Dierendag - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Dierendag - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Dierendag

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

02 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hallo Allemaal,

Nou wat is er gisteren allemaal gebeurd: Na een heerlijk ontbijtje in het zonnetje met de dolfijnen voor onze camper (ongelofelijk!) gingen we de zeehondenkolonie bezoeken om daar ook een wandeling langs de mooie kust te maken. Natuurlijk gingen wij buiten de gebaande paden en konden zo zeer dicht bij de dieren komen die opvallend tam bleken. Zo heb ik op 3 meter rustig bij een zeehond kunnen zitten (heb zelfs voor hem gezongen wat ie best leuk vond). Daarna liepen we door en gebeurt iets soortgelijks met een meeuw die ik praktisch uit mijn hand kon voeren (er zat ook een meeuwenkolonie). Later dachten we nog pinguins te zien maar dat bleken soort aalscholvervogels (shags) te zijn. Het was schitterend weer en de uitzichten op de rotsen en de kleurige zee was fantastisch

Middag
Na wederom een heerlijke picknicklunch in het zonnetje gingen we naar de walvistourboot. We wisten niet zo goed wat we moesten verwachten (zouden we echt walvissen zien) en ja,...we hebben er 3 gezien,..te herkennen aan het waterspuiten bij het uitademen. Het waren potvissen (hier Spermwhales genoemd). Geweldig om zo dicht bij die beesten te komen. En dan denk je dat je qua heftige indrukken het wel gehad hebt en dan vaar je ineens temidden van een paar honderd (ja je leest het goed) dusky dolfijnen (zwart wit, lijkt op een kleine orca) die bijzond speels waren. Overal waar je keek zag je springende, dansende, spelende, voor de boot uitzwemmende, bommetjes makende dolfijnen. En dat was zowel direct bij de boot als vele tientallen meters verder: OVERAL. Ik heb vaker dolfijnen gezien maar nooit zo veel en nooit zo actief. Het was niet te geloven wat je daar zag. Je wist gewoon niet waar je moest kijken of filmen. Daarna zijn we nog langs een rots vol zeehonden gevaren en weer terug richting land.

Avond-Vandaag
Na deze onuitwisbare indrukken moesten we gelijk een stuk rijden richting Havelock waar we vandaag (op aanraden van Jenny) met de postboot meegeweest zijn. Een relaxdagje op de boot die de post rondbrengt in de Marlborough Sounds: groene jungle eilandjes met groen water. Met prachtig weer zitten we nu met gloeiende hoofden hier te typen en gaan we zo door naar het Abel Tasman national park.

Wordt vervolgd,..

• 02 Februari 2010 - 07:36

Marlies:

In een woord GEWELDIG, om jaloers op te worden.
    Maar dat ben ik niet, want ik gun het je van harte. Geniet, geniet, geniet ervan.

Liefs,

Marlies.

• 02 Februari 2010 - 08:12

Saskia:

GEWELDIG!!!

• 02 Februari 2010 - 09:30

Wilte:

Bay of Paradise....moet je kijken, daar woont ook nog iemand!!! Overweldigend mooie foto's.

Groetjes

• 02 Februari 2010 - 10:07

Marja:

heej genieters.
    wat mooi en leuk die beesten allemaal,
    het is toch niet de G van grote Gok he hahaaah,
    Henk jou hoofd is helemaal rood kijk maar uit, het is hier bar slecht regen en storm,
    is de camper nu okee?
    nou geniet er maar verder van liefs van mij en poot van qwinta

• 02 Februari 2010 - 11:22

Aart:

Fantastisch Daphne. Maar wanneer doe je IJsland nou eens aan? Misschien op de terugweg?

• 02 Februari 2010 - 13:32

Wendy:

Echt heel mooi en indrukwekkend Daphne! Prachtig al die beesten. Zo zijn ze het mooist, in hun eigen leefomgeving. Geniet lekker!

• 02 Februari 2010 - 16:31

Jenny:

Hoi, wat leuk dat jullie de postboot gedaan hebben en het was een lange rit ws naar Havelock. Zijn jullie via de 1 en de 6 gereden? Al veel wijnstokken gezien en andersoortig fruit?? Kiwi's, appels, hop?Motueka is een leuk plaatsje. Kom je daar nog. Veel plezier in het Abel Tasman. Daar zul je ook weer versteld staan van alle mooie natuur.

• 02 Februari 2010 - 19:10

Marja:

henk heb 2 mailtjes gestuurd, als kan reageer even gaat over rekeningen .
    gelijk heb jij wendy die beessies horen ook niet gevangen te wezen

• 03 Februari 2010 - 09:12

Loes:

Daphne je ziet er geweldig en gelukkig uit en straalt gewoon. Deze reis heb je echt verdiend en doet je goed. Leuk dat je nu een reisgenoot hebt en zo te zien heeft die het ook echt naar zijn zin. Genieten jullie beide maar lekker van al het moois wat er te zien valt, maak er een mooie tijd van. Hier in Nederland is het bar en boos wat het weer aan gaat. Regen sneeuw en gladde wegen, kilometers file met de diverse ongelukken. Leuk al die foto's elke keer en een mooie camper zo te zien daar kun je komfortabel mee reizen. Veel plezier en geniet er maar lekker van. Liefs Loes.
    Groetjes Gé, Wim en Trijnie.