Het is hier so gesellig! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Het is hier so gesellig! - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Het is hier so gesellig!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

21 Maart 2010 | Frans Polynesië, Papeete

Hallo Kaaskoppen, hier een berichtje vanaf zee!

Kapitein
Ja,..nu zijn jullie natuurlijk benieuwd naar alle sappige verhalen over mij en de love boat kapitein. Ik moet jullie helaas teleurstellen want op de uitnodiging stond Staffcaptain en dat blijkt degene direct onder de kapitein te zijn. Die was echter een stuk jonger ;-) en maakte het voor mij idd een stuk aantrekkelijker :-). Er waren 2 andere stellen uitgenodigd die ik beiden al kende. Een van hen vroeg de staffcaptain waarom juist wij uitgenodigd waren en de andere dame zei daarna (toen we wisten dat hij niet getrouwd was) dat ze wel begreep waarom ik uitgenodigd was. Hmmm qua directheid had ze Hollandse kunnen zijn! Het was een leuke ervaring en ik voelde me inderdaad toch wel vereerd.

Duiken en andere activiteiten
Gister een drukke dag gehad: Eerst de Hammerhead duik gedaan waar we helaas geen grote dieren gezien hebben . Alleen de giftige lionfish en weer veel kleurige visjes en plankton . Beetje teleurstellend (ik heb nog 1 duik te gaan). 's Middags een jeep excursie in Nuku hiva waar ik veel mooie foto's heb kunnen nemen. Mark de antropoloog vertelt veel over ongeveer alles. Het is geweldig om naar hem te luisteren en zo meer te weten te komen over de natuur, cultuur en historie. Bij het verlaten van het eiland kwam ik in gesprek met een grote getatuoeerde eilander die ik tot mijn 5e husband maakte (nadat John uit Malibu de onderhandelingen deed). Terwijl ik de cruisegangers uitlegde dat het hier gebruikelijk is om als matriarch zo'n 5 mannen te hebben en mijn nieuwe man geheel instemde met wat ik zei werd de foto gemaakt. Prompt kregen we 2 mango's van deze "stoere" man die we meteen opaten omdat dat soort dingen niet mee mogen op het schip. Later hebben we er nog smakelijk om gelachen. Vooral omdat hij a. me uitnodigde om te blijven (er komt nog wel een tenderboot (wat niet waar was) en b. omdat hij een vervaarlijke ketting met paarden- en varkenstanden omhad wat er zeer krijgshaftig uitzag.

Avonden
Sinds de 2e avond word ik nu telkens door mijn nieuwe cruisevrienden uitgenodigd voor het diner. Het is de bedoeling dat je na 1800 netjes gekleed gaat (ik heb precies 1 jurk bij me en verder is het een kwestie van creatief zijn). Gisteren had ik een uitnodiging van John en Linda uit Malibu (die me al uitnodigde om een paar dagen langs te komen als ik in Santa Monica ben maar die ik net misloop) om te gaan dineren. Samen met Martin en zijn vrouw (ook USA) hebben we gezellig gedineerd en heb ik met mijn oren geklapperd van alle verhalen,.....

Gasten
Om dat uit te leggen moet ik eerst iets zeggen over de gasten. Je hebt 2 soorten: 1 de mensen die altijd hard gewerkt hebben, lang gespaard hebben en nu met pensioen zijn en hier een keer genieten (het klootjesvolk), en 2 de hooggeplaatsten die dit hun hele leven lang al doen. De meesten waar ik mee dineer vallen onder de tweede groep (goudhandelaren, projectontwikkelaars, industrial ingeneers, advocaten uit de businesswereld, oliemagnaten etc). Gisteren hoorde ik veel verhalen uit de oliewereld (oa maffia en Irak) en van de business advocatuurdeals. Super interessant!!!! Je wilt trouwens ook niet weten wat de dames hier aan sieraden dragen!!!

Private party
Gisteren had ik ook nog een private cocktail party via mijn USA travel agent. Ik ken inmiddels het halve schip (en nog meer kennen mij) en degene die dat hoste bood me al een baan aan hahahaha. Ik vind het ontzettend leuk om overal een praatje te maken en vanwege mijn leeftijd (relatief jong) en mijn solo-schap knopen mensen ook makkelijk een praatje met mij aan. Zo heb ik inmiddels ook al een dame ontmoet die hoofd is van het Personal Leaderschip programma van 1 van de top 5 banken van de USA. Ik hoop haar nog een keer te kunnen spreken (ivm powerprofileren). Kortom,..het is hier fantastisch,..en dat geldt ook voor het hele deel dat al geweest is!

Hoi Elvis!!

Wordt vervolgd,....

  • 21 Maart 2010 - 20:23

    Linda (ZMC):

    Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar wel genoten van al je verhalen!

    Ik wens je nog hele fijne dagen toe!

    groet, Linda

  • 21 Maart 2010 - 22:30

    Wilte:

    Hoi Daphne,

    ...ik denk dat ik ook een keer ga cruisen...klinkt interessant dat netwerken :):) Wens jou een heel goede reis retour.
    Bedankt voor al je verhalen.( komt vast nog heel veel...maar dan ben ik alvast de eerste :) )
    Groetjes wilte

  • 22 Maart 2010 - 10:12

    Lydia:

    Hey matriarch Daph!
    Ooit een minicruise gedaan en dat was al gaaf. Het is ook weer fantastisch om te lezen hoe lekker actief je bent en geniet.
    Is het trouwens bij het vereren van de Staffcaptain gebleven, offe... Enne 5 husbands, goed bezig. hahaha.
    Wat zou het gaaf zijn om met die dame van het Personal Leadership samen te werken. Wie weet!
    Groetjes, Lydia


  • 22 Maart 2010 - 13:10

    Aart:

    Hoi Daph. Zo te horen heb jij een facebook pagina en LinkedIn nodig om al deze nieuwe spannende connecties bij te houden als je terug bent. You go girl!

  • 22 Maart 2010 - 13:18

    Henk:

    Wat een teleurstelling en tegelijk een opluchting dat het nu niet die "ouwe" maar jonge kapitein was. Voldeed deze wel aan de Loveboot verwachtingen?

    Zit van de 5 de ideale man er tussen?

    Je zit echt tussen de mensen die je nog verder kunnen helpen met je cursus.
    Neem niet te veel tijd hiervoor want tenslotte ben je op vakantie.

    Geniet zo veel als mogelijk is, kunnen wij later ook nog mee genieten van de foto's die nog gemaakt worden.

    Ik doe het met je verhalen en hoop dat er nog vele volgen.

    Groetjes Henk

  • 23 Maart 2010 - 09:17

    Fenna:

    Een wat teleurstellende duik dus. Tja, dat krijg je als je al zoveel moois meegemaakt hebt. Het overstijgende houdt een keer op he..

    Die fijne lionfishes hebben wij ook in veelvoud in Egypte gezien, was voor jou dus vast niks nieuws?

    Man man man, wat zitten we hier allemaal met smart te wachten op je foto's! wordt tijd dat je doorreist naar Amerika! :-p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 249837

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: