Toch een route voor het Noordereiland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Toch een route voor het Noordereiland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Toch een route voor het Noordereiland

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

29 November 2009 | Nederland, Utrecht

Jajaja ik weet het,..het zou een reis worden van structuren loslaten dus zo de wind waait, waait mijn petje maarrrrrrrr het is toch wel erg leuk om al lekker bezig te zijn met alles wat er te doen is in Nieuw Zeeland. En natuurlijk wil ik de leukste hostels en dan is het handig om wat voorwerk te doen. Hieronder vind je de opzet voor de eerste maand (Noordereiland). Natuurlijk kan ik daar van afwijken en zal ik dat in sommige gevallen zelfs moeten (de welbekende onverwachte gebeurtenissen)Behalve de eerste 2 nachten hotel en huurauto is er niets gereserveerd. Hier komtiedan:

Dag 1: 7 januari 2010 Auckland => hotel The Quadrant gereserveerd. De stad verkennen en bijkomen.

2: 8 januari Auckland => hotel The Quadrant gereserveerd. De stad verkennen en bijkomen.

3: 9 januari => huurauto ophalen Budget, 163 Beach Road 09-9762270. Rijden naar Northland ten noorden van Auckland. Eventueel een Jan van Gent kolonie bezoeken (sh16 ri. Muriwai beach, vanaf waimauku aangegeven) Mogelijk overnachten in een hostel in Omapere vlakbij Waipoua Forest met reuze Kauri bomen. ’s Avonds mogelijk een 4 uur jungle tocht met Maori gidsen via www.footprintswaipoua.co.nz

4: 10 januari =>Waarschijnlijk doorrijden naar het topje van NZ Cape Reinga en terugrijden tot het redelijk verlaten stuk bij Henderson Bay als daar het hostel te boeken is. Onderweg zandduinen (15 km van Reinga).

5/6/7: 11-12-13 januari => Minimaal 2 volle dagen in het toeristenstadje Pahia aan de Bay of Islands in zo mogelijk hostel Mousetrap. Daar in ieder geval duiken op één van de mooiste plekken ter wereld volgens Cousteau. Mogelijk ook zwemmen met dolfijnen, uitgaan, genieten.

8: 14 januari =>Een lange maar schijnbaar prachtige autorit richting het Coromandel schiereiland. Picknick proviand meenemen of evt kopen bij Matatoki Farm, sh26 Thames-Paeroa Highway 07-8681284 Mogelijke overnachting in Coromandel Town hostel aan het strand

9: 15 januari => Katikati het begin van bergachtig en vulkanisch gebied. Slapen evt bij Purple Hen Lodge

10-11: 16-17 januari => Rotorua het hart van thermische/vulkanische omgeving, mogelijk hostel Funky Green Voyager. Wandeltochten

12: 18 januari => doorrijden naar waitomo caves (gloeiwormen) en slapen in Ohakune Matai Lodge

13-15: 19-20-21 januari => mogelijk 3 daagse kanotocht over Whanganui River via Awa tours

16: 22 januari =>flinke rit naar Napier, picknick proviand mee. Stadscentrum Napier architectonische bezienswaardigheid. Slapen mogelijk in Water front Lodge

17-?: 23-? januari => naar Wellington evt enkele nachten slapen in ? hostel. Auto inleveren op 27 januari

3-4 dagen speling om ergens langer te blijven of iets toe te voegen.

Daarna met de veerboot (pakweg 3,5 uur)naar het Zuidereiland met panoramische uitzichten. Zorgen (met bus of trein?) dat ik 30 januari in Christchurch ben om Henk op te halen

oh..oh..oh ik heb er nu al zin in!!!

Groetjes,
Daphne

ps mochten de ervaren NZ reizigers iets missen in deze opzet, dan hoor ik het graag!



  • 04 December 2009 - 00:39

    Kleine:

    Nou niet dat ik wat te melden heb, maar toch... Heb me dan ook ingeschreven voor je verslaglegging.

  • 14 December 2009 - 12:31

    Tessa Kerkvliet:

    O Daphne, wat ziet dat er allemaal fan-tas-tisch uit, je gaat echt een geweldige reis maken! Leuk om je een beetje te volgen zo. Geniet!
    Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 249833

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: