Het zuidereiland!! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Het zuidereiland!! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Het zuidereiland!!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Picton

Beste allemaal,

Het Zuidereiland
De vakantie op het Noordereiland is nu definitief voorbij en het avontuur voor het Zuidereiland staat voor de deur. Henk is in het land en vanavond komt hij me in Christchurch van het treinstation halen. Henk en ik hebben waarschijnlijk erg geluk want het is de laatste tijd erg slecht weer geweest op het zuidereiland maar nu is de zon doorgebroken en men spreekt van een late zomer. Jieheeee!

Het laatste van noord
Ik kan mijn hart hier ophalen aan organische voeding. Heb zelfs de cola (van cola noot) geprobeerd en het is precies cola maar dan zonder chemische bijsmaak. Werkelijk overal in Wellington zie je trouwens gasten met AC/DC shirts want hun concert is hier 2 dagen. Zelfs later op de boot is dat goed te merken. Je kunt ze niet missen!!
Eergisteren heb ik nog van de beroemde cablecar (soort kabelbaan tram) gebruik kunnen maken. Het ding is heel lang geleden in gebruik genomen om de mensen snel de berg op of af te brengen en was direct een succes. Terwijl ik onderaan (ik wilde naar boven) aan het filmen was, werd ik aangesproken door Andy. Hij dacht, zoals velen, dat ik Duits was en in de cablecar kletsten we gezellig verder. Zijn ouders komen uit Zweden en dat was wel te zien. Hij moest ook naar Christchurch en zoals velen malen eerder had ik gelijk een uitnodiging te pakken om dan in Picton te blijven slapen en met hem mee te rijden naar Christchurch waar hij een bar managed (Chat). Ik had mijn schaapjes al op het droge wat in dit geval trouwens wel jammer was. Desalniettemin kreeg ik spontaan een telefoonnummer in mijn handen gedrukt. Leuk om af te spreken als ik begin maart weer terug in Christchurch ben! (grote Karin: hij valt helaas niet helemaal binnen de leeftijdcategorie ;-) )

Het nieuwste van zuid
De overtocht van 3 uur was inderdaad prachtig en dan vooral het laatste stuk door de Marlborough Sounds. Ik denk dat Henk en ik hier nog wel terugkomen om te kayakken of iets dergelijks. In Picton aangekomen gelijk door naar de Bed & Breakfast. Ik ben inmiddels verslaafd eraan geraakt en vind het geweldig om te zien hoe mensen dat (op een vrij Engelse manier) dat doen (vaak al 20 jaar), en hoe hun leven eruit ziet. Verder is het natuurlijk altijd leuk om andere gasten te spreken zoals het Engelse echtpaar dat er ook logeert en een eigen zeilboot heeft waarmee ze al een paar keer de wereld over gezeild hebben.
Pfffff,...ik doe hier veel te veel inspiratie op!!! 's Avonds ga ik naar de haven waar ik in ultieme gelukzaligheid op een boot, in het zonnetje dineer en alle ultieme euforie gevoelens in elke cel opsla (ja,..het is ook op video opgeslagen ;-) ) Inmiddels is Henk uit Hongkong en in het land en ik zie er naar uit om met hem het volgende avontuur aan te gaan!! En Marja,..we houden je op de hoogte,..je ziet je man de volgende keer op de foto hoor!!

wordt vervolgd,...

  • 30 Januari 2010 - 03:42

    Jeff:

    Hey Daphne, you have seen a lot more of our country that I have seen, I envy you, Ejoy the rest of your stay, i hope to see you before you leave cheers mate

  • 30 Januari 2010 - 09:16

    Marlies:

    Hallo Daphne,
    Voor jou blijft het genieten, maar voor mij zeker ook. Ik lees elk verslag met veel plezier en geniet er volop van. Aan het einde van jouw trip heb ik dankzij het uitgebreide reisverslag, volgens mijn schoonvader van 90, uiteindelijk jouw reis dan deels ook zelf gemaakt. Dank hiervoor.

    Veel groetjes,

    Marlies.

  • 30 Januari 2010 - 10:36

    Saskia:

    Hey Daphne,

    Dank voor je felicitaties en mooie wensen! Geniet van het zuidereiland en de late zomer. Dat zonnetje ziet er zalig uit :-).

    Groetjes,
    Saskia

  • 30 Januari 2010 - 10:44

    Wilte:

    Hoi Daphne,

    Wat ziet het er daar gaaf uit man!!! Verlang ook naar de zomer!!! Lees je bericht nu in Polen. Compleet ingesneeuwd hier. Zondag weer terug.Deze week naar Avatar geweest....waanzinnig mooi...bijna zoals Nieuw Zeeland? :)

    Groetjes wilte

  • 30 Januari 2010 - 11:08

    Loes:

    Je mag niet jaloers worden, maar dat zou je bijna wel bij het aanzien van de foto's en jouw enthousiaste verhaal erbij. Gelijk heb je geniet er maar lekker van. De foto's van jou zelf getuigen ervan dat je het prima naar je zin hebt, je ziet er heerlijk ontspannen en uitgerust uit. Ik hoop dat je een gezellige tijd zult hebben met Henk en veel zult ondernemen.
    Liefs van ons allen, Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 252296

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: