Als een vogeltje zo vrij,.. - Reisverslag uit Omapere, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Als een vogeltje zo vrij,.. - Reisverslag uit Omapere, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Als een vogeltje zo vrij,..

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

10 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Omapere

Hallo Meegenieters!

Ik voel me als een vogeltje zo vrij! joehoe,... (zo dat moest er even uit). Het is erg leuk om jullie reacties te lezen!!!! Ik heb geen last van jetleg en heb ook (nog) niets van het televisiebedrijf gehoord. Dat kan natuurlijk nog komen ;-)

Helaas lukt het bij dit hostel niet om foto's te laden dus check over een paar dagen even overnieuw dit dagboek (het zijn erg mooie foto's !!!)

Het vervolg:
Gisteren heb ik Duitse Jan om 9.00 uit zijn bed moeten bellen en aangezien ik niet veel zin had om nog een uur op hem te wachten ben ik alleen verder gegaan. Hij baalde als een enorma stekker wat mij leerde dat ik toch wel erg blij ben met mijn georganiseerdheid. Doordat ik alles vooraf uitzoek, maak ik alles mee wat ik mee wil maken en weet precies wat ik waar kan vinden. Dat geeft juist rust (van te voren dacht ik juist dat ik meer zou moeten/willen loslaten, maar ik ben nu juist blij met die eigenschap!!)

Goed,..enigszins gespannen vanwege het links rijden ben ik de auto op gaan halen: een witte Toyota Yaris die prima rijdt. En ja ze wilden me " nakken" door dat ze de schade die erop zat niet gemeld hebben (altijd checken!). Vrij snel ging het rijden links goed en wende ik aan de verkeersregels die ik inmiddels kan dromen. Ik reed naar het noorden en bezocht eerst een Jan van Gent kolonie aan zee. Die beesten gaan erg liefdevol met elkaar om. En ook het uitzicht was prachtig!! Daarna verder omhoog en overal waar stond dat er een mooi uitzicht was stopte ik of reed ik in. Wat een vrijheid en genot om een eigen auto te hebben. Ik voel me werkelijk als een vogeltje (Jan van Gent?) zo vrij!! Heerlijk!!

De lunch heb ik in Dargaville genuttigd (home made meal) en de laatste kilometers door de Kauri jungle. Wat op de kaart een klein stukje lijkt is in het echt een krinkelweg met veel hoogte verschil. Erg leuk om sportief te rijden hier, maar wel goed oppassen!!! Toen ik eindelijk in Omapere aankwam bleek het hostel niet op een hostel te lijken maar meer op een hawaii bungalow (je zult het allemaal op de foto's zien). Aan de overkant van de weg is het verlaten strand met groen blauw zeewater (zie je het voor je?) waar ik vanmiddag ga poedelen. 's Middags heb ik uitgebreid met de Zwitserse Danielle gesproken. Zij is nu op het einde van haar reis en is de eerste persoon uit Zwitserland die ik in het buitenland tegenkom.

Wordt vervolgd,...

  • 09 Januari 2010 - 20:15

    Rutger En Karin :

    dat klinkt allemaal als een prima begin van je vakantie! Genieten en vooral je eigen ding doen... Groetjes karin en rutger

  • 09 Januari 2010 - 20:34

    Olaf:

    Die gaat daar blijven... Klinkt allemaal helemaal top. En dit is dan nog het begin zeggen ze... Genieten zo ik zeggen!

  • 09 Januari 2010 - 20:36

    Wendy:

    Hoi Daphne, leuk dat je iedereen zo op de hoogte kan houden van je reis! Lang leve de digitale snelweg :-) Je hebt lef hoor, zo helemaal alleen!
    Je kijkt wel goed uit he! Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Groetjes,

    Wendy

  • 09 Januari 2010 - 20:48

    Marja Hoogkamer:

    tjeempie, wat spannend allemaal zeg, en wat stoer zeg dat jij dat alleen onder neemt,
    wacht met spanning af naar de foto,s ,
    veel plezier verders
    groetjes marja

  • 09 Januari 2010 - 22:10

    Jas:

    Zo te lezen gaat alles goed. Tot over een paar maandjes zusje !

  • 09 Januari 2010 - 23:28

    Fenna:

    Dit is nog maar het begin.. kun je nagaan wat de rest nog zal brengen :-)

    Benieuwd naar de foto's!

  • 09 Januari 2010 - 23:31

    Fenna:

    ...oh ja, gevoelstemperatuur was hier vandaag -15 ofzo. Heeft ook wel wat. Maar geniet jij maar ff van je 20 nulletje cee, zou ik zo zeggen ;-)

  • 10 Januari 2010 - 10:01

    Loes:

    Heerlijk meid dat je zo geniet. Kun je nagaan dit is nog maar het begin. Groetjes Gé, Wim en Trijnie. Loes

  • 10 Januari 2010 - 11:08

    Henk:

    Daphne, Heerlijk dat vrije gevoel. Dat beloofd wat voor de rest van je reis geniet en laat alles rustig tot je door dringen. Kan niet wachten tot ik de foto's kan bewonderen.


  • 10 Januari 2010 - 14:29

    Saskia:

    Leuk dat je zo geniet! En super dat je ons deelgenoot maakt van jouw avonturen! Geniet ervan. Groetjes, Saskia

  • 10 Januari 2010 - 19:09

    Marlies:

    Hallo Daphne,

    Super om dit allemaal te lezen, geweldig dat je zo geniet. Je hebt gelukkig nog een hele tijd te gaan, dus wij krijgen nog veel te lezen.

    Groetjes,

    Marlies.

  • 10 Januari 2010 - 20:00

    Guido:

    je vermaakt je Dephny, helemaal vette prima dus! Alleen reizen in NZ is geweldig, i can tell, je verslag spreekt tot de verbeelding; leuk! en ook ik kijk uit naar de pics, have fun!

  • 11 Januari 2010 - 08:03

    Aart:

    Ga vooral door me je reisverslagen Daphne. Ik volg je op de voet. Gr. Aart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 249833

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: