...daar heb je flipper,... - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu ...daar heb je flipper,... - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

...daar heb je flipper,...

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

13 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Pahia

Weer
Sorry Piet, maar hier komt toch weer een verslagje. Morgen ga ik duiken en zal ik waarschijnlijk niet meer in staat zijn voor een verslag dus dan heb je een dagje rust. Jammer om te lezen dat de elfstedentocht niet doorgaat!!! Wat een SNERTweer daar bij jullie zeg. Hier waait het veel en is het weer moeilijk in te schatten. het heeft al wel geregend maar daarna schijnt de zon weer. Vaak is het warm en soms fris.

Nationaliteiten
Ik kom hier veel verschillende nationaliteiten tegen. En Marja: ze zijn er wel maar ik kom niet zo heel veel mensen alleen tegen. Gisteren en vanochtend heb ik bijvoorbeeld gesproken met een Australische vrouw die huis en haard verkocht heeft en nu voor lange tijd hier zit om haar batterijen weer op te laden en te bepalen wat ze met het 2e deel van haar leven wil (heeft al volwassen kids); mooi en sneu tegelijk. Zij heeft me geinspireerd om me bij teugkomst te verdiepen in het bloedgroep dieet (niet zozeer voor afvallen maar om te bepalen wat de beste voedingsstoffen zijn)

Flipper
Eerste ben ik gisteren met de ferry naar Russell geweest. Een schattig stadje en de oudste stad van NZ. Gisteren heb ik een kleine terugslag gehad: flinke koorts en hoofdpijn. Dus van 16.00-6.00 geslapen en nu ben ik er weer helemaal up and running. En dat moest wel want zojuist ben ik teruggekomen van de dolfijncatamaran-eilanden vaart. Helaas hebben we niet zoveel dolfijnen gezien en heb ik er niet mee kunnen zwemmen (was wel de bedoeling ze hadden geen zin). Maar ik heb een heerlijke dag gehad met prachtig uitzicht. En ja,..er was ook weer een Hollandse hoek met 2 stelletjes die al aan het eind van hun reis waren. Henk,..een kleine troost: iedereen zegt dat het Zuidereiland nog veel mooier is!!

ps Wilte: Goed plan Loosdrecht, houd ik je aan!

Wordt vervolgd

  • 13 Januari 2010 - 07:18

    Frank:

    Jammer dat de dolfijnen geen zin hadden om met je te zwemmen:-(

    Ik ben wel benieuwd naar die bloedgroep dieet, dus als je terug bent wil ik er alles over horen:-)

    groetjes en ik kijk weer uit naar je verslag(je)

    Frankieboy

  • 13 Januari 2010 - 08:15

    Lydia:

    Hey Daphn! Altijd leuk om de dag te beginnen met een verslagje van jou. Na jouw foto's dromen we hier alleen maar verder weg. hahaah.

    Jammer van de dolfijnen, maar wel leuk zo dichtbij.

    Gelukkig dat je alweer bent opgeknapt om je reis voort te zetten. You go girl! Lydia

  • 13 Januari 2010 - 09:41

    Loes:

    Daphne ik hoop dat je mijn berichtje ontvangen hebt, ik die van jou in ieder geval. Zo te lezen heb je het goed naar je zin en doet erg leuke dingen. Pas wel goed op jezelf want ziek worden is geen optie. Lieve groeten van ons vieren. Loes

  • 13 Januari 2010 - 10:59

    Henk:

    Daphne,
    Sneu te lezen dat een terug slag had. Vordeel is dat het s'nacht was, hoef je niet te missen.
    Prachtig te fotos en jammer dat die dolfijnen niet met een zeer aardig meisje wilden zwemmen. Misschien de volgende keer. Kijk weer vol spanning uit naar je volgend verslag en foto's

  • 13 Januari 2010 - 12:28

    Gr Karin:

    Ha daffie, niet ziek worden hè? Daar heb je toch helemaal geen tijd voor!!!!
    Dolfijnen.....dat is ook een droom van mij om er mee te zwemmen, wowie, misschien krijg je nog een keer een kans!!! Geniet!!!(zonder ziek te worden!!)
    ps mooie foto's, zeker weten dat het geen anzichtkaarten zijn??? haha

  • 13 Januari 2010 - 14:39

    Saskia:

    Wat heerlijk allemaal zeg! Ik geniet met je mee... Zorg goed voor jezelf!

    Groetjes,
    Saskia

  • 14 Januari 2010 - 09:54

    Marjanne:

    Hoi Daphne, wat super om al die reisverslagen van je te lezen. Ik heb mij inmiddels aangemeld, dus blijf nu helemaal op de hoogte van alles! Kreeg gelijk heimwee bij het zien van je foto's... NZ is zooo fantastisch mooi!

    Ik zie dat je volop aan het genieten bent, echt geweldig voor je! En ik geniet met je mee!

    Blijf leuke dingen doen en leuke mensen ontmoeten. Zie elke dag als een kadootje!

    Dikke kus en liefs,
    Marjanne

  • 14 Januari 2010 - 11:25

    Charlie A:

    Vandaag geen mail in mijn SPAM? Druk,druk hoop alles goed? Hier vandaag 14-1 een stralende zonnig woensdag en de dooi is overdags flink ingezet.Helemaal niet erg zoals je al begrepen had, op naar minimaal de 20 graden boven nul en veel zon. Hier weinig veranderingen al hadden wij bijna kabinet crisis in Den Haag. Balkende kon bijna gaan chillen in Australialand???Het rapport over Irak van de commissie-Davids had hem bijna de kop gekost.Bugemeester Gert Leers van Maastricht is wel opgestapt hij had zijn truukendoos ietwat te ver open gedaaneen ietwat verkeerde handelwijze door de aankoop van een vakantiewoning in Bulgarije,allemaal boefjes? Wel iets voor jou stond vanmorgen in "DE PERS" De zogenaamde scharrelkip heeft iets meer ruimte dan een BIO-KIP namelijk de oppervlakte van een half A-viertje. Dus in plaats van met 15 soort genoten zitten de scharreldames met z'n 12-ven op een vierkante meter. Lekker dartelen denk je als je aan je scharrel eitje zit te knabbelen?Ik zou als ik jouw was daar maar een lekker potje bonen nemen hebben zij daar ook komkommers??? Victor Charlie Charlie over.

  • 14 Januari 2010 - 14:20

    Loes:

    Vol verwachting opende ik vanmorgen mijn PC maar helaas geen leuk verhaal en foto's. Ben je geschrokken van Pieters reactie. Grapje!!! Geniet jij maar lekker. Liefs Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 252297

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: