Thuis bij de schapen - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Thuis bij de schapen - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Thuis bij de schapen

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

22 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Hi guys!

Schapen
Daar ben ik weer,..hier een berichtje vanaf schapenfarm Mitredale. Ja en ik zit hier letterlijk tussen de schapen. We zitten op een heuvel diep het binnenland in en overal waar ik uit het raam kijk zie, en hoor ik schapen. De eigenaressen Audrey en Diane hebben ook nog een asiel, Bed and Breakfast, wijnproeverij en houden erg van eenden schieten (jagen is heel normaal in NZ). Oma Audrey kan geweldig koken, precies zoals het hoort: alles zelf maken tot aan het toetje toe. Zij is van een hele vroege generatie NZ-ers en is hier zelfs geboren in de jaren 30 (meesten zijn later gekomen). Met oma heb ik heel lang gekletst, een geweldig mens!! Onderweg hier naar toe was het al duidelijk dat ik veel schapen zou gaan zien.

Berg
Als het weer niet al te slecht is kun je een glimp opvangen van een besneeuwde berg die hier maar 17km vandaan staat. Helaas zijn ze bezig een nieuwe brug te bouwen dus ik kon er gisteren niet naar toe. Ik heb dus een beetje rondgehangen in het ski dorp (zo ziet het er ook echt uit) van Ohakune (fijne ski vakantie Pieter en Fenna!!). En ik heb uitgezocht waar ik straks moet zijn voor het kayakken. Het weer is iets beter dan gisteren maar er wordt veel regen voorspeld jammer genoeg.

Au pair
Toen ik in Rotorua was heb ik de middag doorgebracht met een Zwitsers meisje van 21 die hier voor 8 maanden is, waarvan 5 als au pair (thuis is ze kleuterleidster). Ze vertelde dat ze 20 uur werkt, 20 uur naar school gaat voor Engelse les (zelf betaald), een eigen kamer heeft, voor de kids moet zorgen (soms 4 stuks) en maarliefst 15 euro per week krijgt,......de ervaring is natuurlijk onbetaalbaar ;-)

Wordt vervolgd,...

• 21 Januari 2010 - 20:01

Jeff:

Hi Daphne, it looks as though you struck the weather a bit bad, they don't call New Zealand "the land of the long white cloud" for nothing, hope it comes right for you have a good trip

• 22 Januari 2010 - 20:26

Magda:

Hee Daphne, wat heb je al ongelooflijk veel mooie dingen gezien. We lezen twee keer per week even bij. Blijf ervan genieten tot in al je vezels.
    enne, je huis staat er nog prima bij hoor.
    groetjes, Magda

• 26 Januari 2010 - 20:38