Aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Aan de andere kant van de wereld

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

08 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora meegenieters!

Daar ben ik dan, aan de andere kant van de wereld! Bij de vlucht van 11 uur naar Tokyo had ik erg veel geluk om in een vliegtuig vol japanners, in de Hollandse Hoek terecht te komen: 5 gasten die voor hun werk naar Japan moesten vanwege de kassenbouw. Met Marcel, John, Jaap, Dennis en vooral Ilja heb ik me kostelijk vermaakt. Zo ging de eerste 11 uur snel voorbij. Daarna 6 uur in en rond Tokyo airport rondgehangen om vervolgens per trein (!) naar de gate gebracht te worden (zo groot!). De 2e 11 uur had ik ook geluk. Ik zat bij de nooduitgang naast een kiwi jongen die ook nog in Auckland woonde. Wat een bof!

Aankomst
Na aankomst eerst met de bus naar mijn prima hotelstudio. Gelijk in contact gekomen met een duitser die ook in Londen gewoond heeft. Met hem heb ik morgen afgesproken om met de ferry naar Devonport te gaan maar eerst douchen en de stad in. Na winkelen en rondneuzen de enorm hoge skytower op om van het prachtige rondom-uitzicht te genieten. Er is veel water in Auckland! (zie foto's op www.daphnehabets.waarbenjij.nu). Daarna gerelaxed en heeeeeeel veel geslapen.

Dag 2
Dag 2 's ochtends via een bushwalk in het park naar het museum waar ik vooral het nagemaakte dorp uit 1866 en de dieren afdeling erg leuk vond (ook levende dieren!!). Daarna terug naar het hotel om vervolgens de Duitse Jan op te pikken bij de ferry haven. Helaas had hij heel erg last van een jetleg. Dus na een afspraak voor morgen (hij rijdt mee naar het noorden) gaat hij weer naar bed. Met de ferry ben je in een kwartier in Devonport. Een leuk koloniaal dorp met 2 vulkaanbergjes. Hier heb ik een flinke (alweer!!) wandeling gemaakt en tegen de tijd dat mijn poezelige voetjes erg pijn begonnen te doen, ging ik weer terug naar het vaste land. Even bij de vvv wat inspiratie opgedaan en nu zit ik hier te typen.

Mening
Wat ik vind van Auckland? Tja,..dit is de grootste stad van NZ en 3/4 van de 3 miljoen inwoners woont hier. Alleen merk je het niet (ik ben natuurlijk India gewend). Het is een hele rustige en relaxte stad waar je in de parken over het gras mag lopen (geen pad) en waar de buschauffeur een extra halte inlast als dat voor jou makkelijker is.

Hang loose!

  • 08 Januari 2010 - 01:17

    Olaf :

    Nou een duidelijk mooie start van de reis. Zou zeggen, lekker genieten!

  • 08 Januari 2010 - 01:20

    Olaf :

    Nou een duidelijk mooie start van de reis. Zou zeggen, lekker genieten!

  • 08 Januari 2010 - 07:29

    Lydia:

    Hi Daph!
    Fijn om te horen dat de start van je reis goed is verlopen. En gelijk al veel nieuwe mensen heb leren kennen! :)Ik heb je foto's bewonderd en op afstand geniet ik met je mee. Liefs, Lydia

  • 08 Januari 2010 - 10:17

    Dries:

    uiteraard een Daphne begin. Je weet ze wel weer te vinden!

    begin is dus al goed, kijk uit naar het vervolg.

    Dries

  • 08 Januari 2010 - 10:24

    Denk:

    Hey reisgent. Het begin is al prachtig. Heb met veel plezier het verslag gelezen. De eerste kontacten zijn goed verlopen en ben blij dat ik je nog even heb uitgezwaaid. Kijk uit naar nog meer mooie verhalen van jou op het noordereiland. Geniet van deze schitterende andere omgeveing want het is hier bere koud.

  • 08 Januari 2010 - 12:54

    Marianne:

    Gaaf zeg, ziet er goed uit die foto´s en lekker donderjagen met de jongens in het vliegtuig, leuk hoorrrr!!!!

    gr. uit het met sneeuw bedekte nederland.

  • 08 Januari 2010 - 19:53

    Pieter:

    Hee Daph,

    Als je die foto's zo ziet, lijkt het wel alsof je al weken op vakantie bent! Al aardig wat gezien! Hoe gaat het met de jet lag? Is het te doen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 251422

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: