Lord of the rings - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Lord of the rings - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Lord of the rings

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo allemaal.

Allereerst Loes gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik ga je zometeen proberen te bellen. Daarna meteen naar bed want we moeten vroeg op voor,..inderdaad ballonvaren! Er is heel slecht weer voorspeld dus het kan goed zijn dat het niet doorgaat. Om 5.15 moeten we bellen en bij doorgang worden we met een half uur ogehaald.

Campings
We hadden in Franz Josef de 2e nacht een geweldige camping in de jungle. Ook gisteren was het goed toeven aan het meer bij Wanaka. We proberen zoveel mogelijk met de camper vooraan (de zee, het meer of wat dan ook) te staan en op een of andere manier lukt dat telkens weer ;-) (soms moet ik daarvoor wel de electriciteit van de buren saboteren,..tja,..wat moet dat moet,..)(..dat is natuurlijk een grapje he,..) De komende 2 nachten slapen we voor het eerst in een soort legbatterij (Queenstown) wat we niet verwacht hadden toen we betaalden. Desalniettemin kom je wel makkelijk in contact met buren en hebben we al meteen gezellige praatjes gehouden met jan en alleman. We zijn ook al de eerste " bekenden " (lifters en mensen ontmoet tijdens activiteiten) tegengekomen.

Activiteiten
Eergisterenavond zijn we naar Hot Pools geweest. Een Spa met diverse baden van verschillende temperaturen: de remedie tegen de jeuk van de sandflies! Tijdens een heet bad verga je van de jeuk, maar nadien geen last meer! (Alles uitgezweet denk ik) Gisteren hebben we een lang stuk gereden en hebben het spiegelmeer bezocht (dat niet spiegelde ivm het weer) en de Haast Pass bewandeld. Het is heel apart dat als je 360 graden om je heen draait je aan elke kant bergen ziet. Dat is nu nog steeds zo. We hebben al veel locaties gezien van Lord of the Rings (moet toch eens die film afkijken he Joris?). Vandaag was daar tijdens een 3 uur durende jetboat trip een heel mooi voorbeeld van. 10 Jaar geleden zijn ze hier 3 jaar lang gekomen (onderzoek en filmen) ivm die film. Ik ga bij thuiskomst zeker nu alle series bekijken!!

Toekomst muziek
Hopelijk gaat de ballonvaart door. Daarna vertrekken we overmorgen naar Doubtful Sound (bij de fjorden) om daar de dag erna een overnight boattrip te doen (aangeraden door een bereisde kiwi dame). Daarna trekken we door naar een iets onbekender gebied: de catlins (ken je dat Jenny?)

Wordt vervolgd,...

  • 09 Februari 2010 - 08:43

    Jenny:

    Hoi, even een kort antwoord. ben ik te laat als ik vanavond thuis even in mijn dagboeken ga kijken of we daar geweest zijn. het komt me namelijk wel bekend voor. vooral Kaka-Point. je hoort zsm van me.

  • 09 Februari 2010 - 13:14

    Marianne:

    Ik heb even alles wat ik gemist heb gelezen en foto´s bekeken, ik heb er geen woorden voor zo mooiiiii!!!!!

  • 09 Februari 2010 - 15:00

    Loes:

    Ik was zeer verrast door je telefoontje vandaag en dan ook nog per mail geweldig. Jammer dat het nu uitgerekend slecht weer is als ballon wilt gaan varen. Hopenlijk klaart het op. De foto's zijn weer geweldig en het landschap prachtig.Hier vriest het op het moment en schijnt lekker het zonnetje maar wel erg koud. Heel veel plezier. Knuffel Loes.

  • 09 Februari 2010 - 18:43

    Jenny:

    Het is nu dinsdagavond en ik heb e.e.a. even nagekeken. Wij hebben 3 dagen in Kaka Point gezeten, een dorp van niets maar prachtig uitzicht over zee. Wij kwamen vanuit Dunedin. Ik heb nu weer gelezen dat Curio Bay heel mooi was, hebben we dolfijnen gezien. En we hebben heel veel weggetjes langs de kust gereden in die regio, o.a. naar Nugget Point, Roaring Bay, Cannibal Bay (daar lagen zeeleeuwen op het strand waar we heel dicht bij konden komen. Dus: de moeite waard lijkt mij.

  • 10 Februari 2010 - 06:15

    Jan En Lia:

    Hoi Daphne,
    Geweldige verhalen en een geweldige tijd heb je zo te lezen! Wat een prachtige natuur en foto's.
    We zitten lekker aan de kust nu, nog drie daagjes genieten en dan weer backhome. Heel veel groetjes van ons twee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 251431

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: