Het laatste van het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Het laatste van het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Het laatste van het Noordereiland

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo meegenieters!

De laatste dag
Vandaag, of eigenlijk morgen is de laatste dag op het noordereiland. Dan is het ook precies 3 weken geleden dat ik in Auckland aangekomen ben. Ja Loes, er is inderdaad veel gebeurd in de tussentijd!

Napier-Hasting-Te Mata
Gisteren ben ik na Napier naar Mount Te Mata geweest: een berg die 400 meter boven zeeniveau ligt en een fantastisch uitzicht gaf. Je kon precies de welvingen/soort van bergketens zien (er is vast een mooie benaming voor). Helaas kon ik het op de foto niet zo goed overbrengen als het in werkelijkheid was, maar het was erg indrukwekkend! Daarna snel door Hastings gereden dat leek op Napier en door naar GrandView de Homestay van vandaag. Het was een hele goedkope dit keer en dat betekende, net als in Ohakune op de farmstay, dat ik echt in de leefruimte van de mensen was. Het zijn oud-boeren die als meer dan 20 jaar B&B hebben. Ondanks de prima verzorging vond ik deze stay toch iets minder. Er was nog een ander (ouder) echtpaar waarvan de vrouw in mijn ogen een oude taart-zeur was dus ik heb maar een deel van de avond bij hen doorgebracht.

Wellington
Heel vroeg op want naar Wellington (hoofdstad van NZ) is het een behoorlijk stuk rijden. Aangekomen bij mijn nieuwe gastmoeder (we hadden meteen al een heel persoonlijk diepgaand gesprek. Zij is pas laat getrouwd en heeft de hele wereld afgereist: een vrouw naar mijn hart!) heb ik gelijk mijn zaken geregeld (ik blijf een nacht langer in Wellington) en heb ik mijn witte vriend weggebracht. Ik had niet verwacht dat je je kon hechten aan een huurauto,..maar met pijn aan mijn hart (of was het de stress om in hartje Wellington Budgetcar te vinden?) heb ik hem weggebracht. Daarna ben ik naar de attractie van de stad gegaan: het Te Papa museum waar ik al veel over gehoord had. En inderdaad,...een museum kan echt leuk zijn!!! Erg ongedwongen, interactief en interessant allemaal. Het deel over de natuur en wat er met de natuur gebeurd is sinds de mensen er zijn en het mechanische theatherstuk over de grote gebeurtenissen in NZ vond ik het meest aansprekend.

Vanaf nu
Morgen blijf ik dus nog in de stad om vervolgens de 3 uur durende panoramische oversteek te maken. De dag erop pak ik de trein naar Christchurch waar ik Henk ontmoet en de dag erna camperen we weg. Dat betekent dat ik mijn overnachtingen niet meer online hoef te regelen en ik dus minder vaak verslagjes zal schrijven. Desalniettemin blijven jullie natuurlijk goed op de hoogte. Het zal alleen wat minder frequent zijn.

Vraag
Zijn er al mensen die aangestoken worden om naar NZ te komen? Ik kan het beslist aanraden!!!!

Wordt vervolgd,...

  • 27 Januari 2010 - 06:08

    Marja:

    heej daphne
    henk is onder weg hoor hahahahah, spannend he.
    vind het mooi om te zien op foto,s, maar je steekt mij niet aan om te gaan hoor, maar vind het wel n mooi natuur,
    en geniet er maar volop van hoor, hoop dat jij en henk een leuke tijd tegemoet gaan.
    groetjes marja

  • 27 Januari 2010 - 07:08

    Charlie A:

    Nee,geen Elfstedentocht, gelukkig de dooi gaat weer zijn intreden doen.Dus wel een beetje triest voor de fanatieke Friese doorglijders? En alle gasten die hierdoor graag een beetje bijverdienen. Denk aan Hot-chocolaat en Snert met vette worst, die jij ook heel erg zal missen?. Maar voor een heleboel prima die dooi, al zouden er wel veel gladheid en ongelukkig kunnen gebeuren. Nu jij weer geweldige indrukken opgedaan en nee, ik heb aan jou verhalen en foto's genoeg gezien van NZ. Die Possum misschien op het menu zetten? Of is ie daar de klein voor? Ja een beetje commercieel zijn we nog naar 20 jaar slager. Weet alleen niet of ie lekker is naast een beetje rijst en de plaatselijke wokgroente. De possum lijkt me ook zelfs nog een beetje troeteldier of zal ie niet tam te krijgen zijn?. Wat ook een plaag kan worden is de in Boskoop opgedoken Aziatische Boktor. Voor de plaatselijke bevolking een ware ramp er mag geen plantje meer in of het dorp uit. Lekker als je net gezaaid hebt(want wie zaait wil oogsten). Marianne (collega CUCO) woont vlak naast het getroffen gebied misschien moet haar hele tuin leeg wat bomen betreft Wij gaan vanavond nog even wat glijpartijen tegemoet dus wees maar blij dat jij deze shit niet hoeft mee te maken. Vanavond verwacht de ANWB de niet gebruikelijke 140 km file avondspits in Utecht maar zeker het dubbele. Nu weer even aan de bak, Victor Charlie Charlie

  • 27 Januari 2010 - 08:38

    Marjanne:

    Hey Daph,
    Wens je heel veel plezier met Henk op het Zuidereiland. Wat zullen jullie samen ontzettend gaan genieten daar.

    Echt heerlijk om je verhalen te lezen, ze zijn zeker aanstekelijk genoeg om weer eens een kijkje te willen nemen in NZ... dus wie weet!

    dikke kus,
    Marjanne


  • 27 Januari 2010 - 11:05

    Saskia:

    Jouw verhalen en foto's zijn zeker aanstekelijk! NZ stond al op mijn verlanglijstje en dat blijft! Geniet ervan!

    Zomaar een praktisch vraagje... waar doe jij eigenlijk je was? ;-)

  • 27 Januari 2010 - 15:21

    Loes:

    Het eerste deel van de reis zit er dus op nu de volgende stap. Zal best gezellig zijn met z'n tweeën. Ik weet nog niet hoe de operatie is verlopen dat hoor ik vanavond. Sms je wel. Veel plezier nog en een goeie oversteek.
    Liefs Loes.

  • 27 Januari 2010 - 18:47

    Henk:

    Daphne,

    Ik ben inmiddels op reis en zit op Hong kong
    Probeer al de hele dag door te vliegen maar er gaan heel veel chineese studenten terug naar australie en newzealand, dus gevolg volle kisten.

    Gelukkig heb ik een heel laag nummer dus ik heb goede moed dat ik nog steeds op tijd op het zuider eiland aankom om je van het reinstation op te haelen.
    Mocht het echt een probleem gaan worden boek ik gewoon een vol betalend ticket.

    Zie je binnen kort.

  • 27 Januari 2010 - 19:28

    Jenny Katoele:

    Dag Daphe, Ik hoop dat je een rustige oversteek hebt naar het Zuidereiland (vooral het 1e uur van de trip)en ga vooral naar buiten als je de 'Sounds' binnenvaart. Dat is het begin van de prachtige natuur van het Zuidereiland. Geniet van de komende weken en denk nog een een tripje met de postboot!

  • 27 Januari 2010 - 20:38

    Gr Karin:

    Ha Daphne, nou NZ klinkt inderdaad erg aantrekkelijk, geweldig land als ik alles zo mag zien,volgens mij is over het algemeen het volk daar ook erg gastvrij en vriendelijk op een enkel zeurend fossiel na dan.Veel plezier de komende dagen, ik ga ook even een paar dagen de sneeuw in.Lekker kleumen bij de kachel!!greetz!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 251433

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: