Een chattende Tsunami - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Een chattende Tsunami - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Een chattende Tsunami

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

02 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hee medereizigers!

Tsunami
Jee,...toen ik gisteren Fenna's berichtje hier las over de Tsunami, begreep ik pas waarom er zo weinig schepen in de haven van Lyttelton (zie verderop in het verslag) waren! Zondag is er blijkbaar een Tsunami alarm geweest hier, maar dankzij eb zijn er geen heftige dingen gebeurd. Dat is inderdaad de 2e keer dat ik aan een Tsunami ontkom!! Trouwens Fenna,..was serieus bedoeld over communicatie expert,..dat ben je toch ?!!(mag best gezegd worden!!) Verder wil ik langs deze weg Pieter en Dries alvast een hele fijne verjaardag toewensen. Ik zal wat zonnestraaltjes naar jullie toesturen! Henk,..ben je al thuis?

Chatten
Maandagochtend (voor jullie zondag avond) hebben we een chatsessie via deze site gehouden. Het was soms kort en chaotisch maar ik wil Wilte, Dries, Marjanne en Jason bedanken hiervoor. Erg leuk!!!! Jason,..ik denk dat ik toch graag inga op je aanbod van 7 april :-) en hoop vaker zulk leuk nieuws te horen ;-) .

Lyttelton
Gisteren ben ik per fiets (iedereen verklaarde me voor gek) naar Lyttelton wezen fietsen (toen wist ik nog niet dat het Tsunami alarm vooral voor die plek gold). Lyttelton is de meest actieve haven van het zuidereiland en wordt vaak als dagjesattractie bezocht door Christchurchers. Aangezien het op de kaart net zo ver was als Riccarton (van de zondagsmarkt), dacht ik dat het een uur fietsen was,......je voelt hem al he,....De tunnel waar ik dacht doorheen te kunnen, was alleen open voor auto's dus ik besloot met mijn mountainbike (heet niet voor niets zo) het bridle path te nemen. Dit is het pad dat in oude tijden (toen er nog geen tunnel was) gebruikt werd,..dus OVER de berg. Pfffffffff viel dat even tegen! Er was geen asfalt maar stof en steentjes en het was zo steil dat ik niet eens op mijn fiets kon stappen zonder weer achteruit te glippen. In de praktijk betekende dat lopen met de fiets aan de hand en elke 15-20 meter stoppen om bij te komen (terwijl ik een goede conditie heb). Iedereen die vanaf de andere kant kwam vertelde hoe " keen" en " bold" ik wel niet was om zo met fiets, op slippers dat pad te volgen. Tsja,..als ik het geweten had, had ik het niet gedaan maar was stiekem wel een beetje trots nadien. In Lyttelton aangekomen (na 2 uur ipv 1 uur) vond ik het al zo raar dat er maar zo weinig schepen waren, maar die waren dus weg ivm de Tsunami. Op de terugweg heb ik maar voor een andere weg gekozen waarbij ik me goed heb laten voorlichten door de I site (VVV).

Vandaag
Vandaag weer een health dag gehad. Vanochtend eerst de hemaview (levend bloed onderzoek) gehad door een natuurgeneeskundige. Deze vertelde mij dat uit mijn bloed blijkt dat:
-licht ijzertekort (ik eet bijna nooit roodvlees)
-hormonale disbalans (niet gek gezien medische uitslagen voor de vakantie) waardoor ik veel vocht vasthoud
-leverfunctie werkt niet optimaal waardoor te weinig maagsappen, darmproblemen en afbraak van oa koolhydraten niet goed werkt (blijkt ook uit een veel te hoge bloedsuikerspiegel niet te verklaren uit mijn voeding)

Halleluja! Dat is wat ik altijd al dacht en verklaart mijn slechte/lage metabolisme. Heb 3 potten pillen gekregen en een nieuwe afspraak voor vrijdag. 's Middags had ik mijn 2e acupunctuur sessie die mijn milt eerst neutraliseerde en daarna activeerde. Deze 2 weken in Christchurch staan dus voor een groot deel in het teken van hollistische gezondheid. Erg fijn en reuze interessant!! Heb vandaag alles te voet afgelegd, voel me erg goed en ook het zonnetje blijft op de juiste momenten schijnen,...wat wil een mens nog meer!

Wordt vervolgd,....

  • 02 Maart 2010 - 08:51

    Aart:

    Hee Daph! Leuk dat je het nog steeds goed naar je zin hebt in Kiwiland. Zorg dat je goed en gezond eet meid. Groetjes, Aart

  • 02 Maart 2010 - 09:00

    Jas:

    7 April staat: fijn !

  • 02 Maart 2010 - 09:10

    Wendy:

    Hey Daphne, jij bent inderdaad gek met je fietsje zeg! Ik zou na tien meter al gestopt zijn :-) Erg link met die tsunami, gelukkig is er niets gebeurd. Wat dat betreft ben ik blij dat we in Nederland wonen hoor, waar je dat soort natuurverschijnselen zelden ziet.

    Kan het niet zijn dat je van nature een laag ijzergehalte hebt? Ik heb het ook en heb er verder geen last van, maar ik kan dus bijv. geen bloed geven omdat mijn Hb daarvoor altijd te laag is. Na de bevalling heb ik vanwege de grote hoeveelheid bloedverlies Floradix gebruikt, misschien is het ook iets voor jou?
    Ik wilde toen geen ijzertabletten (omdat je ontlasting er hard van schijnt te worden auw auw)En spinazie eten schijnt ook goed te zijn :-) Nou het lijkt verder wel een kuuroord waar je nu bent he!

    Nog lekker genieten, voor je het weet ben je weer hier.

    Groetjs,

    Wendy

  • 02 Maart 2010 - 12:32

    Fenna:

    Goed hoor van je, dat fietsen, heftig.

    Gister zijn P en ik naar Avatar geeest. Prachtig gemaakt! Moest regelmatig aan jou denken; wat jij allemaal zou herkennen van N-Zeeland.

    (ps: hebben de 12 weken gehaald! Nu durven we erin te geloven :-))

  • 03 Maart 2010 - 20:39

    Pieter:

    Ha Daphne,

    Dank je voor je felicitaties! Het is gelukt met de zonnestraaltjes, het was best mooi weer hier vandaag!

    Jee, wat een fietstocht zeg! Maar wel gezond!

  • 04 Maart 2010 - 12:07

    Henk:

    He levensgenietster,
    Ik ben na een vermoeide tocht weer terug in nederland. had veel geluk met de laatste stuk.
    Ben op de klapstoel teruggevlogen (stewdess seat).

    Geweldig dat fiets stuk. Was zeer waarschijnlijk terug gegaan.
    Mogelijk nu bovenwater gekomen waarom probleem met KG? Spinazie helpt inderdaad, moet je alleen nu wel gaan koken. Je maakt wel van alles mee daar zeg,Tsunami, aardbevingen

    Nu geen verdere rampen meer maar alleen maar genieten.


  • 04 Maart 2010 - 13:45

    Henk:

    Vergeten te vermelden

    Wat was die clown lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 249937

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: