3 Dagen in de Maori Jungle-rivier - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu 3 Dagen in de Maori Jungle-rivier - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

3 Dagen in de Maori Jungle-rivier

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

25 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Heehallo daar ben ik weer, still alive & kicking!

Kayaktocht
In tegenstelling tot de andere 19 deelnemers van de kayaktocht door Tangariro national Parc was ik klant/gast van de Maori gidsen ipv de westerse organisator. Dat zorgde ervoor dat ik wat speciale aandacht kreeg (had ze ook een gratis lesje company branding, SEO, Social networks en marketing gegeven voor hun net gestartte bedrijfje). Daardoor had ik de eerste nacht mijn eigen slaapruimte en de 2e nacht mijn eigen tent en veel verzorgende aandacht (altijd fijn ;-), snurkprobleem opgelost! :-) ). Goed,..zonder zorgen (ik kan niet slapen met snurkers om me heen) op pad! Ik was zo'n beetje de jongste tussen allemaal Nieuw Zeelanders dus mijn Engels wordt met de dag beter!! We zijn zaterdag daadwerkelijk gaan kayakken op de rivier en onderweg werd de omgeving steeds mooier. Er werd veel verteld over de Maori cultuur en de natuur en vooral de " heritage" ervan voor de Maori. 's Nachts sliepen we op een soort heilige plek in tenten en werden er soort prive voorstellingen gegeven door wat locals. Toen we het kamp opkwamen was er ook een heel ritueel zoals dat ging als er een stam op bezoek kwam. 's nacht bij het naar het toilet (voor zo ver je het toilet kan noemen) gaan kwam ik nog een possum tegen. Dat is een uit de kluiten gewassen knaagdier dat echt een probleem vormt in NZ. Je ziet er dan ook heel was doodgereden liggen. Zondag peddelden we verder en werd de omgeving steeds mooier en mossiger. Helaas moest ik een dag eerder weg en ben ik gisteren met de jetboot teruggekomen (erg leuk, dacht dat het een snelle speedboot was maar het is veel gaver: vliegt ahw over het water)

Farmstay
Na een rit van 2 uur met de auto kwam ik aan bij mijn verblijf in Taupo waar ik weer erg hartelijk ontvangen werd. Het huis ligt op een oude vulkanische berg en heeft een geweldig uitzicht rondom. Die B&B's zijn erg leuk en persoonlijk en reden om ooit eens een auto tocht van B&B naar B&B te gaan doen in Engeland of Ierland.

Sportief
Geen skydive voor mij Marjanne, heb het al eens gedaan (erg gaaf!) en ben nu gewoon lekker aan de wandel rond het meer. Heerlijk ontspannen omgeving hier.

Wordt vervolgd,...

  • 25 Januari 2010 - 06:34

    Jan En Lia:

    hoi daphne, wat een geweldige reis. zo kom je nog eens ergens. maar goed dat het niet zo warm is want die maorihoed geeft niet echt veel bescherming. geniet ze en tot de volgende keer.

  • 25 Januari 2010 - 08:37

    Charlie A:

    Goedemorgen Lady,ziet er weer geweldig uit zo,n tocht met kayak. Wat zal jij veel mooie natuur zien.De gitarist van de popgroep "KAYAK" kwam uit Houten ik zat bij zijn broertje in klas op de basisschool.Wel fijn dat jij dit even te weten komt in, Taupo,toch??? Wil eigenlijk ook nog altijd een keer peddelen met een kayak. Zal waarschijnlijk wel in de Ardenne worden. Ook hier in Leerdam bij Beesd is het mogelijk. Meneer winter is hier weer een beetje binnen met nachten van -6 tot -8. Lekker belangrijk zal jij denken maar wij zijn er aardig klaar mee.Geniet van alle mooie indrukken, ontmoetingen en natuur. Alle goeds Victor Charlie Charlie.

  • 25 Januari 2010 - 09:12

    Marja:

    tjeempie zeg wat een natuur, erg mooi hoor,
    en jij ziet er goed uit zeg,hmzz snurken hoop dat jij er geen spijt van heb dat jij henk als reis maatje mee neemt, kan jou niet garanderen dat hij nooit snurkt hahahahahah, en anders laat jij hem maar buiten slapen lol, genietse verders groetjes marja

  • 25 Januari 2010 - 10:26

    Guido:

    wow Daphne, dat klinkt stoer allemaal, fraaie foto's!Leuk dat je in taupo bent, daar heb ik mn sky-dive gedaan (boven lake Taupo met uitzicht op vulkaankrater) en bungy-jump, was geweldig! Veel plezier met je outdoor activiteiten en geniet van je nachtrust ;-)

  • 25 Januari 2010 - 11:11

    Loes:

    Dag lief fijn dat je zo geniet zo'n reis maak je misschien maar eens in je leven. Het schiet nu op dat Henk zich bij je aansluit en begin je aan een nieuwe trip met eigen comfort. Na morgen weet ik meer wat betreft Trijnie. Liefs en groetjes.

  • 25 Januari 2010 - 22:18

    Henk:

    Daphne,

    Ben blij dat we weer wat van je kunen lezen. Heb zeer genoten van de fotos.'Het is zeer bijzonder dat je juist op dit soort tripjes nauwe kontact krijgt met de inlandse bevolking en hun gebruiken, Goed gedaan! apert te boeken.

    Ben er helemaal klaar voor. Ga morgenavond op pad naar Hongkong en dan door naar Sidney om daar vandaan door te vliegen naar Christchurch. Als alles mee zit ben ik wel eerder in NZ maar maak je daar maar geen zorgen over ben een grote jongen die zich wel kan redden.

    Kan ik eindelijk alle verhalen en belevenissen van uit de eerste hand horen. Geniet van je laatste dagen op het noordereiland en zie je spoedig. Zodra ik zeker weet wanneer ik aankom sms ik je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 251579

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: