Toeval bestaat niet & India - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Toeval bestaat niet & India - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Toeval bestaat niet & India

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

23 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hale meereizigers

Date,..toeval?
Gisteren een leuke date met Andy gehad die ongeveer 12 uur duurde. Hij blijkt trouwens letterlijk om de hoek te wonen,...of all places,...Eerst lekker geluncht in het centrum en daarna wandelden we over het Cathedral Square toen ik voor de 3e keer deze vakantie " Daphne, Daphne" hoorde. Dit keer echter op zijn Nederlands. Het bleek de beste vriendin van mijn moeder te zijn die me al zo'n 20-30 jaar kent. Haar dochter woont hier en ze is een maand op bezoek. We hebben een erg leuk en fijn gesprek gevoerd dat in mijn ogen niet onder de noemer "toeval" te plaatsen is.

Avatar
's Avonds zijn Henk (hij komt eerder thuis Marja ivm standby) Andy en ik naar de 3d film Avatar geweest die hier opgenomen is. Ik zag zoveel herkenbaars!!!!!! De Kauri bomen (zie eerste dagboeken in NZ) als moederboom, de Avatars (maori mensen en eerdere bewoners), de jungle, de doubtful sound (zwevende eilandjes). Echt leuk om zoveel herkenbaars te zien. Ik kan niet wachten tot ik in NL Lord of the Rings voor het eerst ga zien.

India
Zoals sommige weten heb ik sinds een halfjaartje een sponsorkindje in India. Het heeft een lange tijd gekost voor ik een organisatie vond die zowel persoonlijk, betrouwbaar als betrokken was en waar ik de mogelijkheid heb daadwerkelijk een relatie met het kindje op te bouwen. Children's home heeft net haar jaarlijkse reis naar India gemaakt (ook te lezen op waarbenjij.nu) en volgend jaar ga ik met hen mee. Langs deze weg wil ik hen promoten (www.childrenshome.nl ) omdat ik overtuigd ben van het goede werk dat zij doen. Op de foto zie je uiterst rechts mijn sponsorkindje Kavitha. Wil je zelf ook een kindje sponsoren of een bijdrage leveren voor het weeshuis, schroom dan niet om hun site te bezoeken www.childrenshome.nl

Wordt vervolgd,...

  • 23 Februari 2010 - 12:01

    F:

    Hee, reactie plaatsen lukt niet. Al 3 geprobeerd :-(

  • 23 Februari 2010 - 12:03

    Fenna:

    Oh, nu ineens wel...
    Nog een poging dan maar.

    wat een mooi vakantie-achtig huis om te zien, met dat mooie weer erbij :-)
    (goeie verkoopfoto, haha)

    Modieus hoor, die brillen ;-) Als het goed is, gaan P en ik ook nog naar 3D-Avatar. Ben benieuwd.

  • 23 Februari 2010 - 18:45

    Jenny:

    Ook ik heb al 2x eerder een poging gedaan om te reageren. Misschien nu de 3e keer. Akaroa: wat een leuke plaats is dat he. En de weg er naar toe? Heb je ook op de parkeerplaats gestaan bij het cafe met een schitterend uitzicht over de baai?? Vast wel. En nu genieten van een tijdje op een vaste plek. Ik haak af qua reacties aangezien ik vrijdag vertrek richting Zuid Afrika. Nog een hele prettige tijd gewenst en ik lees alles nog wel als ik ook weer terug ben.

  • 24 Februari 2010 - 09:28

    Pieter:

    Hee Daph, wat toevallig zeg, om in Australie een bekende tegen te komen! Iets dergelijks hebben wij ook een keer meegemaakt in Peru. Bleek een van onze reisgenoten in de klas te hebben gezeten bij een goede vriend (Herbert). Ah, ik zie dat je weer een nieuw verslag geplaatst hebt. Effe lezen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 252296

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: