Ik ga op reis en neem mee,... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Ik ga op reis en neem mee,... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Ik ga op reis en neem mee,...

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

01 Januari 2010 | Nederland, Utrecht

Hallo meegenieters!

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar. Nog goede voornemens toevallig? Ik hoor van veel mensen dat een wereldreis toch een soort grote wens is, dus misschien reden om per januari elke maand wat opzij te zetten en te beginnen met een levensloopregeling?

Ik ga op reis en neem mee,..
Tja voor niet-reizigers niet zo interessant. Maar voor de wat minder ervaren reiziger juist des te meer. Een goede uitrusting is immers het halve werk! Nu is Nieuw Zeeland natuurlijk een land waar je alles kunt kopen maar ik ga niet weg zonder:

-Een goede koffer: het duurde 3 maanden maar ik heb gekozen voor een combi tussen een rugzak, koffer en trolley. Deze Samsonite Freeminder Flex has it all en weegt weinig. Heel makkelijk (dankzij de vele vakjes) om georganiseerd in te delen en zeer handzaam door de brede schouderband/handvat en trolleyuitrusting.Hij is zelfs iets groter te maken door een rits. Als ik verliefd kon worden op een koffer dan zou dit zeker mijn ware zijn!(zie ook de foto's op de site)

-Ook fijn dat hij niet gestolen kan worden (uit auto, bus, trein of hostel) door een extra meegenomen draadslot.

-Tea tree oil: mijn wondermiddel tegen alles=> van muggen tot puistjes, van zonnebrand tot ontstekingen en van zere keel tot voetschimmel. Ben benieuwd of het ook tegen de zeer irritante Nieuw Zeelandse sandflies helpt?

-Heel praktisch: een superklein opwindbaar ledzaklampje, een 3 in 1 bestekset, een dompelaar voor koffie/thee, ziploc zakjes om vanalles georganiseerd in te bewaren, ehbo uitrusting, Zwitsers zakmes, oordopjes (ik kan niet zonder), oogmasker voor slapen bij licht, wereldstekker, poncho, lichtgewicht slaapzak, lakenzak, vuilniszakken (om tassen gegarandeerd waterdicht te maken), een wegenkaart, een mini speciale sneldrooghanddoek, veel papieren zakdoekjes (who needs wc papier?), moneybelt voor de belangrijke papieren en geldriem voor het grote geld.

-Mijn MSD Kipling rugzak gaat al heel lang overal mee naar toe, evenals mijn spijkerjasje (ook te gebruiken als kussen en tegen zonnebrand), foto- en videocamera, opblaasbare strandbal (zodat ik uren in de zee kan dobberen, ook te gebruiken als kussen) en wandelschoenen

-Verder een internationaal rijbewijs, Padi duikbrevet en duiklogboek, ruiterbewijs, inentingbewijs, paspoort (de belangrijkste zaken zijn ook digitaal gescand en zitten in mijn emailbox), pasje en info van adressen voor de BBH (hostel organisatie), creditcard, verzekeringsgegevens, pinpas en tot slot voorbeeldrijroutes en verkeersregels voor het rijden in NZ.

-verder heb ik een mp3 speler aangeschaft en gaat mijn mobiel mee (handig ook als (om)rekenmachine en agenda)

-jaja en om goed verslag te kunnen doen heb ik een Holly Hobby papieren dagboekje aangeschaft zodat ik tijdens het bloggen nog precies weet wat ik gedaan heb. Niet geheel toevallig is het dezelfde Holly Hobby als van mijn poezie-album van 32 jaar geleden. Ook heb ik de bekende en alom geprezen roman Kerewin van de Nieuw Zeelandse Keri Hulme op zak welke gaat over de plaatselijke Maori strijd.
oh ja,..en natuurlijk gaan de Lonely Planet, een Nederlandse reisgids en jij (digitaal) mee!

Vertrek
Aanstaande dinsdag 5 januari vertrekt het vliegtuig (kl861) om 17.40 (insh’Allah-met God’s wil). De reis gaat gedurende 11 uur naar Tokyo en na 6 uur wachten (lees: in Tokyo ronddwalen) ga ik met de NZ90 in 11 uur naar Auckland, de grootste stad van Nieuw Zeeland alwaar ik op 6-1 21:20 (Nederlandse tijd) aankom. Tot in NZ!!!

Groetjes,
Daphne

  • 01 Januari 2010 - 12:56

    Guido:

    hey Dephny, ik lees dat je fully equiped bent voor de reis, dinsdag is het al zo ver; het kriebelt vast elke dag ietsje meer; ik ga je volgen en wens je een onvergetelijke mooie reis toe!!

    groetjes guido

  • 01 Januari 2010 - 14:47

    Marja:

    heej daphne
    Tjees wat spannend he,
    ziet er goed uit zeg,
    Nog een paar dagen dan gaat het gebeuren,
    Wens jou een hele fijne reis en geniet ervan.
    Oja een heel fijn 2010.
    ook namens Henk die geneens weet dat ik dit plaats hahaahahah
    groetjes van Henk en Marja poot van qwinta

  • 01 Januari 2010 - 15:56

    Wendy:

    Hoi Daphne,

    Hier geen goede voornemens :-) Reizen zou ik niet willen hoor haha, een vakantie van 2 weken vind ik al erg lang, ik ben erg gehecht aan mijn huis en aan Nederland ;-)

    Ik wens je alvast een hele goede reis, geniet ervan!

    Groet,

    Wendy de Haas

  • 02 Januari 2010 - 09:43

    Henk:

    Daphne,
    Allereerst nogmaals mijn beste wensen dat het jaar je maar precies mag brengen wat je er van verwacht. Hopelijk gaan de resterende dagen snel voorbij en kan je van de avontuurlijke reis genieten.
    Ik hop dat mijn wacht dagen ook zonder problemen gaan en kijk er naar uit om het tweede deel van de reis met je te vervolgen.
    Geniet er van en zie je spoedig aan de andere kant van de wereld.

  • 02 Januari 2010 - 09:43

    Frank:

    Hey Daphne,

    Ik zie dat je er helemaal klaar voor bent:-)

    Zoals ik je al zei, ik ga je volgen, ik wens je een hele mooie en een fijne reis toe:-)

    Groetjes,

    Frank

  • 02 Januari 2010 - 15:07

    Hans:

    Spannend!!!!!
    Als je buurman/buurvouw nog iets kan doen in of om het huis?? Let me know..!
    Groet, Hans en Elly

  • 02 Januari 2010 - 19:28

    Marlies:

    Hallo Daphne,
    Bijna is het dan zover. Ik hoop dat je een onvergetelijke reis zult hebben en zal je ongetwijfeld blijven volgen.
    Groetjes,
    Marlies.

  • 03 Januari 2010 - 14:43

    Wilte:

    Hoi Daphne,

    Ik wens jou een heel goed jaar en een fantastische reis. Ik ben net terug uit Polen en Roemenie...is dat ook een wereldreis? :) Veel sneeuw gehad...kon de afrit van de snelweg niet meer vinden..Maandag aan het werk. Geniet van je reis en wie weet tot ziens in 2010. Groetjes wilte wienke

  • 04 Januari 2010 - 18:50

    Dries:

    Hoi Daphne,

    niet vergeten he! genieten !
    Fijn je net nog even gesproken te hebben.

  • 05 Januari 2010 - 05:17

    Frank:

    Hey Daphne,

    vandaag is het dan de grote dag:-) Ik wens je een goede reis en ik blijf je volgen.

    Groetjes,

    Frank

  • 05 Januari 2010 - 07:49

    Ine Koevoet:

    Hoi Daphne, Heb net je verslag uit de spam gefilterd en gelezen. Wat ben jij goed voorbereid zeg en georganiseerd. Ik wens je zo een goede vlucht en een heel fijn verblijf in NZ toe. Ik blijf je natuurlijk (op afstand) volgen.

    Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar maar volgens mij kan die van jou al niet meer kapot.

    Groetje,
    Ine

  • 06 Januari 2010 - 12:07

    Marlies:

    Hallo Daphne,

    Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad en wens je alle goeds toe voor 2010. Ben benieuwd naar je reisverslag.
    Geniet ervan.

    Groetjes,

    Marlies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 767
Totaal aantal bezoekers 249837

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: