Golden Bay - Reisverslag uit Golden Bay, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Golden Bay - Reisverslag uit Golden Bay, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Golden Bay

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

04 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Golden Bay

Hallo Meegenieters,

Reacties
Ik ben telkens weer nieuwsgierig wat jullie als reacties geven en echt leuk dat jullie zo meegenieten en meeleven!! De camper bevalt ondanks wat kleine mankementen die bijna opgelost zijn. We zijn inderdaad over die wegen gereden Jenny, en hebben in dat plaatsje overnacht. Ik ben ook al veel wijnranken ed onderweg tegengekomen. Je kunt hier overal langs de weg heerlijk vers fruit kopen.

Baaitjes en kayakken
We waren gisteren in het Abel Tasman National park en hebben gezee-kayakt over het zeegroene-azuurblauwe water. Dat was hartstikke leuk. wederom hebben we weer van die pinguinachtige vogels gespot. Die worden inderdaad vaker door toeristen voor pinguin aangezien. Tijdens het kayakken zagen we ook nog zeehonden en natuurlijk prachtige baaitjes. Op de terugtocht maakten we van 4 kayaks en een groot scherm een soort kayakzeilboot, dat was erg gaaf en natuurlijk makkelijk want we werden vanzelf voortgestuwd. Het weer is van (voordat wij kwamen) zeer slecht, naar bijzonder goed omgeslagen. We wilden graag in het Abel Tasman park blijven slapen maar dat bleek met de camper niet mogelijk (geen weg) dus we zijn naar de Golden Bay gereden (uiterste noorden van het zuidereiland) waar we weer letterlijk aan de zee stonden. We hebben een heerlijk relaxed avondje buiten gehouden en Henk heeft een voortreffelijke Nacho-schotel gemaakt. Onder het genot van een wijntje was het een heerlijk avond onder de prachtige, heldere sterrenhemel.

Vandaag
Vanochtend hebben we beiden een ochtendduik in de zee gemaakt. Geen kip noch ander volk te bekennen. Nu zijn we even lekker aan het winkelen in een nabij gelegen stadje om vervolgens toch nog een nacht in het Abel Tasman park te gaan doorbrengen: van bovenaf (waar we nu zijn) loopt er wel een gravel weg naar een eenvoudige overheids-natuurcamping en daar gaan we de nacht doorbrengen aan de zee. Ben erg benieuwd!! Morgen hebben we een hele lange rijdag richting Greymouth en bezoeken dan in ieder geval (op advies van Jeff) de pancake rocks.

ps Olaf: van harte gefeliciteerd met je (eerste) dochter!!!!
Wordt vervolgd,...

• 04 Februari 2010 - 05:50

Marja:

wat ziet het water er mooi helder uit zeg,
    het weer is ook toppie zien ik,
    hier veel wind en regen.
    fijn dat dat allemaal kan zeg lifters mee nemen.
    mooie foto,s allemaal hoor, genietse lekker nog
    groetjesssssssss

• 04 Februari 2010 - 08:07

Guido:

heij dan, genieters, dat straalt van je foto's af en je reisverhalen Dephnie: GOOD ON YOU! Zeggen de Aussies tenminste, wat de kiwi's zeggen, ben ik vergeten... Hier gaat alles flex, Esther heeft als het goed is de 12e haar huis verkocht en kan daarna de verhuizing naar mij beginnen; joepie! Ik blijf je volgen, ciao ciao Guido

• 04 Februari 2010 - 09:30

Loes:

Ik kan gelukkig weer meegenieten met je. Het leven lijkt zo net een sprookje. Ik kan me voorstellen hoe het is om je zo heerlijk vrij te voelen, alles mag maar niets hoeft. Geniet er maar van zolang het kan. Hier is het weer nog steeds pet, maar na regen komt zonneschijn.
    Groetjes van ons alle, Loes.