Op weg - Reisverslag uit Teheran, Iran van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Op weg - Reisverslag uit Teheran, Iran van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Op weg

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

02 Oktober 2011 | Iran, Teheran

Zoals de meesten van jullie weten, ben ik zojuist terug in Nederland aangekomen. Vanwege veiligheidoverwegingen schrijf ik de blog alsof ik er nu ben. Ik zal daarom nog niets verklappen over deze verrassende reis. Veel leesplezier!!

Keurig om 12uur komt Ico me ophalen. Lang leve de vriendentaxi! We gaan meteen richting Breukelen om daar, lekker in het warme zonnetje van de lunch te genieten. Weer gezellig om even bij te kletsen (over mogelijk de volgende reis salsa leren in Cuba). Inmiddels ben ik al gehoofddoekt wat me qua warmte vies tegenvalt. Waarschijnlijk denken mensen dat ik of een erge ziekte heb, of gewoon een kunstenaarstype ben. Ik gok op het laatste gezien de niet meelijhebbende blikken. Dan op naar Schiphol. Eerst even inchecken. Zoals verwacht vrijwel alleen maar Iraanse mensen dus de enige blanke bleek inderdaad bij mijn reis te horen. Het eerste contact is gelegd. Na het laatste bakkie leut, afscheid nemen van Ico , door naar de paspoortcontrole en nog even de laatste geurtjes uitproberen.

Bij de gate aangekomen bleek ik zo'n beetje de enige te zijn die gehoofddoekt was, ik voelde me flink beetgenomen! Ik had namelijk gelezen dat je in de vliegtuigen van Iranair gehoofddoekt moet zijn en ik had al de hele middag peentjes gezweet door dat kreng. Met uitzondering van 2jongens hoorden de andere witten bij onze reis en het was al gelijk een gezellige boel. Allemaal mensen met zeer veel reiservaring en ieder heeft zo zijn eigen reden om te gaan. Een van de heren gaat puur vanwege de oude beschaving.

In het vliegtuig heb ik ook prijs: ik zit naast Marion. De enige die jonger is dan ik. En al gauw zitten we te kletsen alsof ons leven er vanaf hangt. Tijdens het eten knoop ik ook een praatje aan met mijn Iraanse buurman. Hij is 8 maanden in nl geweest ivm werk op de tu Delft. Ik vraag hem natuurlijk het hemd van het lijf en volgens hem kan alles in Iran, als je je hoofddoek buiten maar ophoudt (!). Dat wil ik natuurlijk graag meemaken! Tot onze grote verbazing wordt bij aankomst onze bagage totaal niet gecheckt op verbodenheden....ik ben nog nooit zo makkelijk een ver land ingekomen,...

Wordt vervolgd

  • 24 Oktober 2011 - 08:02

    Willy:

    Ik ben benieuwd naar de rest van je reis.
    Ook in retrospectief leuk om mee te reizen naar een land waar ik waarschijnlijk zelf nooit zal komen.
    Vanuit Seoul, groet van Willy

  • 24 Oktober 2011 - 08:27

    Lia En Jan:

    Met spanning wachten we op het vervolg. Zijn zeer benieuwd!

    Groetjes,

    Lia en Jan

  • 24 Oktober 2011 - 08:37

    Lydia:

    Hey Daph!

    Het blijft wennen je te zien met een hoofddoek. Staat je wel goed trouwens. hahaha.

    Ik zie met belangstelling uit naar al je verslagen.

    Groetjes, Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 252227

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: