Frans Polynesie: The Surprise Show! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Frans Polynesie: The Surprise Show! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Frans Polynesie: The Surprise Show!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

17 Maart 2010 | Frans Polynesië, Papeete

Hallo Medereizigers

Jazeker,..ik kan toch van de boot mailen, foto's gaat lastiger dus het kan zijn dat die later komen. Internetten is wel wat duurder maar het kan! Je hebt hier echter nauwelijks tijd om te lezen of te mailen,.....

Papeete
De 1,5 dag in Papeete zijn voorspoedig verlopen: 's avonds lekker rondgehobbeld over de boulevard. Het schip was inmiddels aangemeerd en zag er prachtig en vooral groot uit. Het plein aan de haven was omgetoverd tot eetpaleis met overal verrijdbare eettentjes en verlichting en veel etende lokale bevolking. Erg gezellig. Ook veel kids overal op straat. 's Avonds was het qua warmte goed uit te houden dus dat iedereen dan tevoorschijn komt is logisch. Ik was er 's ochtends vrij vroeg bij met bagage inchecken en de beveiligingsman die me hielp vroeg als eerste: " Are you single?" (met diepe stem en indringende blik),....na gevraagd te hebben of hij dat nog eens wilde herhalen bleek dat ik het toch goed verstaan had. En ik zei "Yes". Hij antwoordde met dezelfde diepe stem & blik ,...."..not for long,..." Nou, ik kon mijn lol nog op! ;-) Na inchecken weer de stad ingegaan en daar kwam ik wederom de bereisde Canadese tegen en we hebben de rest van de middag samen doorgebracht. Ze heeft ongeveer de hele wereld gezien en heeft net als ik een speciale passie voor Arabische cultuur + landen. We hebben dus de hele dag over onze reizen en wensen gesproken en het was geweldig!

Op de boot
Na zelf ingecheckt te hebben bleek alles veel mooier en groter dan verwacht (ik had de 40 jaar oude love boat in gedachten). Dit schijnt 1 van de mooiste cruiseboten van de wereld te zijn (zeggen ervaren cruisegasten). Ik kan het me goed voorstellen! Meteen maakte ik kennis met Chris en Allan, een Nieuw Zeelands stel die inmiddels mijn vrienden geworden zijn. Zij zijn een paar maanden geleden ook op deze cruise geweest maar dan voor een week en vonden het zo gaaf dat ze nu nog een keer gaan. Er is (op zijn nieuwzeelands) heaps te doen op het schip en voor elk wat wils. De eerste ochtend ging ik al meteen deklopen (5km) en ontmoette mensen uit Hawaii die ook gingen duiken en een dame (Rodney) uit NZ. Ook hen mag ik inmiddels tot mijn vrienden beschouwen en heb gisterenavond met Rodney en haar gezelschap van 6 personen de avond doorgebracht. De eerdere avonden werd ik voor het diner aan een tafel van 8 geplaatst (daar kun je voor kiezen en heb daar ook de nodige mensen leren kennen). Helaas was de zee erg ruw de eerste 1,5 dag dus de meeste mensen waren (enigszins) zeeziek, ik incluis (ook mss te actief geweest in de fitnessruimte). Al met al: tot nu toe een superervaring die ik iedereeen kan aanraden. Veel gaver dan verwacht en qua activiteiten en eten: voor elk wat wils! Bovendien ben ik volgens mij de enige Hollandse en de enige van de 5 solo-gangers die relatief jong is en dat biedt de nodige voordelen :-) tav het personeel & gasten.

Fakarava
Gisteren wezen duiken bij Fakarava met het stel uit Hawaii en mijn buddy (sting-) Ray (uit USA) en voor deze duik was mijn mooiste duik ever De Malediven omdat ik daar een haai gezien heb. Nu zag ik 1 haai die vlak achter mijn voeten langs ging,..toen nog 1,..toen nog 2 (ik dacht dat dat dezelfde als de eerste 2 waren) en toen de hele familie van 500-1000 stuks (!!!!) Ze waren een school aasvis aan het opjagen en ik stond erbij en keek ernaar. Incredible!!!! Daar was de Malediven een lachtertje bij. Behalve de rifhaaien heb ik ook nog een Nursery haai gezien, barracuda's en veel kleurig koraal en visjes. Het was onbeschrijfelijk zo indrukwekkend. Ik ga nog 2 duiken doen en bij 1 van hen ga ik ook Hammerhead haaien zien (het gaafste wat je als duiker kan zien ongeveer). 's Middags konden we het bounty eilandje Fakarava bezichtigen waar niet veel meer dan een paar huizen en een kerkje waren.

TV Crew
Er is hier ook een Amerikaanse Floortje Dessing crew aan boord die voor hun USA programma een uitzending maken. Geinig om dat zo van dichtbij te zien! Oh ja,..we zijn weer een tijdgrens over en het is nu 10,5 uur vroeger dan bij jullie.

Wordt zeker vervolgd,..!!!




  • 16 Maart 2010 - 20:13

    Aart:

    You´re back! Ik ga je weer volgen Daffie.

  • 16 Maart 2010 - 20:15

    Jas:

    Kijk je wel een beetje uit met dat zwemmen tussen die 'vissen'. Beetje lullig als je laatste woorden: "HAAAAAAAAI" zijn.

    ;)

  • 16 Maart 2010 - 20:28

    Gr. Karin:

    Nou, jij treft het...een loveboat!!! Not for long haha, Is het een waarzegger soms, had je ff moeten vragen!!! haha Doe voorzichtig met die haaien daar, is er wel genoeg te eten voor ze??? Volgens mij geniet je met volle teugen, het is je gegund!!!

  • 16 Maart 2010 - 20:29

    Marjanne:

    Hi Daphne, geweldig dat je je goed vermaakt daar op de boot. Even dacht ik 'wauw, dat wil ik ook!', maar was even vergeten dat ik er uiterst gevoelig voor ben om zeeziek te worden..huhuh :(

    En die duik die je gemaakt heb dan! 500-1000 stuks haaien! Dat zie je niet eens op NGC!!

    Hoe heet de boot waar je op zit? ga ik ff googlen...

    enjoy it girl!
    xxx

  • 16 Maart 2010 - 20:29

    Marjanne:

    Hi Daphne, geweldig dat je je goed vermaakt daar op de boot. Even dacht ik 'wauw, dat wil ik ook!', maar was even vergeten dat ik er uiterst gevoelig voor ben om zeeziek te worden..huhuh :(

    En die duik die je gemaakt heb dan! 500-1000 stuks haaien! Dat zie je niet eens op NGC!!

    Hoe heet de boot waar je op zit? ga ik ff googlen...

    enjoy it girl!
    xxx

  • 16 Maart 2010 - 20:34

    Daphne Habets:

    Hoi Marjanne de boot heet Paul Gauguin!!

  • 17 Maart 2010 - 10:00

    Saskia:

    Wat leuk! Klinkt absoluut niet gezapig, dat beeld had ik bij cruises...

    Geniet ervan!

  • 17 Maart 2010 - 11:12

    Fenna:

    Ha, vrij logische naam voor 't schip, Gauguin was graag op Tahiti om (dames) te schilderen.

    Heb je een onderwatercameraatje bij je?

  • 17 Maart 2010 - 13:14

    Henk:

    Wat een geluk, misschien vind je wel weer een franse ober op de loveboot?

    Verbaast mij niets met je gezellige kletser als jij bent dat je zo goed en snel kontact gemaakt hebt.

    Gelukkig ben ik nu niet meer alleen de stand is inmiddels 1-1 geworden, toch wel jammer daphne.

    Heb net gelezen dat een nederlandse fotograaf een aanval van een hamerhaai opverleeft heeft. Dus opgepast!

    Je geweldig vakantie gaat maar door met schitterende dingen. Ga zo door!


  • 18 Maart 2010 - 19:12

    Pieter:

    Oh Daph, volgens mij mag je jouw vaartuigje helemaal geen boot noemen! Gevonden op een taalsite:

    "Een boot is meestal klein en open, en wordt voortbewogen met riemen of zeilen. Ook kleine vaartuigen met een motor noemen we boten.

    Een schip is een groot vaartuig voor het vervoer van personen of goederen."

    Als jij 5 km over het dek kunt lopen, zit je dus vast op een schip.

    :-)

  • 18 Maart 2010 - 19:42

    Jas:

    Of een vliegdekschip.....
    Hebben ze allemaal uniformen aan daar ?

    ;)

  • 20 Maart 2010 - 17:17

    Buuf Joyce:

    ben erg benieuwd naar je haaien fotos. geniet nog ff. tot snel buuffie.
    gr Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 249740

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: