Veel avonturen met Henk! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Veel avonturen met Henk! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Veel avonturen met Henk!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

01 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hallo meegenieters!

Jee wat kan er in 2 dagen veel gebeuren zeg!! Jullie moeten even wachten op de foto's want oploaden gaat hier niet en dat is ZONDE want ik heb HEUL VEUL foto's!!!

Hi Jeff, Well Again I have seen a lot mate. I am enjoying very much!! Your country is so beautyful!

Tocht Picton-Christchurch
Zaterdag ochtend liep ik al wachtend-slenterend door Picton om te wachten op mijn trein en verhip,.." Daphne, Daphne" leek wel of ik een flashback had,....ik ken hier toch helemaal geen mensen? En het was Andy (weet je nog, die met die Zweedse voorouders). Blijkt dat hij al enigszins op de uitkijk had gestaan, Hij was daar om een vriend van de ferry te halen die met hem mee naar Christchurch zou gaan. Met een aantal andere maten hebben we een paar uur doorgebracht. Behalve manager van een kroeg blijkt hij vooral tekenaar te zijn. Ik moet bekennen dat ik deze " toevallige' ontmoeting erg leuk vind. Wederom spreken we af dat ik begin maart van me laat horen. De treinreis van 5,5 uur verloopt vlotjes en ik zit met een paar kiwi's en australiers gezellig te beppen. Je hebt ook een wagon zonder ramen waarvandaan je goed uitzicht hebt op de prachtige kust route waar we langskomen. De medewerkers van de trein roepen allerlei toeristische wetenswaardigheden om van de zaken waar je langsrijdt. Om 18.30 kom ik aan in christchurch

Henk
Weer een hele verandering om weer Nederlands te kunnen praten en leuk om gezelschap te hebben. Henk heeft behoorlijk wat problemen onderweg naar NZ gehad. We gaan eerst naar het hotel, hapje en dan naar een avond-openlucht-straattheather dat opvallend professioneel (Loes: a la Palazzo) leuk, drukbezocht en vooral
gratis was. Leuk begin van de nieuwe vakantie! Zondag meteen de camper opgehaald (,..wat is ie groot!) en op pad. Rond lunchtijd zijn we gestopt bij een lagoon picknickplaats en hebben als God in Frankrijk daar met ons tuinmeubilair onze lunch genuttigd: wat een vrijheid en wat een heerlijkheid. Wederom het toppunt van gelukzaligheid mogen ervaren (toen wisten we nog niet wat er vandaag zou komen ;-) ) . Aangekomen in Kaikoura (bekend om walvissen en dolfijnen), onze zaakjes geregeld, lekker lammetje gegeten en onze eerste camperplek recht voor de zee uitgezocht . Op het rijstukje naar de camper zijn we trouwens nog gestopt om zeehonden te spotten en inderdaad, ...op een paar meter onder ons vanaf de weg lag een mannetjes zeehond te slapen. Die werd door ons wakker en besloot eieren voor zijn geld te nemen. Bij het ontbijt, gezeten op onze camperbank hadden we volop zicht op de zee (we stonden letterlijk aan zee). Na een onrustige nacht (voor mij,..toch ff wennen) kregen we vanochtend bij het ontbijt een kadootje: allemaal dolfijnen die (wel wat verder weg) voor onze neus zwommen: geweldig!!! De rest van de avonturen van vandaag komt de volgende keer want we gaan zometeen ook nog op walvissenboottocht,.......

Wordt vervolgd,...

  • 01 Februari 2010 - 09:52

    Gr.Karin:

    Kreun.. ..steun, dolfijnen, walvissen.......aahhhh, geniet ervan voor mij erbij graag.....Als ik de staatsloterij win is er dan nog plek voor mij!!!????

  • 01 Februari 2010 - 22:09

    Fenna:

    Leuk leuk leuk, herkenbare ervaringen van een oud-collega van me, die ook waarbenjij.nu in Aus/NZ bij hield. was ook helemaal vol van o.a. de walvissen die ze zag :-)
    Hoop dat jij ze ook ziet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 252296

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: