Hop on to my pick up truck,... - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Hop on to my pick up truck,... - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Hop on to my pick up truck,...

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

12 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Pahia

Heehallo, daar ben ik weer.

Je kunt hier overal internetten en aangezien ik mijn slaapplekken allemaal via internet regel, kan ik dus mooi gelijk even een verslagje maken.

Onderweg
Sjonge, wat een dag gisteren! Na mijn bezoekje aan het stadje waar ik het verslag schreef, reed ik verder naar het droge noorden. Er is hier een droogte probleem dus je heb bijvoorbeeld maar een pielestraaltje onder de douche. Heading up to north (ik denk al in het Engels!) gaat er 1 weg omhoog (urenlang) en dezelfde weer omlaag. Je rijdt over gravel dus je kunt maar heel langzaam. Ik reed en ik reed, en daar zag ik een lifter: jonge knul. Dus ik dacht " Hi honey,..wanna ride??" Het bleek een local te zijn die nooit verder dan zijn regio geweest was. Hij wilde naar een vriendje even verderop (ja zo jong was hij). Dat was dus even een leuke encounter. Nog geen 5 minuten later stonden Ben en Nick van 18 uit de buurt van New York te liften. Zij waren hier al een paar maanden en zo zagen ze er ook uit (vieze kleding, grote backpack) maar we hebben fantastisch gekletst urenlang richting de top van NZ Cape Reinga. Wijze jongens voor hun leeftijd! Samen verbleven we op Cape Reinga om daar in het zonnetje onze lunch (zij een blik koude bonen) te nuttigen en ze moesten naar een camping vlakbij mijn hostel dus heb ik ze netjes gebracht. Het was een leuke ervaring en de volgende keer neem ik zeker weer lifters mee (niet gevaarlijk hier)

Hostel
Aangekomen in het hostel in Henderson's bay ben ik gelijk een wandeling naar het strand gaan maken waar ik een 5 maanden dode walvis vond. Leek meer iets uit een griezelfilm. Toen ik terugkwam begon het al wat drukker in het hostel te worden en onmoette ik 2 jongens uit Denemarken die veganist waren, filosofie gestudeerd hadden en voor een dierenorganisatie werkten. Een paar uur hebben we gediscussieerd over "the truth", en " the perception of the truth" and most of all proof. Waarbij ik vind dat niet altijd alles " bewezen" hoeft te worden om waar te zijn. Je begrijpt dat dat behoorlijk wat stof tot discussie gaf met deze heren (leuk!)

Naar Pahia
Op tijd naar bed en om 6.00 eruit om naar Pahia te gaan. Weer een prachtige rit met mooie vergezichten. Mijn hostel ligt vlak aan zee en ik logeer hier 2 nachten. Vandaag een relaxdag en morgen mee op een dolfijnen-eilanden trip met een catamaran. Dit gebied heet the Bay of Islands dus dat zal vast heel mooi worden! De dag erna ga ik bij Poor Knights Island duiken. Staat in de top 10 mooiste plekken van de wereld om te duiken. Wel spannend want het is weer een paar jaar geleden,...

En ja Fenna,...mijn ruiterwisser gaat erg vaak aan (hoe zou dat nou komen??!!)hahahaha!

wordt vervolgd,...

  • 11 Januari 2010 - 21:51

    Pieter:

    Daph, wat een hoop verslagen achter elkaar! Ik heb ook nog mijn werk hoor :-). Ik denk dat ik maar 1 dag in de week vrij ga nemen zodat ik alles kan lezen.

    Mooie tomtom trouwens (een paar verslagen geleden). Zo'n groot scherm, zo plat :-).

    Maar klinkt avontuurlijk hoor! En mooie foto's!

  • 11 Januari 2010 - 22:36

    Wilte:

    Hoi Daphne,

    Waanzinnig mooi verhaal!! En de foto's....wat een paradijs!!
    Groetjes uit Houten.....min 7 graden...en schaatskoorts......blijf je volgend jaar gewoon hier in Holland en ga je dan mee schaatsen in Loosdrecht? :)

  • 12 Januari 2010 - 07:03

    Charlie A:

    Hoi lady, wat een geweldige trip moet dit zijn voor je. Prachtig al die ontmoetingen en indrukken die je meemaakt.Hier zeer waarschijnlijk geen Elfstedentocht tot teleurstelling van velen. Erwen Wennemars (sprinter op het ijs) nam gisteren in Dalfsen afscheid van schaats en duizenden suporters in zijn woonplaats Dalfsen. Deze harde knokker twee x wereldkampioen sprint en als ik het goed heb gehoord op het nieuws 22 x goud. Nederland in de koorts van schaatsen en ijs. Veel ijs maar door veel verwachtte neerslag aankomend weekend "zeer slecht" ijs. Ik ging zaterdag met vrouw, hond en kinderen ook nog even het ijs op. Erbarmelijk koud, de kinderen gaven er na een uur de brui aan. Dit vonden wij niet heel erg zoals je begrijpt. Niet heel erggezond maar ik denk liever aan de zomer met veel bbq vlees, rose en of een lekker flesje koud bier. Weg met de papperige witte bende. Over vlees gesproken, de Russiche politie heeft een grote partij bedorven Zuid-Amerikaans vlees gevonden uit 1974 in beslag genomen Het vlees lag lange tijd in Brazilie en Argentinie in vrieshuizen. Het vlees diende als strategische reserve voor crisistijden. Handelaren wilde dit partijtje toch nog even op de markt brengen voor einde houdbaarheids datum??? Daphne veel genot met de bonen en mannen. Ik neem hier nog een lekker biefstukje.Victor Charlie, Charlie over.

  • 12 Januari 2010 - 07:30

    Lydia:

    Jeetje, wat mooi daar zeg! Als een vogel zo vrij...

  • 12 Januari 2010 - 08:00

    Henriëtte:

    Ha Daphne,
    Wat een fantastische foto's en wat maak je allemaal leuke dingen mee! En wij maar bibberen van de kou hier...
    Have fun!

  • 12 Januari 2010 - 08:30

    Elly:

    Hoi Daphne
    Wat een avontuur.Ik geniet van je foto,s en je verhalen. Ik begin ook wel een beetje jaloers te worden op de temperatuur daar.
    hartelijke groet elly en hans

  • 12 Januari 2010 - 09:37

    Marja:

    wat is het mooi daar zeg, maar gaan der ook wel meer meide daar heen of ben jij de enigste dame die daar op vakantie gaat hahahaahha
    prachtige foto,s hoor.
    groetjes marja

  • 12 Januari 2010 - 12:22

    Guido:

    hey Daphne, jij kunt zoals altijd de diepere onderwerpen aanspreken met jan en allejongens ;-) of je nu hier bent of in aotearoa! knap hoor, geweldige foto's trouwens, ik ben niet zo noordelijk geweest als jij, maar het is er heerlijk zo te zien, nog geen sneeuw gehad dus? have fun en tot lezens!

  • 12 Januari 2010 - 13:11

    Loes:

    Hi daphne,
    Uit de foto's blijkt dat je daar volop ruimte hebt en leuk dat je toch iedere keer weer mensen ontmoet waar je mee kan converseren. Geniet en pas op jezelf. Groetjes van ons.

  • 13 Januari 2010 - 00:11

    Henk:

    Daphne, Ik word stinkend jalours op je reis op het norder eiland. Wou dat ik ook deze mee kon maken. De schitterende foto's geven een heel goede indruk. Leuke lifters en heerlijke gesprekken. Je heb het goed tijdperk gekozen want hier is het afzien. Bere koud en gelukkig nu weer begaan bare wegen.
    Geniet van dit mooie eiland kan niet wachten op de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 252275

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: