Wauw,....gletsjerklauteren en helicopteren - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Wauw,....gletsjerklauteren en helicopteren - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Wauw,....gletsjerklauteren en helicopteren

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

07 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hee hallo Meegenieters!

Sjeetje..ik kan het niet meer aan hoor,..zoveel gave dingen in zo'n korte tijd,...!!! Nou Marlies, Marja Loes en Marjanne,..met dat genieten zit het wel snor!

Franz Josef Gletsjer
Wij dachten een " gewoon" tochtje met de heli te maken en een wandelingetje daarboven te gaan doen,...maar we hadden het mis: Na weer een machtige helicoptervlucht gingen we de hele middag (voorzien van houweel en ijsschoenen met pinnen) door de gletsjer klauteren. Dat was erg gaaf en glad. Prachtig ook om die blauwe teinten te zien door het ijs. Het was dus veel actiever dan we verwacht hadden en staat nu bovenin het lijstje (bij onder andere duiken met haaien, de vulkaan heli + vele dusky dolfijnen eerder deze vakantie) bij gaafste activiteiten ooit gedaan.

Toekomstmuziek
We gaan hierna eerst naar Haast en dan door naar Queenstown waar we waarschijnlijk met een jetboat spannende dingen gaan doen en misschien wel weer een (letterlijk) hoogtepunt gaan krijgen,..wat???? Nog even afwachten want we hebben nog niet geboekt,... Pieter en ik hebben het al een keer eerder gedaan, Henk nog niet.

Goede tip van het zwemmen Jenny,..dat proberen we in te plannen! Het was niet bijzonder druk bij de pancakes trouwens,..

Wordt vervolgd,...


  • 07 Februari 2010 - 10:04

    Marja:

    pfffffff stoer hoor,
    doe het jullie niet na,
    wat eng,maar wel n heel mooi gezicht, was zeker wel koud he,en ging het goed met henk in de helicopter?
    liefs marja

  • 07 Februari 2010 - 10:41

    Gr Karin:

    Ha Daph, waar haal je het lef vandaan zeg, getver, mij te griezelig!!Je hebt inderdaad in korte tijd heel veel gezien en gedaan, dat zou mij ook wel een beetje duizelen! Maargoed dat je veel foto's hebt gemaakt en veel gefilmd hebt, anders zou je bij thuiskomst nog denken dat het één grote droom is!! haha. Ik kan zien dat je erg aan het genieten bent, geweldig!! Leuk om te zien!Ik gun het je van harte, geniet er maar lekker van, wij genieten van een afstand wel met je mee!!! Bedankt voor de mooie foto's die je ons laat zien, anders hadden we het nooit geloofd!haha Geniet!!!! gr Karin

  • 07 Februari 2010 - 17:49

    Marlies:

    Hallo Daphne,

    Wederom een schitterende ervaring, maar wel erg spannend. Wat een mooie foto's,super. Je maakt wel erg veel mee in een relatief korte tijd, fijn dat we er getuigen van mogen zijn.

    Groetjes,

    Marlies.

  • 07 Februari 2010 - 20:39

    Sanneke:

    Hey Dephnie,

    Super om je verslagen te lezen en vooral om de foto's te bekijken. T lijkt net of ik meereis, haha.

    Hier alles goed. Druk met voorbereidingen voor opzetten van coachpraktijk.

    Veel plezier daar en groeten aan Henk.

    liefs, Sanneke

  • 08 Februari 2010 - 07:54

    Loes:

    Heerlijk te zien dat je het zo naar je zin hebt en de moed hebt om dit allemaal te doen. Je moet wel durven ik zou het voor geen prijs doen, lijkt me zo griezelig. Ik word al duizelig als ik naar al die ijsmassa's kijk.Jullie zijn beide helden. Fijn dat jullie het samen goed kunnen vinden. Kijk al weer rijkhalzend uit naar jullie volgende avontuur.
    Liefs Loes.

  • 08 Februari 2010 - 12:25

    Aart:

    Helemaal te gek zeg. De omgeving op je foto´s lijkt toch wel heel erg op Ijsland. Ijsland en Nieuw Zeeland zijn trouwens op veel vlakken vergelijkbaar :). Groetjes, Aart

  • 08 Februari 2010 - 15:43

    Saskia:

    Gaaf hoor! Je kunt zo meedoen aan 71 graden noord...

    Groetjes,
    Saskia

  • 08 Februari 2010 - 21:48

    Pieter:

    Een letterlijk hoogtepunt en je hebt het samen met mij gedaan... Kunnen nog steeds 3 dingen zijn: ballonvliegen, bungee jumpen of paragliden. Ik gok... het eerste!

    Hee, maar gave foto's weer zeg! Lijkt me geweldig om daar rond te lopen!

    Jij stapt trouwens vaker in een helikopter dan ik in een bus. Nu heb ik wel een vreselijke hekel aan de bus, maar toch... Wel cool zeg, een paar maanden lang alleen maar gave dingen doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 252296

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: