met de albatrossen naar de hoeren om te kayakken - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu met de albatrossen naar de hoeren om te kayakken - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

met de albatrossen naar de hoeren om te kayakken

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

17 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Hallo meegenieters!

Update
Met de bacteriele oorinfectie gaat het inmiddels wat beter maar beter is het om geen oordopjes in te doen. Omdat ik inmiddels ook oververmoeid was van te weinig slapen (ivm snurken), hebben Henk en ik afgesproken om apart te slapen. Niet snurken was immers een voorwaarde voor reisgezelschap (het is bekend dat ik anders niet slaap).

Naar Dunedin
We besloten om een rondje om de kerk in Dunedin te rijden en door te rijden naar het aanliggende Otago schiereiland wat er leuk vakantie-achtig uitzag. Op het schiereiland zijn we naar het enige kasteel van NZ geweest: Lanarch Castle. Meteen weer door naar het uiterste puntje waar we een bijzonder interessante rondleiding gehad hebben bij de albatrossenkolonie (vleugelwijdte 3 meter). We hadden er ook een mooi uitkijkpunt op de dieren. 's Nachts sliepen we in het kleine plaatsje Portobello in een Cabin (2 aparte slaapkamers plus keuken/douche etc). Fijn om even wat slaap bij te tanken.

Mount Cook
Gisteren hebben we een lange rijdag naar mt Cook gemaakt. De hoogste berg van NZ van zo'n 3800 meter. Onderweg nog oude Maori rotstekening gezien maar bij ons betekent historie toch iets anders dan in NZ. Het was prachtig weer en we hebben een hele lange wandeling naar het lake gemaakt. Daar zagen we een heel onrealistisch plaatje van ijsschotsjes in het water met vreemde grijzige kleuren. Heel apart en onwerkelijk om te zien. Vandaag zijn we daar wezen gletserkayakken. Ook dat was weer heel apart om mee te maken. We waren natuurlijk de ervaren bikkels (hadden al bij Tasman national park gekayakt). Af en toe hoorde je een soort onweersgeluiden: dat waren afbrokkelende ijsschotsen van de besneeuwde top. Dat hoorde ik ook vannacht vanuit de camper (ik sta er vlakbij in Hookersvalley -echt waar!), Henk heeft nu zijn eerste ervaring in een hostel opgedaan).

toekomst
Ik kom 3 april terug Marianne, dus ik ben nu op de helft. Na vandaag gaan we nog 2 nachten naar Bankpeninsula om zaterdag de camper in Christchurch terug te brengen. Vanaf zondag slaap ik een week bij Yvonne in CC (zusje van een vriendin van een vriendin). En zondag de 7e wordt ik daar opgepikt om 5 dagen te gaan paardrijden op een farm. De 11e begint dan weer het volgende deel naar Tahiti (dikke 2 weken) en daarna een dag of 5 LA. Ondank dat ik vanaf zondag ergens anders slaap Gaan Henk en ik nog leuke dingen doen waaronder naar de Crusaders (rugby) en we proberen toch nog een ballonvlucht te doen.

De avonturen zijn dus nog LANGGGGGGGGG niet afgelopen ;-)

Wordt vervolgd,..

  • 17 Februari 2010 - 07:59

    Wendy:

    Nou gelukkig gaat het weer beter met je oren. Ja ik vind het ook vreselijk hoor als er snurkers op een kamer liggen, ik heb die pech dus altijd in het ziekenhuis. Daarom weet ik er tegenwoordig weer heel snel weg te komen na een OK, of ik moet een kamer alleen hebben.

  • 17 Februari 2010 - 08:58

    Pieter:

    Hmm, misschien wist Henk niet dat ie snurkte? De enige reden dat ik weet dat ik snurk, is dat Fenna me elke nacht wakker mept om het me te vertellen...

    Hopelijk gaat het ballonvliegen nog door. Ballonvliegen is mooi! Wordt het dan weer heel vroeg opstaan of kan het ook 's avonds?

  • 18 Februari 2010 - 06:46

    Jas:

    He zusje.....

    Alleen 'open' oordoppen met een filtertje erin mag je continu dragen. Van die schuimen dopjes laten je oren niet luchten en die moet je dus ook geen uren in doen want dan krijg je ellende. (Had je motor gereden dan had je dat geweten ;)

    Anyway, laat het je reis niet overschaduwen en geniet !

    Grtz,
    ==>Jas

  • 19 Februari 2010 - 09:50

    Guido:

    hey Daphne, wat een mooie foto's weer, je bent er echt op het juiste moment zo te zien en te lezen, het blijft geweldig, blijf genieten en relaxen... snurken doe ik samen met vriendin dus dat is misschien ook een optie; if you can't beat them, join them :-) !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 251577

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: