Relaxen en weer verder - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Relaxen en weer verder - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Relaxen en weer verder

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

11 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaitaia

Hallo Allemaal,

Jee,..super al die reacties,..ik ga nog meer mijn best doen om er een leuk verslag van te maken!! De foto's staan inmiddels bij het vorige verslag.

Wats geburt?
Gisteren heb ik een heerlijk relaxdagje gehouden. 's Ochtends naar het historische dorpje Rawene (waar in mijn rijke Hollandse historie ogen niets historisch aan was) waar ik heerlijk in het zonnetje genoten heb van capuccino met home made fudge. Wat een genot! Daarna mijn komende overnachting geregeld waarbij een winkelmevrouw (getrouwd met een Hollander die in de jaren 50 hier gekomen is) mij hielp. Ze vertelde over het mangrove bos, dus daar ben ik ook meteen een kijkje gaan nemen.

's Middags ben ik naar het verlaten strand tegenover het hostel geweest. Het is ongelofelijk dat hier niet meer mensen van genieten (even verderop lig je praktisch boven op elkaar)

Later die dag pizza (bij gebrek aan iets gezonds) wezen eten met de Zwitserse Danielle. Helaas blokeert haar creditcard en kan ze niet mee met de nachtwandeling. Die nachtwandeling wordt verzorgd door Maori en duurt 4 uur. Het was erg leuk en leerzaam. De Maori gids vertelde heel veel over de planten, cultuur, kauri bomen, zong, vertaalde, maakte muziek, bad samen met ons en dankte het woud. Altijd spannend om 's nachts in een woud te lopen. In Brazilie heb ik al eens woudreuzen gezien maar deze bomen zijn nog dikker (de grootsten zijn 2000 en 4000 jaar oud,....ja je leest het goed!)

Bij terugkomst nog even met Danielle gebabbeld en naar bed. 's nachts barst de hemel open en gooit ze al haar water op ons dak,...

Vroeg op en nog even met een londense pensionado in het hostel gesproken. Daarna op aanraden van de gastvrouw met de ferry voor een scenic route gekozen(mooier dan de snelweg). En inderdaad, ze had gelijk!! Geen kip (wel koeien)te zien en prachtige vergezichten. Nu ben ik in een stadje om even te lunchen, pinnen om zo meteen naar het uiterste puntje van NZ te gaan

Wordt vervolgd,...

  • 10 Januari 2010 - 22:40

    Olaf:

    Nou duidelijk... Zit ik hier in Nederland met sneeuw. Ziet er wederom weer top uit.

  • 10 Januari 2010 - 22:41

    Fenna:

    Heerlijk, even je gedachten helemaal weg van het dagelijkse nederlandse leven. Je eigen gang kunnen gaan.

    Links rijden went snel he? Gaan je ruitenwissers niet onbedoeld vaak aan? ;-)

    Al Teletubbievelden gespot? ;-)

  • 11 Januari 2010 - 07:00

    Frank:

    Zowww hee, je hebt echt een top vakantie:-) Geniet er maar lekker van hoor, ik blijf wel in dit koude kikkerlandje.

    Groetjes

    Frank

  • 11 Januari 2010 - 09:51

    Gr.Karin:

    Wow, zon, zee, blote armen, teenslippertjes, mooie uitzichten.......Wij zitten hier vast in de sneeuw, kou, diepvriestemperaturen!!!!Ik zou zeggen, geniet er maar extra extra van!!! Veel plezier daar!!!!

  • 11 Januari 2010 - 17:34

    Marja Hoogkamer:

    hahahahah echt mooi, henk kan niet wachten,
    word een beetje ongeduldig nu.
    groetjes marja

  • 11 Januari 2010 - 20:40

    Hans:

    Prachtig allemaal, ben jaloers op je...:) Wij zitten hier op 't Zebraspoortje te verkleumen. Wat een ruimte en scitterende natuur. Enjoy...!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 251257

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: