Grotdollen - Reisverslag uit Te Kuiti, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Grotdollen - Reisverslag uit Te Kuiti, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Grotdollen

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

21 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Te Kuiti

Goedemorgen allemaal,

Gisteren een superleuke dag gehad! Maar om eerst even terug te komen op de reacties: ik heb niets van de aardbeving gemerkt maar ik ben inmiddels alweer een stuk verder het land in. Destijds in India met de Tsunami trilde mijn bed wel als een gek om 6.30 (toen was ik net een dag uit het -wat later zou blijken- rampgebied).

Om 14.30 was het tijd voor de 4 uur durende Adventure in de grotten. We kregen een wetsuit, helm en laarzen aan/op en gingen de grotten in. Daar stond toch behoorlijk wat water en al wadend, struikelend, zwemmend door het water in die donkere grotten (we waren maar met 7 man) was het erge fun. Soms moest je je door hele kleine spleten wringen. Onderweg zag je veel gloeiwormen (lichtgevende puntjes), stalagtieten en mooie rotsformaties. Er was ook een deel waarin je met je billen in een truckbinnenband lag en in het donker omhoog keek naar al die glimwormen. Dat was fantastisch. Ze geven best veel licht (hoe meer licht, hoe meer honger ze hebben, het zijn eigenlijk vliegenlarven). Gids Allan deed het erg leuk, vertelde veel en hield ons vaak voor de gek. Zo liet hij mij een doodlopende spleet inkruipen waar ik nauwelijks nog uitkon. (Van te voren moest je aangeven of je claustrofobisch was, wat ik gelukkig niet ben en niet werd). Mocht je ooit deze kant op komen dat zou ik zeker zo'n adventure kunnen aanraden!

Mijn hostel hier is erg afgelegen (echt iets voor mij) en ondanks het gister erg warm en mooi was, regent het nu pijpenstelen!! Dat is niet zo mooi aangezien overmorgen het kayakavontuur begint. Er was wat miscommunicatie dus wat uiteindelijk een 4 daagse tour zou zijn, ga ik in 3 dagen doen (anders kom ik in de knoei bij lake Taupo wat ik ook nog wil zien). Planning: vandaag naar Tongariro national park rijden. Daar 1 nacht op een farmstay (boederij=nieuw deze reis) blijven inc diner. Dan overmorgen de intro van het kayakken en de 2 dagen erna kayakken en allerlei maori dingen doen in maori dorpen (is dus een combi). Ik heb geen idee waar ik slaap (tent?) maar moet in ieder gevan mijn slaapzak en een toiletrol meenemen. Zondagavond ga ik dus vervroegd weg en rijd ik naar Taupo (waar het grootste meer van NZ is) en slaap ik 2 nachten bij een bed en breakfast (of was het een farmstay? ik weet het niet meer,..). Dan naar het architectonische Napier 1 nacht en door naar hoofdstad Wellington waar ik helaas maar 1 nacht kan blijven voordat ik de oversteek maak met de ferry naar het zuidereiland. Ik blijf dan 1 nacht in Picton om de 30e met de trein naar Christchurch te gaan. Die gaat maar 1x per dag dus ik kom om 18.30 aan (goed om te weten Henk). Jij kunt dan evt al inchecken bij Ibis hotel. Marja: verder heb ik niets nodig hoor!

Nou tot de volgende keer!!

Groeten uit regenland,
Daphne

ps oh ja, NZ staat erom bekend dat hier geen giftige spinnen en slangen etc zijn. Doch, mijn buren hadden vannacht het licht op de wc aangelaten (raam open) en toen ik vannacht mijn plasje ging doen bleken er ineens zo'n 10 kakkerlakken rond te vliegen in dat kleine hokje. Ik ben me kapot geschrokken en durf niet meer naar het toilet (dan maar buiten mijn behoefte doen). Vanochtend vertelde mijn buurvrouw dat het een soort krekels zijn maar ze lijken verdacht veel op kakkerlakken!!!

  • 20 Januari 2010 - 20:41

    Juliette:

    Hoi Daph,

    wat een fantastische belevenissen. Het ene nog mooier dan het andere. Geniet, geniet. De tijd gaat veel te snel.Ik blijf je volgen.


  • 20 Januari 2010 - 22:01

    Fenna:

    Dat klinkt erg leuk, adventuretocht met vuurvliegjes! wow! Beetje canyoning-achtig (he, Marjanne..?), maar dan de 'plus'-versie ;-)
    spannend hoor!

    strakke planning, voor de laatste noorddagen. Veel plezier!
    (gaan op wintersport, dus zullen een hele week je berichten missen. nou ja, opstapelen ;-))

  • 21 Januari 2010 - 10:13

    Marjanne:

    Hi Daphnie,

    Wat leuk dat je naar Tongariro NP gaat, ben ik ook geweest. Fantastisch mooi daar! En wat wb Lake Taupo, die kun je ook vanuit de lucht bekijken... als je durft te skydiven. Ik vond het een geweldige ervaring. Als je een voorproefje wilt zien van die skydive, google dan even op 'bulkontravel' en klik dan op de map New-Zealand, daarin vind je de foto's.

    Je doet wel veel leuke dingen hoor! Je hebt in korte tijd al meer gezien dan ik. In 1 woord: GEWELDIG!

    Dikke kus!
    Marjanne

  • 21 Januari 2010 - 10:15

    Marjanne:

    En natuurlijk veel succes met je kayak avontuur! :))

  • 21 Januari 2010 - 13:37

    Henk:

    Daphne,
    De dingen die je ziet zijn geweldig. Kan mij haast niet meer voorstellen wat er nog meer voor bijzonderheden zijn die je nog niet gedaan hebt.

    Geniet van de kajak tour deze dagen en van wat nog komen gaat.

    Heb de foto's van White Island met volle teugen bewonderd. Het einde van de wereld moet er zo uit zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 252296

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: