Vanalles en nog wat,.. - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Vanalles en nog wat,.. - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Vanalles en nog wat,..

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

26 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Napier

Henk
Hallo Henk, ik weet niet of je nu al onderweg bent maar ik wens je een goede reis toe en ik zie uit naar je komst. Van wat ik van het Zuidereiland gehoord heb gaan we een fantastische tijd tegemoet met de meest onwerkelijke omgevingen. Ik houd mijn sms in de gaten!!!

Vanalles en nog wat
De homestay/farmstay in Taupo heb ik als heel bijzonder ervaren. Veel gesprekken heb ik met deze-van oorsprong- Engelsen gehad. Ze zijn pas 8 jaar geleden hier naar toe gekomen. Goed eten ook bij de homestay's!

Taupo
Het meer van Taupo (grootste van NZ)is eigenlijk een krater van een vulkaanuitbarsting en is een vakantiebestemming voor veel NZ-ers. Gisteren ben ik eerst wezen kijken bij de Watervallen en daarna heb ik een lange wandeling langs het meer gemaakt waarbij plotseling " Daphne, Daphne" geroepen werd. Ik kon mijn oren niet geloven hier aan de andere kant van de wereld bekenden????,......Het waren de homestaymensen die even in de stad waren. Marjanne: ik kom hier dus geen backpacker bekenden tegen zoals jij destijds. Waarschijnlijk omdat ik niet dezelfde routes volg en dingen doe zoals de kiwi bus. Na de wandeling ben ik naar het botanische gebied geweest (geen tuinen maar gebied) en ben uiteindelijk toch nog even naar de Craters of the Moon geweest met vulkanische uitspattingen. Toch wel heel bijzonder hoor!! De hele avond heb ik met mijn gastouders doorgebracht. Ik wil daar in de toekomst echt meer van proeven de b&b's !!!

Vandaag
Na een goed ontbijt ben ik inmiddels naar Napier gereden. In 1930 was hier een aardbeving die alles verwoest heeft en in de toenmalige stijl is het opgebouwd. Er heerst een relaxte (waar niet) vakantie stemming hier. Zo meteen even shoppen om vervolgens in Hastings te slapen.

Charlie: brrr,...nog steeds zo koud bij jullie? Komt er nou nog eens een elfstedentocht?

Wordt vervolgd!

  • 26 Januari 2010 - 08:03

    Marlies:

    Hallo Daphne,
    Het blijft op afstand genieten van jouw mooie reisverslagen. Fijn dat het je zoveel mooie plaatsen aandoet, blijf intens genieten van deze reis.
    Groetjes,
    Marlies.

  • 26 Januari 2010 - 10:55

    Loes:

    Wat zul jij een hoop indrukken te verwerken hebben. Geniet er maar lekker van en de foto's zijn prachtig. Heerlijk dat je het zo fijn hebt.
    Groetjes Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 249935

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: