I'm a hippie girl! - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu I'm a hippie girl! - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

I'm a hippie girl!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Katikati

Hallo allemaal, hier is weer jullie dagelijkse portie summervibes:

Gister inderdaad prachtige rit naar Coromandel gehad met heerlijke doorkijkjes van mintgroene zee met rotsformaties en/of strand. In Coromandel aangekomen, bleek ik in een hippie hostel te overnachten. Werkelijk overal waar je keek (ja ook op de badkamer) was het hippie-ingericht. En nee er waren nergens sloten op; hoe hippie! Ik kreeg de Elephant room wat een houten kamer in de tuin was. Ook weer helemaal hippie ingericht. Ik vond het geweldig! Het stadje bleek ook een oud hippie stadjes te zijn. Na bij de vvv op mijn -flat face- gevallen te zijn was ik toe aan (om in hippie sferen te blijven) goede massage dus heb ik mezelf getrakteerd op een deep tissue massage van een vrouw met werkelijk gouden handen. Ze heeft spieren gemasseerd waarvan ik niet eens wist dat ik ze had (rondom de heupen bijvoorbeeld). Daarna ben ik in een hippie bar gaan eten waar veel verlopen hippie vrijgezellen zaten (althans zo leek het). Toch maar eieren voor mijn geld gekozen en lekker in de pub's tuin gaan zitten.

's Avonds had ik de hippie hostel zo'n beetje voor mezelf. Tegenover mijn elephant room was ook een tipi tent opgezet (hoe kan het ook anders ;-) )

Trippen
Vandaag weer vroeg op en na een ochtend praatje met een pools-amerikaanse medereiziger, die mij probeerde te overtuigen dat ik in LA naar Disneyworld moet, ging ik weer op pad. Vandaag veel stadjes bezocht en een mooie valley wandeling door the woods naar een waterval. dat was met 26 graden en berg op wel een flinke kluif. Het is wel heerlijk om hier door al dat groen te lopen, al heb ik onderweg ook heel veel zee-doorkijkjes gehad.

Katikati
Zoujuist ben ik bij mijn hostel aangekomen. Het voordeel van een auto hebben is: je hebt de beste en de goedkoopste hostels (omdat je eigen transport hebt). Nu zit ik in het bos met mijn eigen cabin: ook weer fantastisch. Vanwege mijn lichte slapen en behoefte aan privacy heb ik er tot nu toe voor gekozen om singles kamers te nemen en dat bevalt uitstekend

Toekomst
Ik zeg nog niet wat, maar ik ga de 18e iets heel erg gaafs doen. zoiets heb ik nog nooit gedaan (nee geen bunjee of zo; been there done that)(veel gaver nog :-) )

Ook staat er de 22e gedurende 3 dagen iets op het programma wat flink afzien wordt (letterlijk), ik kan dan ook niet internetten onderweg.

ps blijf vooral berichtjes schrijven, vind ik erg leuk! Ook de onbekende meelezers kunnen iets schrijven (ik zie aan de pageviews dat er meer lezers dan alleen mijn bekenden zijn). Het zou leuk zijn als je schrijft waarom je meeleest.

wordt vervolgd,...


  • 16 Januari 2010 - 07:26

    Jan En Lia Mureau:

    hoi daphne,
    wat een geweldige tijd beleef je daar. wij proberen je vanuit india wat te volgen maar we hebben niet altijd internet, zodoende kan het even duren voor je wat van ons hoort. zijn super benieuwd naar de 18de. wij zijn nu bij het weeshuis waar jouw meisje verblijft. we hebben haar al een lekkere knuffel gegeven en enkele leuke foto's gemaakt. de groeten en hou je haaks.

  • 16 Januari 2010 - 09:23

    Rutger:

    Hey Daphne,

    Het klinkt allemaal erg fantastisch(en zo ziet het er ook uit op de foto's) Wij zijn erg jaloers... helaas zit een dergelijke reis er voor ons de komende jaren niet (meer) in ben ik bang. Gelukkig gaat wel alles goed hier.

    Ben blij dat je lekker geniet daar en het zo goed naar je zin hebt!
    Groeten Karin&Rutger&Cas

  • 16 Januari 2010 - 11:41

    Henk:

    Daphne, Wat is dat spannend zeg! Ben zeer benieuwd wat er de dagen gaat gebeuren op de 18 en 22ste. Jouw kennende moet het wel iets heel speciaal zijn. Kom langzaam in de vakantie stemming, als die campers zag staan langs het strand. Waw. lijkt me heerlijk om in slaap te valen met op de achtergrond de ruisende zee. Pa sje wel op dat je niet ok een hipie word, Geweldige verhaelen van je belevenissen. kan niet wachten op de rest en zal vanaf de 22 heel lang moeten wachten. dat word afzien.

  • 16 Januari 2010 - 13:24

    Dries:

    als jij je nu realiseert hoe kort je daar nog maar rondstruint dan is het wel heel veel in korte tijd. Schitterende verhalen tot zover. Blijf vooral doorgaan. Hier ligt 14 cm sneeuw (uiteraard winnen wij weer van het zuiden) en ik zit gezond jaloers naar je te kijken. Ik geniet met je mee. benieuwd naar de 18e en de 22ste. 3 dagen, hebben wij ook even rust.


  • 16 Januari 2010 - 14:05

    Fenna:

    skydive? ;-)

    Zijn ook veel mooie/bijzondere eilanden, toch? Tja, te veel te zien, waarschijnlijk :-)

  • 16 Januari 2010 - 15:02

    Pieter:

    He, Fenna was me weer voor. Skydive, daar dacht ik ook aan. Of paragliden? Nee, dat heb je al eens gedaan. Deltavliegen dan! Dat is echt gaaf! He, nog 2 nachtjes slapen voor ik het weet... Kun je niet een tipje van de sluier oplichten?

  • 16 Januari 2010 - 15:54

    Lydia:

    Hi Hippie Daph! Hahaha. Leuk om zo'n (klein) apart wereldje te verkennen. Beetje gevoel van wat onze ouders hebben doorgemaakt. Het is nu eind zaterdagmiddag en ik voel me midden in jouw vakantiefilm zitten. lekker wegdromend... hmmm. Inmiddels heb ik door sporten ook ervaren dat rond de heupen spieren zitten. Het voelt iig niet fijn kan ik je zeggen. Het is jammer van de afstand, want jouw masseur was blijkbaar een aanrader. Hahaha. Ik ben wel heel nieuwsgierig wat je maandag gaat doen. Het klinkt spannend. Ik heb geen (date) nieuws. Ik ben niet zo'n schrijver, maar doe mijn best. Goed weekend! Liefs, Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 252292

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: