Veel gebeurd,.... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Veel gebeurd,.... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Veel gebeurd,....

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo Allemaal,

Je zult het niet geloven ;-) maar er is weer veel gebeurd in de afgelopen 2 dagen!

Reacties
Ja Fenna,..daar aan kon je zien dat ik er niet echt geweest ben Antarctica moet het zijn ipv Antartica! Ik moet echt wel zeggen dat ze daar een erg goed en interactief centrum hebben wat bepaalde zaken levensecht maakt (sneeuwstorm bij -18 graden). Ik had al een klein beetje gehoopt jullie te kunnen foppen,... :-)
Nee,...Vegetarier zal ik nooit worden, maar gezonde voeding vind ik erg belangrijk en daar let ik ook altijd op in mijn voedingspatroon. Vegetarische voeding met organische producten valt daar ook onder. Marlies,..de hoofdreden dat ik accupunctuur laat doen is voor mijn algehele gesteldheid en om mijn metabolisme op gang te brengen (mijn motortje is veel te zuinig afgesteld). Voor de mensen die het interessant vinden wat voor een onderzoeken ik (natuurgeneeskundig) volgende week krijg: http://healthfirstwellnesscentre.com.au/naturopathy.pdf (hemaview en BIA). Jason,..hier zijn ze meer casual dus niet zo uitbundig als bijvoorbeeld in de USA. Ik kan dus beter daar eind maart kijken of ik wat leuks kan vinden aan zonnebrillen.

Gisteren
Gisteren zijn Henk en ik eerst lang gaan wandelen door Hagley Park en de botanische tuinen waar we 2 species van " Daphne" tegenkwamen (zie foto's van gisteren/bodylotion). De rest van de dag vermaakten we ons ook prima met een boek in het park in het zonnetje. 's Avonds was de grote avond voor rugby want de Crusaders speelden tegen de Sharks (Zuid Afrika). Dat is net zoiets als Ajax tegen een bekende Italiaanse club. Wij waren natuurlijk volledig in de juiste kleuren uitgedost en waren daarin zo'n beetje de enigen (afgezien van wat clubshirtjes). Dat mocht de pret niet drukken want door ons goede supportersschap hebben de Crusaders met 36-6 gewonnen!! Overigens gaat het er hier bij een wedstrijd uitermate gemoedelijk aan toe en wordt er zelfs ge-applaudiseerd voor de tegenstander!

Henk weg, mediteren en fietsongeluk
Vanochtend hebben Henk en ik afscheid genomen en is hij weer op weg naar huis. Onze conclusie is dat we een hele leuke tijd gehad hebben (ondanks het snurken) en we een volgende keer wel weer een creatieve oplossing voor dat probleem kunnen vinden. Om tot die oplossing te komen ;-) ging vanmiddag mijn 2 daagse gratis meditatiecursus beginnen en het beviel me goed. Zowel het jonge en open publiek als de spreker die op een hele laagdrempelige en heldere manier alles uitlegde en oefeningen gaf. Al eerder heb ik allerlei spirituele cursussen gedaan waarbij meditatie een onderdeel was. Hier ging het alleen om meditatie en wel gericht op onze westerse manier van leven. Morgen is de 2e dag die ik zeker ga bijwonen. Onderweg fietsend naar huis kreeg ik op een rotonde een ongeluk: ik moest 3/4 rond en wilde pas mijn hand uitsteken als ik "eraf" moest. Dat doen we nu eenmaal zo in NL. Daardoor dacht de grote Jeep achter mij dat ik rechtdoor wilde en reed zelf ook rechtdoor. Ik werd dus aangereden, viel van mijn fiets en gleed nog een stukje door over het asfalt met oa mijn wang. Precies 1 minuut later was er toevallig een ambulance,..gelukkig was dat niet nodig en heb ik erg veel geluk gehad. Mijn gezicht brandde wat maar was niet open, er zijn slechts 2 schaafwonden aan mijn handen, heb wat flinke bulten op mijn voet en dij, een gescheurd boord van de trui en kapot horloge,..maar verder is alles heel. Erg veel geluk gehad dus en geleerd dat je hier op een rotonde ook je hand moet uitsteken (rechts want je rijdt links) als je op de rotonde wilt blijven.

Nou dat waren een paar lange verhalen. Als jullie het leuk vinden kan ik maandagochtend (voor jullie zondag avond) om half negen chatten. Je gaat dan gewoon naar de site en gaat de chatroom binnen (wijst zich vanzelf). Laat even weten of je er zal zijn/bent. Dan weet ik dat ik er ook moet zijn,..(want alleen in de chatroom is ook nix)

Wordt vervolgd,...

• 27 Februari 2010 - 11:20

Marja:

tjeempie wat mooi zeg die bloemen,
    maar wiewas er nou gewond? en henk is nu uit new zeeland vandaan
    en is schijnbaar maandag morgen weer thuis,
    daphne veel plezier nog met wat jij gaat doen

• 27 Februari 2010 - 13:20

Fenna:

Oeh, das ff schrikken zeg, een fietsongelukje! Gelukkig geen ernstige verwondingen.

Dus nu is je reismaatje weg, das weer opnieuw ff allenig. Maar je vermaakt je wel he? :-)

Maar ehm, is je acupunctuur dan stiekem ook nep; moet met 1 c ipv 2 c's (of oke, met 2 ipv 3), anders prik je in een accu? ;-) (he, flauw..)

• 27 Februari 2010 - 16:17

Loes:

Eerst oorontsteking en dan vallen met de fiets je kijkt wel uit hè NZ is een beetje ver uit de buurt.Henk weer naar huis dat zal best raar wezen als je toch een maand met elkaar opgetrokken hebt. Maar ik denk dat jij je zelf ook wel zult vermaken gezien het eerste deel van je reis.Pas goedop je zelf en geniet van de volgende fase van je reis. Liefs van ons vieren. Loes

• 27 Februari 2010 - 21:22

Guido:

jee Daphne, gelukkig ben je nog heel, evenals Esther die gisteren een auto-ongeluk heeft gehad op de snelweg in een auto vh werk, gelukkig op rugpijn na is ze ongedeerd, maar wel nog bang in het verkeer... ook al ben je alleen , veel plezier toegewenst bij het vervolg van je reis en take care!!

• 28 Februari 2010 - 07:31

Jas:

Sjemig begin jij ook al ?

Ik heb ook een 'gevalletje' gehad maar heb zelf ook niets.....

Toeval ????

Ik ben blij dat je er goed vanaf bent gekomen !

• 28 Februari 2010 - 11:16

Pieter:

Ha Daph, dasnie fijn, een fietsongeluk. Gelukkig niks ernstigs. Je moet er niet aan denken dat je iets zou breken tijdens zo'n reis. Dan ben je toch ineens heel beperkt in wat je nog kunt ondernemen. Rare jongens hoor, die Nieuw Zeelanders. Rotonde volgen is rechtdoor, afslaan is richting aangeven. Dat snapt toch iedereen? :-)

We kunnen vanavond waarschijnlijk niet chatten. We gaan namelijk uit eten. Denk niet dat we dan al terug zijn.

Wat een lieve cheerleader meisjes! Daar zou ik best eens een beschuitje mee willen eten :-). Gelukkig heeft Fenna haar reactie op dit verslag al geplaatst, anders zou ze misschien de mijne nog kunnen lezen. ;-)

• 28 Februari 2010 - 12:31

Henk:

Sapperdeloot, Ben ik net weg gebeurt er dat. Was je wer el helemaal bij je gedachte?
    Gelukkig niets ernstig, maar toch de aankomende week wel uitblijven kijken.

Ben op dit moment in Hong Kong afwachtend op mijn thuisvlucht.

Ik weet inmiddels wat je de aankomende week gaat doen en dat zal je zeer zeker bevallen.

Geniet er net zo van als de eerste twee maanden en dan kom je geestelijk uitgerust weer terug vol met andere ideeen.