Flipper,..waar ben je nou? - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Flipper,..waar ben je nou? - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Flipper,..waar ben je nou?

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Hallo rakkers!

Reacties
F+p: gefeliciteerd met jullie kleine meid en natuurlijk met de 10 weken. Op naar de 40!! Altijd leuk om reacties te krijgen (ben altijd heel nieuwsgierig ernaar!)en helemaal van grote broer ;-) ! Mijn linkeroor zit weer dicht dus waarschijnlijk ga ik in Christchurch toch maar weer naar de dokter. Eddy: welkom bij de meegenietersclub. Goed te horen dat het goed met je/jullie gaat!

3D
In Mount Cook zijn we 's avonds na het gletsjerkayakken lekker naar de bios geweest waar ze een 3d film over Mount Cook hadden. Ook hadden ze een film over BLACK HOLES (in het firmament en nog een semi wetenschappelijke film in een soort mini omniversum. Inmiddels was het beginnen te regenen en wat we toen nog niet wisten, is dat dat 2 volle dagen continu zou aanhouden.

Banks Peninsula
Na de nacht weer apart doorgebracht te hebben hadden we gisteren een lange (en regenachtige) reisdag naar Bank peninsula wat rechts van Christchurch ligt. We namen 3 verzopen lifters mee die daar erg blij mee waren na een uur in de regen gestaan te hebben. Zij blij, wij blij. Onderweg hebben we geluncht in het "schattige plaatsje Geraldine" waar volgens ons weinig schattigs aan was (ik weet het,..we raken verwend) Dus gelijk door naar het schiereiland waar nog even wat problemen waren om Henk onder te brengen: hij zit op een heuvel een dorpje verderop en ik zit op de camping voor het stadje. Niet heel praktisch maar dat maakt niet uit

Flipper
Jaaaaaaaaaa! Vanaf vanmiddag schijnt de zon weer als vanouds en dat komt mooi uit want we hadden een " zwemmen met dolfijnen" trip geboekt. Wat mij betreft was het bijna zwemmen met overgeefsel geweest want de zee was erg ruw, we zijn lang op zee geweest want de dolfijnen wilden niet al hebben we ze wel een paar keer gezien(Hector dolfijnen, net zo beschermd en zeldzaam als de reuzepanda) en de kleine boot schommelde continu heel hevig. En ik had nog wel mijn zee-ziekte tabletjes genomen!! Het is echter toch niet 1-1 geworden (Henk in Kaikoura met de walvissen) want het ging net goed. Vanochtend hebben we trouwens ook nog een wandeling door het bos en langs de kust gemaakt waarna we heerlijk op een terrasje gerelaxed hebben voor het grote dolfijnen avontuur (ahum)

Wordt vervolgd,...

• 19 Februari 2010 - 08:02

Wilte:

Goedemorgen vakantie ganger!!!
    Wat een geweldige andere wereld waar jij nu bent.
    Vannacht brons en zilver voor onze schaatsdames in Vancouver.....die reis van jou moet voelen als een gouden medaille. Pakken ze je nooit meer af.
    Groetjes

• 19 Februari 2010 - 10:14

Marjanne:

Inderdaad erg sexy hoor, die duikpakken!

Binnenkort dus naar Chrishchurch en daarna lekker cruisen... ik ben zooo jaloers op je Daphne!

p.s. heeft mijn sms NZ nog bereikt?

• 19 Februari 2010 - 18:15

Jas:

Humor heb je wel ja ;)
    De logeerkamer begint vorm aan te nemn dus je kunt alweer rustig aan de terugreis beginnen he :)