Het einde van Frans Polynesie/begin USA - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Het einde van Frans Polynesie/begin USA - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Het einde van Frans Polynesie/begin USA

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

31 Maart 2010 | Verenigde Staten, Santa Monica

Hallo Vriendjes & Vriendinnetjes

Bedankt voor jullie lieve en leuke berichtjes maar het is nog niet voorbij,...sterker nog: ik ben het het "einde van de vakantie-gevoel" gelukkig volledig kwijt en sta weer volop in alle avonturen en belevenissen. Trouwens, de foto's van 3 dagboeken vanaf het is hier so gesellig staan er op.

Het einde
Na weer in Papeete aangekomen te zijn had ik 1,5e dag verplichte rust. Vooral omdat alle winkels dicht waren en ik zondags al vroeg mijn kamer afmoest + laat vertrok. Ik zag er erg tegenop om al die uren met nietsdoen door te komen maar verrassend genoeg vond ik het heerlijk!! Tijd voor introspectie, voor mensen kijken, muziek luisteren, lezen en superrelaxed zijn. 's Middags kwam ik in de lobby een Fransman tegen (Alain) die hier ooit gewoond heeft en ook met mijn vliegtuig vertrok. Later vroeg ik of hij zin had om te gaan eten bij het autorestaurant op het plein maar hij kon niet meer pinnen. Zo gebeurde het dat ik trakteerde, we veel te veel kregen voor ons 2-en en ik de " doggybag" later aan een dakloze vrouw gaf (de fransman kon vertalen). Ze kon niet stoppen met handkusjes geven :-)

USA
Na een slechte nacht in het vliegtuig vanwege zeer slechte stoelen (Air Tahiti Nui) kwam ik om 11.00 aan in Los Angeles. Voor het gemak maar een yellow cab gepakt naar Santa Monica. LA is anders dan verwacht: veel ruimer, schoner en rustiger. Santa Monica (SM) is geweldig: er heerst hier een relaxte, dure, moderne vakantiestemming. Het weer is goed, zo'n 20 graden. De prijzen zijn goed te doen met de euro en ik heb in 2 dagen al 5 limo's gezien. Eergisteren (aankomst) ben ik lekker gaan winkelen en naar de pier en de zee geweest. Natuurlijk kwam ik daar weer met een stel Hollanders in gesprek. 's Avonds zijn de winkels tot laat open en is alles gezellig verlicht. Je kunt wel goed merken wat het schoonheidsideaal is want ik heb ook al veel modepopjes en sportschoolbinken gezien. Mijn Hotel ligt op een supercentrale plek dat ik wederom te danken heb aan mijn reisagent in NL Pacific Ocean Travel. Jason: mijn zonnebril is stuk en ik heb een nieuwe aangeschaft, helemaal Hollywood stijl (zie foto). Na behoorlijk wat gewandeld te hebben (het is voor mij een feest om de pharmacie te bezoeken: zoooooo veel pilletjes allemaal, zelfs in de supermarkt hebben ze rijen met pillen e.d.) heb ik voor de dag erna (gisteren) een tour geboekt naar Hollywood + Universal studios + Rodeo Drive en de bekende sterrenhuizen. In het volgende dagboek meer daarover,...

wordt vervolgd ;-) !

  • 01 April 2010 - 05:37

    Jas:

    Boehoehoehoehoe.... ik zie geen foto met zonnebril !

    Grappig trouwens die foto met de nepkapitein op het schip !

    Nog ff en dan kunnen we weer bijkletsen....fijn.

    Ik weet dat ik dit al eens schreef: je ziet er stralend en gelukkig uit, dat doet goed.

    Geniet ervan Sussie !

  • 01 April 2010 - 07:30

    Henk:

    Jammer dat het al weer bijna afgelopen is. Ik heb genoten van alle schitterende foto's.

    Geniet nu van het goedkope Amerika en laat vooral de rust tot je komen.Niet gek laten maken als je al die duren huizen van de sterren ziet.

  • 01 April 2010 - 08:57

    Guido:

    hey Daphne, geniet nog lekker van je laatste daagjes, moet lukken dacht ik zo met die ontspannen sfeer en je relaxte gevoel. Een hele goede terugreis alvast toegewenst (zonder vette jet lag)!

  • 01 April 2010 - 09:08

    Loes:

    Lieverd ik wens je een heel goede terugreis toe.
    Je ziet er geweldig goed en uitgerust uit en ik denk dat je in het vliegtuig terug kunt kijken op een schitterende enerverende reis met prachtige foto's als herinnering.
    Groetjes van ons vieren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 250733

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: