Back to the future in Antartica - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Back to the future in Antartica - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Back to the future in Antartica

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

24 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo Kaaskoppen!

Jenny: Fijne vakantie toegewenst in Zuid Afrika: ook een geweldig (afwisselend) land om te bereizen!!

Gisteren
Gisteren zijn Yvonne, Shelley (woont hier ook) Henk en ik naar het strand geweest. De zomer is nu echt losgebarsten met 27-30 graden. We waren in Sumner waar de meer welgestelden wonen. 's Avonds hadden Henk en ik een historie-avondprogramma waarbij we veel meer gekregen hebben dan we verwachtte: meestal krijg je bij zoiets een folklore avond programma met vreetschuur eten. Hier was in een groot gebied een heel dorp nagebouwd inclusief werkende trambaan en echte kerk. Het optreden (inclusief video en openluchtmuseum waar interactiviteit noodzaak was) ging over de laatste 150 jaar van NZ met name voor de Maori. Het gaf een duidelijk beeld over hoe het feitelijk voor de Maori geweest is en waarom de dingen gebeurd zijn die gebeurd zijn. Het leek in de verste verte dus niet op zo'n dansfolklore-avond en is beslist de moeite waard als je ooit hier komt. Als toetje hebben we het Nieuw Zeelandse Pavlova mogen proberen wat een romige schuimtaart bleek te zijn. (Je kunt het hier ook in de supermarkten krijgen)

Antartica
Vandaag ben ik naar het centrum gelopen, dit bleek 5 kwartier te zijn (7 km) dus ik ben inmiddels in het bezit van een huurfiets (gaat iets sneller). Vandaag was een grote dag want we zouden naar een van de belangrijkste attracties gaan: Antartica (zo'n 5,5 uur vliegen en na z-Amerika is NZ het dichtsbijzijnde continent en inmiddels tussenstation voor Antartica reizigers. En het was inderdaad geweldig!!!: We hebben sneeuwstormen meegemaakt, in een iglo gezeten, weten inmiddels alles van de plaatselijke flora en fauna om over de wetenschap nog maar te zwijgen. We hebben kennis gemaakt met het dagelijkse leven en de weersomstandigheden in elk seizoen. Ook hebben we een ritje mogen maken in de (ik ben de precieze naam vergeten) Hagglund of zoiets. Een voertuig die zich in elke omgeving kan manifesteren inclusief water en ook ijsspleten kan overbruggen. Dit alles slechts 20 minuten uit het centrum vandaan in het Antartica centrum. NZ is erg goed in het gratis/goedkoop aanbieden van echt leuke/leerzame/interessante attracties die bijzonder interactief zijn. Het bovenbeschrevene hebben we echt allemaal kunnen doen daar (koud hoor met korte broek in een sneeuwstorm staan).

Wordt vervolgd,....

  • 24 Februari 2010 - 08:24

    Jas:

    Gisteren kon ik geen reactie plaatsen :(

    Enfin, je gbegint steeds meer te stralen op de foto's....goede zaak !

    En inderdaad: toeval bestaat niet :)

  • 24 Februari 2010 - 09:05

    Loes:

    Gisteren diverse pogingen gewaagd een mailtje te sturen maar helaas lukte het niet.Leuke foto van jullie beide, dat is leuk als iemand uit Nederland ontmoet aan de andere kant van de wereld.Heerlijk dat het nu zulk mooi weer is en dan ga je van de warmte naar de kou, br,br.Je ziet wel ontzettend veel hè kun je een boek over schrijven. Geniet maar lekker verder je hebt voorlopig nog de tijd.
    Wim is nog steeds ziek en heeft Trijnie vermoedelijk aangestoken zij heeft longontsteking. Wat de pijn betreft gaat het goed. Liefs van ons vieren, Loes.

  • 24 Februari 2010 - 09:19

    Fenna:

    Je bent wel in je korte broek, op Antarctica?! En een enorm stuk land zonder enige sneeuw/ijs.. Hoe warm was het daar dan?

    Enneh, vlaggetje toevoegen aan je 'mijn bezochte landen'! :-)

  • 24 Februari 2010 - 09:40

    Marjanne:

    jeetje Daphne, wat ontzettend gaaf dat je op Antartica bent geweest! Maarreh... flora op Antartica? Heb je echt wel goed opgelet? ;)

  • 24 Februari 2010 - 09:40

    Pieter:

    Wauw, 'zomaar' naar Antarctica! Daar kom je niet dagelijks...

    @Fenna: zomaar aan het reageren tijdens je werk? Niet veel te doen of zo? :-)

  • 24 Februari 2010 - 09:50

    Aart:

    Te gek hoor! Dit moet ik toch ook eens doen. Gr. Aart

  • 24 Februari 2010 - 11:58

    Gr Karin:

    Jeetje Daph, je maakt wel heel erg veel mee, is het niet te veel voor je???? Als ik voor je moet waarnemen, wat ik me best voor kan stellen dan laat het me maar weten, neem het graag van je over!!!!(Behalve de oorontsteking haha)Wat is er ongelooflijk veel te zien in Nieuw Zeeland zeg, en de temperatuur.........ruilen????? Nee hoor geniet er maar van, gun het je van harte!!!!Eergisteren vertelde ik nog aan iemand dat toeval niet bestaat, leuk om te zien dat er meerdere mensen zo over toeval denken......Geniet!!!

  • 24 Februari 2010 - 16:08

    Saskia:

    Jouw verslagen en foto's zijn verslavend! Daar kan ik dus nog 37 dagen van genieten :-)

  • 25 Februari 2010 - 06:56

    Charlie A:

    Jeetje wat een prachtige momenten maak jij weer mee. Als ik naar de pinguins kijk, denk ik even aan de trainster in Seaworld Florida. Deze dame is gisteren door een Orka aagevallen en naar de bodem getrokken. Deze killer had in 1991 ook al toegeslagen, met de dood als einde van een verzorger. Ik moet jullie even laten weten dat het niet dramatischer kon wat Sven Kramer betrof. Hij is door zijn trainer/coach de verkeerde baan opgestuurd en hierdoor gediskwalificeerd. De beste man had voor de 10.000 meter maar vier jaar getraind. Het mooiste was wel dat hij de beste tijd had gereden dus eigenlijk de Champ van Nederland. Nu per mail allerlei flauwe grappen over de coach. Dit zijn wel maten door dik en dun en gaan waarschijnlijk wel verder met elkaar. Wij Nederlanders zijn van de vorst in een soort regenachtig herfstweer terecht gekomen met veel buien. Dus geniet maar goed van je 30 graden zomerweer. Waneer jij terug is het hier hoplijk ook zomers. De tent is nog niet afgebrand dus jij hebt nog gewoon werk wanneer je terug komt. Groeten uit Houten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 252276

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: