De laatste (rust)plaats - Reisverslag uit Eşfahān, Iran van Daphne Habets - WaarBenJij.nu De laatste (rust)plaats - Reisverslag uit Eşfahān, Iran van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

De laatste (rust)plaats

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 Oktober 2011 | Iran, Eşfahān

Vandaag hebben we weer een pittige reisdag. Dit keer naar onze laatste doch allermooiste stad Isfahan. We blijven daar 4 nachten en het schijnt er sprookjesachtig te zijn.

Een dag of 6 geleden zijn er over de wereld protesten uitgebroken tegen de bankengraaierij, beginnend op wall street. Behalve alle propaganda voor de islam en de geestelijk leiders op tv, zien we sindsdien dat dit nieuws misbruikt wordt om aan het Iraanse volk te laten zien dat het kapitalisme zijn "dead end"bereikt heeft en totaal mislukt is. In onze groep is zelfs iemand in de bazaar aangesproken op dat er ook in Nederland een enorme revolutie aan de gang zou zijn ( in werkelijkheid waren er maar een paar mensen op de dam). Zo maken we van dichtbij mee hoe mensen geïndoctrineerd en gemanipuleerd worden.

Tijdens de laatste plaspauze mag ik onze chauffeur Mustafa toespreken. Hij zal namelijk straks afscheid van ons nemen en omdat we veel onderonsjes hadden, heb ik de eer om de speech te doen. Daarna bij het binnenrijden van Isfahan worden we verrast door de grootte van deze stad. In het begin van de avond neemt onze gids ons mee om te laten zien waar alles zit. Het is duidelijk dat dit een grote moderne stad is met veel authenticiteiten.

Na de wandeling gaan we met een groepje het dak van het hotel op waar een prachtig restaurant gevestigd is en we, al liggend op een Loungebank, heerlijk van onze kebabs kunnen genieten. Helaas zijn we ons erg bewust van het aflopen van de vakantie :-(.

Wordt vervolgd