Let's fly away,.lalalala to the moon,... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Let's fly away,.lalalala to the moon,... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Let's fly away,.lalalala to the moon,...

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

22 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo meereizigers

Weer
Begint dat weer bij jullie nu onderhand eens beter te worden, of is het nog steeds koud en sneeuw? Hier hoorden we gisteren ook dat het kabinet omgevallen is? Henk en ik hebben weer geluk met het weer, weer weer weer (ik ook al op het noordereiland).

Akaroa
Na het dolfijnen avontuur en nadat ik weer een beetje bijgetrokken was, hebben we de middag relaxed doorgebracht. Akaroa is een dagjes kustplaats voor stadse mensen en klein maar erg leuk en met Franse inslag door historie. Door de relaxedheid vergat Henk zijn fototoestel die later niet meer op hetzelfde bankje lag. We zijn er nu achter dat zelfs angifte doen hier veel relaxter gaat. Mocht hij toch nog gevonden/gebracht worden, dan wordt het toestel opgestuurd. Eergisteren bleek er bij vertrek nog een farmers market te zijn met lokale producten wat natuurlijk altijd leuk is om te zien en te proeven.

I'll fly away,...
Eergisteren zijn we in Christchurch aangekomen, hebben de camper weggebracht en zijn door onze B&B gastvrouw opgehaald (goed geregeld ;-) ). Henk blijft daar ook slapen nu ik sinds gisteren bij Yvonne logeer. Na een avondje wandelen door Chistchurch en mensen kijken op het Cathedral Square vroeg naar bed want,.......gisterenochtend om 3.45 op na een nacht niet slapen vanwege een Harley Davidson conventie in de stad (en een B&B tussen 4 toegangswegen) op naar de Hot Ballooning want dat ging deze keer WEL door! Het was weer een machtige en prachtige ervaring. Er stond niet heel veel wind en hij was ook nog veranderlijk dus we hebben helaas geen verschillende omgevingen gezien zoals eerder in Nederland Pieter. Maar toch: het blijft een machtige ervaring die zeker de moeite waard is!!!

Logeren
Vanaf nu logeer ik maarliefst 2 weken bij Yvonne. Henk vertrekt zaterdag naar NL en voor die tijd staan er nog hele leuke dingen op het programma waaronder rugby, Antartica (!) en een historische voorstelling. En,..heb ik zometeen een lunchdate met Andy, die hier vlakbij blijkt te wonen (weet je nog,..met die Schots/Zweedse voorouders)

Reacties
Helaas Guido werkt jouw "If you can't beat them , join them" bij mijn snurktoestand niet. Ik word namelijk ook wakker als ik zelf snurk. Maar leuk bedacht! Hee, Marjanne,...mail even je nieuwe website door,..dan heb je gelijk een link via deze site ;-) en ben je beter vindbaar. Ik ben benieuwd! Ja Wilte,..deze reis had ik al 5 jaar als droom en komt nu uit en ik geniet met volle teugen!!! Er is inmiddels ook nieuws mbt de gezondheidsomstandigheden van voor mijn reis: 7 april (3 april ben ik in NL) moet ik weer het ziekenhuis in. Ik hoop dat ik dan eindelijk eens goed nieuws heb?!!

Wordt vervolgd,...

  • 21 Februari 2010 - 19:05

    Wendy:

    Nou jij vermaakt je wel zo te lezen. Hier is het weer heerlijk hoor, het was vandaag niet koud en ik ben met Rinske gaan schaatsen (kunstijsbaan uiteraard).
    Waarom moet je het ziekenhuis in? Ik hoop dat ik na tien jaar vanalles en nog wat voorlopig niet meer hoef :-)
    Maar het is dus vlak nadat je terug bent, ook niet erg relaxed thuiskomen dan!

  • 21 Februari 2010 - 20:25

    Pieter:

    Ha Daphne,

    Ballonvliegen is denk ik altijd wel mooi, waar je het ook doet. Mooie ervaring weer!

    Het weer hier blijft beroerd. Vandaag koud en regenachtig. Nog weinig te merken van lente.

    Kabinet is inderdaad gevallen. Ruzie over wel of niet blijven in Uruzgan.

    Hmm, spannend, 7 april alweer naar het ziekenhuis. Hoop echt dat het nu goed zit...

  • 21 Februari 2010 - 22:01

    Marja:

    het is nog steeds rot weer hier natte sneeuw regen niks aan, ooo das lastig word je niet van henk zijn gesnurk wakker dan wel van jezelf pffffffff, aankomende zaterdag komt henk terrug? dacht 6 maart?
    groetjes marja nog veel plezier

  • 22 Februari 2010 - 08:12

    Fenna:

    Antarctica, ga je daar echt heen? Wat lijkt me dát fantástisch! Fotooooos!

    Wat enorm balen dat Henk z'n camera kwijt is zeg! Hopelijk krijgtie 'm nog compleet terug, want foto's zijn uniek.

    We zitten hier in de overgang naar de lente: vandaag tot 11 graden; zacht dus, maar nat. Geef mij maar de sneeuw, kou/ijs en zon van afgelopen 2 maanden, prachtig!!
    Ik denk dat begin april voor jou vroeg genoeg is om naar NL te komen! ;-)

  • 22 Februari 2010 - 10:00

    Loes:

    Het ziet er allemaal weer fantastisch uit. Jammer dat Henk zijn camera kwijt is, maar je weet nooit misschien komt hij nog te voorschijn. Het is nog steeds niet prettig wat het weer aangaat. Sinds gisteren regent het aan één stuk door met af en toe stevige windvlagen. De sneeuw is hier totaal verdwenen en het vriezen valt ook wel mee. Je hebt wel de goede tijd uitgekozen om te gaan, mis je tenminste al die narigheid hier. Geniet jij nog maar lekker daar aan de andere kant van de wereld. Liefs en groetjes van ons vieren,
    Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 251435

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: