Weer thuis: eindconclusie! - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Weer thuis: eindconclusie! - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Weer thuis: eindconclusie!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

29 April 2010 | Nederland, Maarssen

Conclusie wereldreis(je) 2010

Inmiddels ben ik alweer een paar weken terug en kan terugkijken op een onvergetelijke reis die van het allereerste tot het allerlaatste moment een aaneenschakeling van hoogtepunten is geweest. Wat heb ik véél gezien, gedaan, meegemaakt, ontmoet en ervaren. Vooraf had ik vanwege mijn “immer georganiseerdheid”( lees controlfreak) het thema “structuren loslaten”aan deze reis gehangen. Al (vlak) voor de reis had ik vanwege geheel onverwachte, doch heftige gezondheidsredenen al geleerd dat het geen zin heeft om je vooraf ernstige zorgen(of voorbereidingen) over iets te maken waar je toch geen/weinig invloed op hebt. Het leerde mij in heftige situaties “er pas mee te dealen, wanneer het speelt” waardoor je voorkomt dat er veel kostbare energie verspeeld wordt. Tevens leerde ik door mijn ontmoeting met de chaotische Jan (dag 1) dat mijn organisatiekant ook juist hele grote voordelen heeft: je kunt immers door goede organisatie alles doen wat je wilt omdat je het goed geregeld hebt. Structuren loslaten is voor mij dus alleen belangrijk als structuren vasthouden (te) veel negatieve energie kost en dat heb ik vooraf zeker geleerd. Bovendien kan ik melden dat ik inmiddels (wellicht door alle positieve energie tijdens de vakantie) weer geheel gezond ben!

Wat heb ik nog meer geleerd:
• Dat het leven fantastisch is als je er maar van weet te genieten en weet wat jou gelukkig maakt
• Dat alleen reizen een ongelofelijk grote extra dimensie geeft
• Dat mensen van nature goede bedoelingen hebben
• Dat mensen over de hele wereld met dezelfde problemen kampen
• Dat Nederland overbevolkt en overstressed is waardoor men niet altijd op een prettige manier met elkaar om kan gaan.
• Maar dat er ook over de hele wereld mensen zijn die heel goed weten waar ze behoefte aan hebben, het leven van de positieve kant zien en het leven leiden dat zij willen leiden. Jammer genoeg zijn deze mensen wel in de minderheid
• Dat je, hoe dichter je bij je eigen kern komt, des te meer uitstraling/aantrekkingskracht/spirit je krijgt en des te leuker de mensen je vinden. Dat hele proces zorgt ook voor een enorme energieboost en een gelukkig acceptatiegevoel over jezelf. Ik moedig dan ook iedereen aan om vooral dat na te streven wat je gelukkig maakt of waar je een goed gevoel bij hebt (zonder de ander daarbij te kwetsen natuurlijk)
• Dat wie oprecht “goed doet, goed ontmoet” echt zo is
• Dat het uitdragen van de kennis, ervaring en gedachten over persoonlijke ontwikkeling en persoonlijk leiderschap in combinatie met mijn eigenheidjes, er voor zorgt dat het denken van mensen echt verandert en zij hun werkelijkheid & mogelijkheden een stuk positiever en energieker zien (wat vervolgens mij zelf weer stimuleert).
• Dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zichzelf en zijn eigen well-being ipv slachtoffer van alles wat hem overkomt.
• Dat de wereld en haar bewoners prachtig zijn (als je het maar ziet)

Van deze blog laat ik een papieren boek maken waarin alle dagboeken, foto’s en reacties van iedereen instaan. Dat zal voor altijd een levendige herinnering zijn. Ik wil iedereen bedanken die deze drie maanden met me meegeleefd heeft en in gedachten meereisde. Het was telkens een feest om alle reacties te lezen. Ook het aantal pageviews dat nu bijna 35.000 (!)is, was een stimulans om hier gestructureerd (hahahaha!!!) mee door te gaan en dagboekjes te schrijven.

Iedereen die zo’n reis graag zou willen maken, alleen, samen, via levensloop of anders zou ik beslist adviseren dit ZEKER te doen (je hebt eerder spijt van dingen die je niet gedaan hebt in je leven dan van dingen die je wel hebt gedaan). Natuurlijk is een grote televisie of mooie auto fijn. Maar daar ben je 2 weken blij mee en daarna vergeet je het. Een ervaring als deze neem je voor de rest van je leven met je mee (dus bijzonder kostenefficiënt ;-) ). Het vereist zeker de nodige voorbereiding maar voor alles geldt:

“Waar een wil is, is een weg”

met andere woorden: Jij bent zelf degene die dit kan realiseren!
Voor tips & tricks kun je natuurlijk altijd bij me terecht.

Zonnige groet,
Daphne

  • 29 April 2010 - 05:08

    Linda (zmc):

    Mooi verhaal, Daphne, inspireert me weer!

  • 29 April 2010 - 07:08

    Marjanne:

    Wijze woorden meis... nu weet ik 't zeker, voor de maand juli plan ik een reisje naar Zuid-America! :))

    Dikke kus!

  • 29 April 2010 - 07:13

    Saskia:

    Mooie conclusies Daphne! Ik kom ook iedere keer weer op een groot aantal van jouw conclusies uit. Leuk en inspirerend om te lezen in ieder geval.

    Super ook dat je er een boekje van laat maken, dat is een fantastisch aandenken!

    Groetjes,
    Saskia

  • 29 April 2010 - 12:08

    Marlies:

    Lieve Daphne,

    je bent geweldig, dank voor deze gouden tips.

    Veel groetjes,

    Marlies.

  • 29 April 2010 - 12:40

    Wilte:

    yep..helemaal mee eens met deze mooie woorden. 5 mei weer naar Polen en 9 mei op terugreis nog even bezoekje Rancho Colorado :)

    groetjes wilte

  • 29 April 2010 - 16:14

    Fenna:

    Een prachtige doordachte enthousiaste afsluiter.
    Met niet te vergeten geweldig gezondheidsnieuws na (een wat vervelende 1e week na) thuiskomst!

    Hopelijk lukt het je om niet al te snel in het hectische Nederland weer meegesleurd te worden. Een klein beetje heimwee naar je prachtreis houdt de herinnering groots en levend!

  • 30 April 2010 - 13:53

    Loes:

    Mooie wijze woorden als afsluiting voor een onvergetelijke reis.
    Al vallen de dingen in je leven soms tegen, probeer er dan toch weer iets positiefs uit te halen.
    Dat heb je bij deze bewezen dat het kan.

    Liefs en een dikke kus, Loes.

  • 01 Mei 2010 - 13:21

    Yumiko:

    I foundo your home page
    How are you?
    I hope to see you again

  • 01 Mei 2010 - 13:21

    Yumiko:

    I foundo your home page
    How are you?
    I hope to see you again

  • 01 Mei 2010 - 13:21

    Yumiko:

    I foundo your home page
    How are you?
    I hope to see you again

  • 01 Mei 2010 - 15:48

    Daphne Habets:

    Hi Yumiko,

    My Japanese friend from the farm in Loburn!! Did you find your picture on this site? How was the rest of your trip? We had such a good time on the farm :-), a bit weird but very nice. How is your swimming? (hahahaha). Nice to here from you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1008
Totaal aantal bezoekers 249832

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: