Ufo's en grottenduik - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Ufo's en grottenduik - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Ufo's en grottenduik

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Thames

Hallo Hardwerkenden,

Hahaha het is goed te lezen dat jullie al verslaafd beginnen te raken aan de verslagjes ;-), ik ook hoor!!

Leuk he Marjan,..heb je al dingen gezien waar jij ook geweest bent? (zelfde uitzicht)

Duiken
Gisteren ben ik dus wezen duiken. Een jongen van Singapore en ik waren de enige op de boot dus we hadden veel geluk. Na een refresh + test (was wel nodig) kon ik samen met de begeleider en mijn Singapore buddy gaan duiken. Het water is hier erg koud en ik was uiteindelijk bijna onderkoeld maar,.......HEAPS of FISh, heel veel verschillende soorten en,.......6 grote roggen en meerdere kleintjes. We hebben alle drie de soorten van NZ gezien waaronder pijlstaartrog (ja die giftige). Een grote witte (ipv blauwgrijs) vond ik het meest indrukwekkend. Ze komen voorbij als een soort langzame ufo, heel grappig. En erg gaaf!!

Daarna bij de 2e duik hebben we een cavedive (grot) gedaan. Dat werd ter plekke besloten en was erg spannend en leuk (we hadden allemaal een zaklantaarn maar het werd niet echt pikdonker.) Weer een hele ervaring rijker!! (En ja,..weer een rog gezien!)

B&B
Na het duiken reed ik een paar km verderop naar mijn eerste b&b waar ik als een soort dochter ontvangen werd. Heel Engels allemaal en heel prettig. Ik mocht overal gebruik van maken en ze hadden zelf (citaat: we found a man for you) een man voor me gevonden: Rob uit dongen die er ook sliep en uit duiken was. Met hem heb ik later de avond doorgebracht (nee,..niet de nacht!); hij is ontslagen als inkoopmanger bij een groot koelinstallatie bedrijf, en gaat bedenken wat hij wil doen. Maar eerst ging ik, na het douchen weer terug naar de haven. Heb daar heerlijk op een terrasje mijn reisdingetjes uitgezocht en ben een flinke wandeling in het Turtukaka reservaat wezen maken (daar sliep ik ook). Hoe kan een actieve dag beter eindigen dan met een verse vis-salade-maaltijd?!

Rijden
Vandaag na een fantastisch B&B ontbijt, een hele flinke rit gemaakt. Onderweg nog bij een vogelkijkplek mijn mangootje genuttigd en nu ben ik in Thames. Ik rijd zo door Naar Coromandel. Dit Coromandel schiereiland is waar de NZ-ers zelf op vakantie gaan en wordt toch vaak door reizigers overgeslagen. Met name de rit die ik nu ga krijgen schijnt fantastisch te zijn.

ps Hans en Elly: staat mijn huis er nog ;-) ?

Wordt vervolgd,....

  • 15 Januari 2010 - 08:09

    Dianne:

    Hey Daph, begon je berichtjes al te missen! Niet meer doen hoor, 'n dagje overslaan..... hahaha. Hoe komen wij de week dan door?!

    Meid wat klinkt het allemaal fantastisch wat je doet! En wat een gave mix van spannende activiteiten, prachtige natuur, gezellige gesprekken en relaxte hostels en B&B's. Hmmmm, moet zo'n sabatical toch maar weer gaan overwegen.....;-)

    Geniet nog daar en laat maar lekker van je horen want ik geniet iedere dag met mijn eerste kopje koffie van je prachtige verhalen en foto's!

    Greetzzzz Dianne

  • 15 Januari 2010 - 08:47

    Aart:

    Hee Daphne. Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Één van mijn collega´s komt toevallig uit Christchurch en hij kijkt over mijn schouder mee naar je fotoverslagen. :)

  • 15 Januari 2010 - 10:29

    Henk:

    Daphne, wat kan het leven toch heerlijk zijn.
    Geniet van alle mooie dingen, leuke grot duik gemaakt om het leven ook eens van een andere kant , onderwater, te zien.

  • 15 Januari 2010 - 20:14

    Tineke Timmermans:

    Hallo Daphne,

    leuk om alles zo te lezen. De foto's zijn prachtig. Veel Plezier met een grote P

    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 252277

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: