An ordinary day on a cruise,.. - Reisverslag uit Huahine, Frans Polynesië van Daphne Habets - WaarBenJij.nu An ordinary day on a cruise,.. - Reisverslag uit Huahine, Frans Polynesië van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

An ordinary day on a cruise,..

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

24 Maart 2010 | Frans Polynesië, Huahine

Hallo meegenieters!

Reacties
Hallo Linda,..begin je de reiskriebels (weer) een beetje te krijgen bij het lezen? Ik heb inmiddels zoveel nieuwe foto's dat je mss tot na 3 april moeten wachten (het uploaden per dagboekje duurt vaak een uur of langer) maar dat ze er komen is zeker Fenna! Tof van het ophalen, leuk!!! Lydia & Henk,..er zijn hier verder geen jonge goden en ik val nog steeds niet op leeftijd+++ ;-) Wel weer veeeel mensen ontmoet en de meesten zijn echt "loaded" en amerikaans. De praatjes zijn (opr)echt (Veel amerikanen bij elkaar =niet leuk en echt "amerikaans", een paar amerikanen = wel heel leuk, ze doen dan veel "gewoner") en het netwerk krijg ik er gratis bij.

2 dagen op zee
De afgelopen 2 dagen zijn op zee geweest. Zo'n dag ziet er voor mij als volgt uit: de avond van te voren bestel ik mijn gezonde breakfast die ze tegen 7.30-8.00 komen brengen op mijn kamer. Na een gezellig praatje met de ober ga ik naar de fitness om 1,5 uur te sporten. Daar ontmoet ik ook weer (nieuwe) mensen. Vervolgens douchen en naar een (flora/fauna/cultuur) lezing of wat lezen en kletsen op het zonnedek. Bij de lunch kom ik altijd wel bekenden tegen dus ik hoef niet alleen te eten. Vervolgens ga ik naar de kamer (erg heet buiten) en kijk een film van het tv kanaal. 's middags wil ik altijd wel de zonsondergang zien en wil dan 5-10 minuten naar het bovendek waar ik meestal pas 1-2 uur weer van terugkom (vanwege alle kletspraatjes) of ik woon weer een lezing of natuurfilm bij (ze draaien films in de grote salon). Dan is het tijd om me netjes aan te kleden en vooraf wat te drinken voor het diner. Als ik nog geen dinerafspraken had, komt dat dan wel. Na het 3 of meer (ik houd het altijd bij 3) gangen diner is er meestal een show in de grote salon en daarna is het bedtijd voor mij (meestal nog wat lezen of een film van het tv kanaal)

Vandaag
Vandaag waren we in Huahine en had ik een jeepsafari over het hele eiland. Dit eiland vind ik tot nu toe het mooiste en heeft alle mooie plaatjes die je verwacht bij Frans Polynesie (baaitjes, palmbomen, stranden, rieten hutjes): zeer fotogeniek!!! Ik voel me erg rijk (letterlijk) dat ik hier kan en mag zijn. Na de lunch op de boot met dit keer een duitser-Gunther+vrouw met bouwprojectbedrijven over de hele wereld, ging ik weer de wal op om het stadje nog even te bezoeken. Vanavond ga ik voor de 3e keer op rij met John, Linda (de oliemagnaat uit Malibu) en eventueel anderen dineren. Het valt me op dat veel van de hele rijke amerikanen er esthetisch zeer goed en jong uitzien (ook al weet je dat het plastisch is, het ziet er echt goed uit). Ik zie ook steeds beter de verschillen tussen amerikanen van de ene staat in vergelijking met de andere. Verder veel Fransen, een aantal Canadezen, NZ en de rest is te verwaarlozen.

Wordt vervolgd,...

• 24 Maart 2010 - 07:44

Saskia:

Klinkt allemaal heel relaxed! Leuk dat je zoveel contacten opdoet.

Beleef je de tijd op het schip nu anders dan toen je nog aan het rondreizen was?

Geniet nog lekker!

• 24 Maart 2010 - 11:54

Pieter:

Hee Daphne, klinkt goed hoor! Weer heel anders dan het vorige deel van je vakantie. Onzettend afwisselende reis!