Dag 14: ...en we gaan nog niet naar huis,... lala - Reisverslag uit Tsetserleg, Mongolië van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Dag 14: ...en we gaan nog niet naar huis,... lala - Reisverslag uit Tsetserleg, Mongolië van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Dag 14: ...en we gaan nog niet naar huis,... lala

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 Juli 2013 | Mongolië, Tsetserleg

Dank jullie wel voor de leuke reacties :-)))). Maar ik ga nog niet naar huis,.. lalalalala,..

Vandaag een lange autorijdag van 100km die zo'n 6 uur zal beslaan over voornamelijk onverharde wegen. Een groot avontuur met het type busje waarin we vervoerd worden. Enkele keren moeten we met ons veel te zwaar beladen busje door nieuw ontstane riviertjes. We houden allemaal ons hart vast. Het is immers al vaker fout gegaan (weet je nog,..toen de bus vastzat in de kiezelrivier).

Een paar grijze haren rijker en met de spanning van avontuur twinkelend in onze ogen komen we om 16u aan in een droger en warmer gebied: Khogno Khan Nature reserve ( https://www.google.nl/search?q=khogno+khan+reserve&safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1FRQUpuOAen50gXl6IHYCg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=782&dpr=1 ). Hier kunnen we heerlijk in een echt bed in een ger slapen.

We bezoeken de nabij gelegen monastary en de Uvgun tempel die in het verleden 2x volledig verwoest is geweest en nu liefdevol onderhouden wordt door een vrouw. Er komen hier (in the middle of nowhere) nog steeds monniken.

Als we terugkomen slaat het weer zoals altijd om en krijgen we net als gisteren zelfs hagel. Daarna is het business as usual: prachtig zonnig weer. Ik ga vroeg naar bed want zo'n lange autorit op de slechtste plek in de bus gaat je niet in de koude kleren zitten.

Wordt nog steeds vervolgd,.....

ps voor alle foto's klik je links op "foto's"


  • 15 Oktober 2013 - 18:45

    Lydjuh:

    Is t nu al t einde van je reis? Jeetje.... Als je die foto's ziet van de prachtige omgeving, wil je gewoon meer (zien). Daph, je hebt duidelijk laten zien hoe bijzonder de reis in ieder geval voor jou is geweest. Ik vond het leuk om met je mee te mogen reizen. al was dat op afstand.
    Op naar de volgende?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Tsetserleg

Mongolië Paardrijtrektocht

Beste meeleesvriendjes en vriendinnetjes. Jullie hebben al een tijdje niets van me gehoord via deze site. Denk niet dat ik niet op reis geweest ben,... In de tussentijd ben ik in 2012 3 weken met reisgenoot Henk (jawel, je kent hem nog van de wereldreis naar Nieuw Zeeland) 3 weken rondom Ierland geweest met een huurauto. Het is een prachtige actieve vakantie geweest waarbij we zoals altijd veel lol hadden. We hebben Ierland in onze armen gesloten!!

Maar dan nu: over niet al te lange tijd staat er weer een mooie reis gepland. Een reis waarvan het zaadje misschien wel 8 jaar geleden al gepland is toen ik op een groepsreis vertelde dat ik graag paardrijd. De persoon in kwestie vertelde mij dat vrienden ooit hadden paardgereden in Mongolië. Het land waar ze paardrijden zo'n beetje uitgevonden hebben. En dat wilde ik ooit ook weleens proberen!!

Het wordt niet zoals eerder een dag tot dag verslag. Mongolië is het meest uitgestrekte land ter wereld en ik ga op paardrijtrektocht. Dus logeren in tentjes langs de rivieroevers. En daar is bar weinig internet. En al zou het er zijn, ik ga back to basic!!

In de praktijk betekent dat dat ik een aantal voorverslagen ga doen, en nadien een aantal naverslagen met foto's waarin ik vertel over mijn indrukken. Dat het een indrukwekkende reis gaat worden weet ik zeker. Ga je weer mee op avontuur??

Groetjes,
Daphne

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2013

Dag 16: de allerlaatste dag

16 Juli 2013

dag 15: back to Ulaan Baatar

15 Juli 2013

Dag 14: ...en we gaan nog niet naar huis,... lala

14 Juli 2013

Dag 13: De laatste rijdag alweer

13 Juli 2013

Dag 12: Awkward!
Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 248746

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: