Doubtful Sound, Ziekenhuis en de Catlins - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Doubtful Sound, Ziekenhuis en de Catlins - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound, Ziekenhuis en de Catlins

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Balclutha

Hallo Allemaal!

Het heeft even een aantal dagen geduurd voor ik weer online en bereikbaar was want dat is erg lastig in Doubtful Sound en de Catlins en daarnaast moest ik een aantal keren opnieuw alles intypen/uploaden.

Doubtful Sound
We zijn met de boot het Fjordland ingegaan met 12 man waarvan 9 Nederlands dus dat was lekker gezellig ;-) . Toen we weg gingen was het nog mooi weer en dat gaf een prachtig beeld op de bebosde eiland-bergen en bergjes is dit water gebied. De mensen die wilden mochten ook vissen waardoor er bijna een heuse competitie ontstond (de grotere vissen werden bewaard, de kleintjes teruggegooid). Onder de vangst oa Blue Cod (hmmm) en barracuda (vol met wormen). De schipper had zelf nog goede vangst met kreeften die we heerlijk als lunch genuttigd hebben. In dit gebied valt zo'n 7 meter regen per jaar en nu was het al 3 weken droog,.....tot 's middags,....'s nachts is het flink tekeer gegaan en de rest van de dag heeft het ook nog geregend. Dat was op zich niet zo erg want het gaf spectaculaire watervallen vanaf de rotsen. Onderweg nog zeehonden, albatrossen en dolfijnen gezien. Met name de mistflarden waren prachtig om te zien in dit groene gebied.

Naar de Catlins
Omdat Henk toch blijkt te snurken (oops) heb ik inmiddels een oorinfectie door de oordopjes. Aangezien ik er al een tijdje last van had en de oordruppels het alleen maar erger maakten, moesten we op zoek naar een dokter. Dat was nog een hele heisa dus maar naar het ziekenhuis gegaan waar ik andere druppels heb gekregen. Inmiddels toch wel een aardige oorontsteking en een van mijn oren zit ook dicht, wat problemen oplevert met de oordopjes en zonder slaap ik niet vanwege het snurken,..oops,...
Ik zou de Catlins omschrijven als groene ronde heuvels met veel schapen en ruwe rotsige kust afgewisseld met uitgestrekte stranden. Dorpjes die bestaan uit 3 winkeltjes. We zijn eergisteren in Curio Bay geweest waar we van heel dichtbij geel-ogige pinguins hebben gezien (Henk dacht dat ze nep waren!!).

Gisteren hebben we Nugget point bezocht waar we dezelfde pinguins NIET gezien hebben, net als de zeeleeuwen die we ook niet gezien hebben. Wat we wel gezien hebben is een prachtig stuk regenwoud en aan het einde van de wandeling watervallen.

Inmiddels zijn we op weg naar Dunedin,.. (ben benieuwd Marjanne!)

Wordt vervolgd,...

  • 15 Februari 2010 - 06:59

    Frank:

    Dat isa niet zo'n pretje oorontsteking. Maar ik hoop dat je niet teveel last van hebt. Ik begin ook de kriebels te krijgen om een keer die kant op te gaan:-)

    groetjes

    Frank

  • 15 Februari 2010 - 15:21

    Marlies:

    Hallo Dapne,
    Vervelend dat je zo'n last van je oren hebt. Ik hoop dat de nieuwe druppels hun werk goed zullen doen, veel beterschap.
    Hopelijk bedreft dit alles niet teveel je vakantieplezier, want je ervaringen zijn geweldig.
    Groetjes,
    Marlies.

  • 15 Februari 2010 - 21:05

    Fenna:

    wat vervelend, oorpijn! Hopelijk gaat 't snel over.

    Hier een goed nieuwtje: 10 weken! ;-)

  • 16 Februari 2010 - 08:32

    Marianne:

    Hi,

    Ik ken het probleem met of zonder oordoppen, dan kan ik ook niet slapen. Hopelijk gaat je oorontsteking snel weg. Hoeveel weken zit je nog in Nw. Zeeland? Begin april ben je terug toch?

    gr. en nog veel plezier Marianne

  • 17 Februari 2010 - 08:41

    Pieter:

    Oorontsteking zuigt... Heb het ook pas gehad, best pijnlijk. Maar met de juiste druppels was het bij mij erg snel weer over. Hopelijk bij jou ook... Wel weer fantastische foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 251416

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: