Laatste dag India en thuiskomst - Reisverslag uit Madras, India van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Laatste dag India en thuiskomst - Reisverslag uit Madras, India van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Laatste dag India en thuiskomst

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

10 Januari 2011 | India, Madras

Hallo Allemaal,

Nog geen 24uur na de landing in Brussel ben ik weer paraat om het laatste verslag over Indiareis te schrijven. Over een tijdje zal ik nog een terugblik neerpennen maar eerst wil ik 2 mensen bedanken voor hun goede zorgen: Joyce -de buuf die ervoor gezorgd heeft dat ik weer heerlijk in mijn huis terugkwam en de katten, vissen en planten er prima uitzagen en er ook nog een bloemetje op tafel stond- en Wilte die me niet alleen gebracht en gehaald heeft maar ook nog zorgde voor onverwachte verrassingen in de vorm van kadootjes, kerstdiner en croissantontbijtje: SUPERBEDANKT allebei :-)!!

Laatste dag
Na het ontbijt nog even voor 't laatst internetten. Daarna een lang gesprek gevoerd met gastvrouw Liz, de eigenaresse van de B&B. Ze blijkt om het jaar in NL kerst te vieren inclusief gourmetten en vindt dat geweldig. Wat ze bijna nog geweldiger vindt zijn de oliebollen en ze kan dit woord zelfs op de juiste manier uitspreken :-)! Daarna laat ik me door een keurigrijdende tuktukker (hij is de eerste die zijn spiegels gebruikt) afzetten bij Chennai City Center (shops). Hier zie ik voor het eerst een aantal Indiase stelletjes affectie tonen en handjes vasthouden wat ik later op het strand, stiekem achter de vissersbootjes ook nog een paar keer zal zien.

Strand
Na de lunch in het Subway restaurant loop ik vanaf een ander deel van het strand dan waar ik eerst was, helemaal naar het bekende beginpunt. Behalve dat de temperatuur lekker warm is waait het heel hard. Mijn onderbenen worden gezandstraald en het is grappig om die wapperende sari's te zien. Ik strijk neer op een spaarzame rustige plek en ga in mijn dagboekje schrijven waarbij ik toch weer lastiggevallen word door een man die later -hoe kan het ook anders- tuktukker blijkt te zijn. Als ik weer aan de wandel ga pleeg ik wat struisvogelpolitiek want ik zet mooi mijn grote zwarte Hollywood zonnebril op en wat ik niet zie, is er niet :-). O ja,..en natuurlijk is het handig tegen de zandwind.

Terugreis/-komst
De terugreis verloopt voorspoedig. De taxi was zelfs een half uur te vroeg wat prima was want ik was al een half uur klaar. Na het afscheid van het personeel dat me allemaal buiten uitzwaaide -en natuurlijk hoopte op een vette fooi- begon de laatste heksenketelreis door de straten van deze wereldstad. Op de airport werd ik nog gestoken bij mijn navel door 1 of ander smerig beest (heb hem niet gezien) wat gezien de bult duidelijk geen mug was en ik heb er nog steeds flink last van. Na een nacht niet slapen in het vliegtuig stond Wilte klaar in Brussel en nam hij meteen een foto voor de blog, hahaha die Wilte. Zodra ik heb hem komt hij bij dit verslag. Tijdens de lange autoreis naar Houten die eigenlijk helemaal niet zo lang leek, heb ik aan 1 stuk door zitten vertellen hoe intrigerend, indrukwekkend en confronterend India is. En dat vind ik precies het mooiste aan India.

Praatje
Normaal heb ik mijn mening en praatje wel klaar, maar eigenlijk heb ik op dit moment niets meer te zeggen over de reis wat niet al gezegd is. Ik weet zeker dat ik hier terugkom en zo voelt dat ook. Ik heb van meerdere kanten gehoord dat Rajasthan (deel van India) erg mooi is en ik kan over een jaar of 5, als Kavitha beter Engels kan, na een bezoekje aan haar dit deel van India gaan bekijken.

Bedankt
Ik wil iedereen bedanken die meegeleefd of soms ook meegeschreven heeft. Het voelt heerlijk om te merken dat bekende en onbekende lezers een beetje met je meereizen en betrokken zijn bij de reis en de ervaringen die je opdoet en ik vind het zelf hartstikke leuk om erover te schrijven. Er bestaat een grote kans dat de volgende reis naar Iran gaat rond oktober 2011. Ik hoop dat jullie dan ook weer van de partij zijn :-) !!!

Insh'Allah!
(Arabisch voor "zo God het wil"op zijn Hindoes zou je kunnen zeggen: "als het zo bedoeld is mbt tot je karma".

  • 10 Januari 2011 - 07:23

    Frank:

    Welcome back:-)

  • 10 Januari 2011 - 09:36

    Dries:

    blij dat je weer terug bent...

  • 10 Januari 2011 - 10:05

    Elly:

    Hoi Dapne

    Al weer thuis,dat vliegt om.Ik heb je helaas niet helemaal gevolgd ,maar wat ik aan fotos zag ,was wel indrukwekkend.tot ziens.
    hartelijke groet van elly en Hans

  • 10 Januari 2011 - 13:18

    Marlies:

    Welkom thuis en bedankt voor de mooie reisverslagen.
    Groetjes,
    Marlies.

  • 12 Januari 2011 - 04:11

    Jan En Lia:

    Fijn te weten dat je weer heelhuids thuis bent gekomen!
    Probeer het allemaal een plaatsje te geven en geniet nog lekker na.

    Liefs Jan en Lia

  • 15 Januari 2011 - 21:13

    Pieter:

    Ha Daf, beetje late reactie, maar ik kom nu pas aan je laatste stukje toe :-). Mooi dat je weer veilig thuis bent. Ik bel je binnenkort! Heb nu even al mijn tijd nodig voor een examen komende maandag. Tot gauw!

    Groetjes,
    Pieter

  • 21 Januari 2011 - 04:13

    Antoni, India. :

    Hai Daphne, Thanks for posting all the pictures. The pictures are very good and appreciation to you. Take good care of your health and be happy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Madras

India bezoek weeshuizen Children's Home

Sinds een dik jaar sponsor ik een meisje via www.childrenshome.nl. Het heeft me zo'n 5 jaar gekost om een organisatie te vinden waarbij ik me prettig voelde en waarbij ik ook de gelegenheid heb om het sponsorkindje echt te leren kennen. Mijn doel is om een echte rol van betekenins te spelen in het leven van dit meisje en niet alleen te sponsoren, maar haar ook echt te leren kennen, te stimuleren in wat ze wil doen en haar ook straks als volwassenen te helpen. Verder wil ik er graag achterkomen wat de Stichting precies betekent voor de lokale bevolking en wat hierin de uitdagingen zijn mbt de samenwerking tussen nederland en India.

India
De keuze is op India gevallen omdat ik het land al bereisd had en ongeveer weet hoe het er aan toe gaat. Ik heb het geluk gehad net aan de Tsunami te ontsnappen destijds. In India heb je het kastensysteem: word je in een lage kaste geboren dan zul je altijd een lage sociale status houden. Als vrouw ben je daarnaast ondergeschikt aan de man. . Een goede huisvrouw zijn, kinderen baren en hopen dat je een vriendelijke man trouwt is je hoogste goed. In India kan men redelijk goed Engels dus dat communiceert goed. Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen dat India een enorm groot, arm en qua grote steden, overbevolkt land is.

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Het leven is wat je er van maakt als Nederlander

10 Januari 2011

Laatste dag India en thuiskomst

07 Januari 2011

Dag 15 Chennai-op 1 na laatste dag

04 Januari 2011

Dag 14 Chennai

04 Januari 2011

Dag 13 naar Chennai
Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 249738

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: