Overdenkingen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Overdenkingen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Overdenkingen

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

28 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Meegenieters en welkom Joris bij de meegenieters club!!

Vandaag een relaxdagje in Wellington dus tijd voor wat overdenkingen:

Wat valt me op in NZ:
-Dat wij Hollanders wel erg bureaucratisch en pietje precies zijn. Bijv de buschauffeur die op de eerste dag halverwege de halte stopte omdat dat handiger voor mijn hotel was. Snel overnachtingen boeken, verzetten of afzeggen zonder problemen. Mijn huurauto toch een dag eerder teruggebracht zonder dat daar extra kosten bijkwamen
-Dat wij Hollanders vaak iets terugverwachten. Bijvoorbeeld: Jeff die belangenloos mij een leuke avond bezorgde en de dag erna rondleidde en daar erg zijn best voor deed. Zonder dat hij me probeerde te versieren of anderzijds iets verwachtte. De B&B gastouders die heel veel moeite doen om je een leuke tijd te bezorgen (gisteravond weer een superavond gehad!). Als je met een plattegrond er verloren uit ziet (door de hoogte verschillen raak je snel de kluts kwijt) wordt je meteen door jan en alleman geholpen. Ergens flitst er dan nog door je NL hoofd: wat wil die van mij, maar ze willen alleen helpen.
-Dat wij Hollanders erg commercieel zijn: Heel veel is gratis hier: musea, botanische tuinen, veel schone openbare toiletten overal
-Dat ze in NZ veel verder zijn met gezonde voeding en milieubewuster leven
-Dat de Engelse invloeden duidelijk zichtbaar zijn op alle mogelijke manieren. Erg prettig omdat de mensen veelal beschaafder met elkaar omgaan en minder rommel maken ed

Wat vind ik van NZ?
-Leeg! In mijn ogen zijn er maar heel weinig mensen overal. Zelfs in de steden.
-Groen: geen uitleg nodig ;-)
-Relaxed: ook wel duidelijk

Zou ik hier willen wonen? Ja ik zou hier best willen wonen. Zowel qua omgeving als qua omgang met mens en natuur. Het enige lastige in mijn ogen is dat de " markt" hier maar heel klein is (maar 4 miljoen mensen verdeeld over een land dat minimaal 4x NL is). Met mijn commerciele aard zie ik dus weinig potentie tenzij je het gat in de markt vindt. Aan de andere kant zei mijn B&B gastvrouw vanochtend dat je hier ook minder nodig hebt (huizen kosten de helft)

Doch,..als je in de IT zit kun je het hier zeker maken!!

PS Charlie: die possums zijn net als andere dieren (bijv geiten) en planten ooit geimporteerd en vormen nu een plaag ten koste van de inheemse flora en fauna waaronder de kiwi. Ik heb nog niet gehoord dat ze gegeten worden of als huisdier gehouden worden (wilde katten zijn ook een probleem), maar hun bont (heerlijk zacht en warm) is goud waard!

2e ps Jason,..je bent beroemd hier. De Jason's is een gratis boek met B&B's (kost 500 euro om erin te komen) en motels. Heel handig van ze dat ze ook allerlei plattegronden gratis weggeven (dus toch wel commercieel???). Iedereen gebruikt Jason's informatie

3e ps over commercieel gesproken,..zonder actief reclame te maken is Goud van Holland alweer voor 3 weken verhuurd vanaf eind april!! ( www.genietenaanzee.comfypage.com ) Opmerkelijk want vorig jaar duurde het tot het vakantiegeld voor er meer boekingen kwamen, toen was het natuurlijk ook nieuw maar toch,..Leuk! Misschien hier een B&B of hostel beginnen? Lijkt me wel wat hoor!!

4e ps Saskia, mijn was doe ik in de wasmachine in hostels of in B&B. Kleinere wasjes (ondergoed en een enkele broek/shirt) met een handwasje

5e ps ik heb bij verslag grotdollen zojuist een actie foto van het grotavontuur geplaatst

Wordt vervolgd,....

  • 28 Januari 2010 - 05:31

    Marja:

    wat mooi allemaal weer
    zeg, maar laten de nederlanders maar wonen waar ze wonen, want anders verandert het door de hollanders daar weer in nz hahahah,
    zou erg jammer zijn toch
    Henk is na vertraging in hong kong beland.
    groetjes marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 252274

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: