Berichtje uit het paradijs - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Berichtje uit het paradijs - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Berichtje uit het paradijs

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 Maart 2010 | Frans Polynesië, Papeete

Hallo Allemaal

Hier een berichtje uit het paradijs!!

Vakantie
Ja, ik ben inderdaad blij met de dynamiek tijdens de reis maar ervaar de tijd niet anders. Waarschijnlijk omdat er toch telkens veel gebeurt. Ik begin me nu wel te realiseren dat het bijna voorbij is helaas.

Taha'a
Volgens mij ben ik vandaag bij het eiland Taha'a (ik weet niet zeker of ik het goed geschreven heb) en we zijn met een kleine tenderboot naar een Motu (eilandje) gevaren waar we opgewacht werden door ukele spelende bloemendames en heren die ons voorzagen van tropische drankjes. De Motu hebben we voor onszelf en is geheel voorzien van bar (ook in het water), bbq, stoelen en wat je verder ook maar wilt. Het uitzicht is op de mooie boot, andere motu's met palmbomen en het aquablauwe water dat glashelder is. Zo heb ik net een octopus kunnen bewonderen maar ook visjes en koraal. Het eiland is nog mooier dan de motu gisteren bij Bora Bora, maar daar waren de visjes weer mooier ;-)

Bora Bora
Daar waren we dus gisteren en het is het eiland van de bekende sterren. Op Bora Bora had ik weer het geluk dat mijn cruise agent (cruiseweb.com) een gratis dag excursie voor me geregeld had. Onze groep werd met Le Truck (open bus) over het eiland gereden en daar zagen en hoorden we vanalles. We kwamen ook bij de zeer dure hotels waar de sterren logeren en waar je een huisje boven het prachtige water hebt. Daarna gingen we naar Bloody Mary's voor de lunch. Dit is DE plek waar de sterren lunchen en de lijst met namen (oa Paris Hilton) heb ik gefotografeerd. Het was er inderdaad de moeite waard!!

Paradijs
Het is nu weer een dag later en ik heb net voor de laatste keer gedoken (Moorea) en het was nog gaver dan de 1e x met de 500-1000 haaien!!!! Dit keer waren er behalve de prachtige visjes een groep van 30-50 black tip (zo'n 2 meter) haaien die net zo in ons geinteresseerd waren als wij in hen (net als de groep gele grote vissen die als groep met ons meezwommen). In het begin zwom ik achteraan en ik keek achter me en zag daar zo'n 7 hongerige blikken op 3-10 meter afstand. Ik wist niet of ik bang of blij moest zijn en de kick die dat gaf deed het hem. De haaien bleven in rondjes om ons heen zwemmen (en er kwamen er steeds meer) alsof wij het aas waren en het was super om dat mee te maken. Het kwam regelmatig voor dat ik bijvoorbeeld 2 meter boven de grond zwom en daar tussendoor nog 2 haaien onder me langs kwamen of dat er 1 recht op me af kwam zwemmen. Dat samen met al die vissen en visjes, aalen en ik weet niet wat nog meer maakte dit echt wel de beste duik ooit. Zelfs toen we na een uur in de boot zaten waren er 2 haaien die geinteresseerd aan de oppervlakte kwamen. Het was onvoorstelbaar en vooral het gevoel dat er een soort van wederzijdse communicatie en interesse was maakte het reuze gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toekomst
Vanmiddag staat er nog een 4 uur durende excursie op het programma en vanavond de laatste avond. Morgen slaap ik nog een nacht in Papeete om de nacht erna naar LA te vliegen.

Wordt vervolgd,....


  • 26 Maart 2010 - 21:39

    Wilte:

    Ik pak nog even een borrelnoot van de C1000....en vraag mij af waar ik nu ben...:) jezus mina wat een mooie wereld daar....
    groetjes

  • 27 Maart 2010 - 09:06

    Henk:

    Zat ik achter de Tv te kiken, naar eennaturfilm terwijl jij het in werkelijk beleeft.
    Wou dat ik er bij was.

    Alle mooie ervaringen die je weer tijdens de boot ttrip hebt opgedaan blijven je voor eeuwig bij.

    Wel jammer dat het bijna voorbij is, maar dan kunnen we ook eindelijk de foto's zien.

    Geniet vooral van de laatste dagen aan boord, zodat je weer uitgerust aan je vakantie in LA kan beginnen. Groetjes Henk

  • 27 Maart 2010 - 09:56

    Marlies:

    Super, Daphne. Geniet van je laatste reisdagen. Je bent een geweldige ervaring rijker, die niemand van je af kan nemen.
    Groetjes,
    Marlies.

  • 27 Maart 2010 - 11:09

    Fenna:

    Dat klinkt verrekte spannend met die haaien. Ik denk dat ik toch eerder een bang dan blij gevoel zou hebben..!

  • 28 Maart 2010 - 15:02

    Marjanne:

    Wow, wat een avonturen heb je weer beleefd! Wat moet het daar ongelooflijk mooi zijn. Als ik google op de eilandjes waar je geweest bent, zie ik allemaal bounty eilandjes. Dit heeft echter 1 nadeel... geen strand in Europa zal je meer boeien Daphne! :D

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 250708

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: