Rugby met Miss Piggy - Reisverslag uit Loburn, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Rugby met Miss Piggy - Reisverslag uit Loburn, Nieuw Zeeland van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Rugby met Miss Piggy

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

08 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Loburn

Hallo Allemaal,

Sjongejonge wat heb ik toch een geluk met het mooie weer!!

Reacties
Wendy, nee geen hormonen maar homeopatische middelen die mbv allerlei vitaminen en mineralen/kruiden de boel aanwakkeren. Floradix heb ik wel eens gezien, zal ik in NL eens proberen! Een deel van de pillekes begint al aardig aan te slaan (geen vocht meer in enkels bijv. ) Jas: insgelijks hoor, Trotse en blije zussie :-) :-) :-)

Rugby
Jeeminee wat heb ik nu een andere ervaring dan de vorige keer met rugby!! Vonden Henk en ik het vorige keer een beetje matjes met de supporterij: zit ik nu aan de overkant bij de seizoensplaatsen waar dat beslist niet het geval is. Sterker nog,..Andy was zo'n beetje de aanvoerder van het hele stel en sprong regelmatig op om vanalles te roepen. Er waren ook veel meer mensen verkleed in de juiste kleuren (hij had zelf een gesigneerd shirt aan). Echt Henk,..zo rustig als het aan onze bezoekerskant was, zo enthousiast was het nu aan de andere kant. En natuurlijk wonnen we met 36-20 of iets dergelijks. Daarna naar de stad en ondanks dat ik uren slenterend daar doorgebracht heb, en dacht elk hoekje te kennen,...blijkt er een hele (uitgaans)wereld achter de winkels te liggen. Er zijn 2 stegen (nauwelijks te zien) die uitkomen op binnenplaatsen waar de sfeer spaans is aan de buitenkant en van binnen grootmoedersstijl heeft inclusief winkler prins, kleden en meubilair. Je hebt het idee dat je op een boerderijzolder bent in grootmoederstijd. Heel erg gaaf!! Heel wat anders dan onze lounge moderniteit. Men drinkt hier gemiddeld 75 liter bier per jaar per hoofd va de bevoking en dat was goed te merken (had zelf ook wat slokjes genomen ;-) ). Ook nog even in Yvonne's bar Stock Exchange geweest.

Boerderij
Gisteren door Walter opgepikt in een bus vol met japanners die een dagje boerderij gingen doen. De andere slaapgast is de japanse Jumiko van 51 die er niet ouder uitziet dan 25 en zich regelmatig gedraagd als 18 of jonger (daar kunnen wij nog wat van leren Henk). Na een rondleiding op de farm werden zij en ik gedropt op het strand waar we wandelenden en wederom de speeltuin onveilig maakten. Ze is zo gek als een deur (bijv kabelbaan: ik 2x, zij 5x,... door de modder tot de enkels? geen probleem!Ze spreekt helaas maar 20-30 woorden engels. Dus communiceren gaat niet altijd (altijd niet) vloeiend. Ik heb hints echter altijd al leuk gevonden en ze heeft voor echt moeilijke woorden haar magic vertaalcomputer waar zelfs uitgelegd wordt wat het verhaal achter de naam daphne is!! Ook kan ze inmiddels tot 5 tellen in het nederlands dus als ze woensdag weggaat kan ze vloeiend nederlands. Er lopen hier heel veel dieren rond en dat gaat van goudvis tot paard (en hele lelijke varkens). Erg leuk met voeren,..je voelt je dan zoooo populair ;-) .Vandaag 2 uur wezen paardrijden en Jumiko op de fiets ernaast. Helaas zijn hier alleen (rustige) wegen en geen vrije natuur. Daarvoor moet ik iets verder maar dat komt nog wel.

Japanse overdenking
Denk hier maar eens aan als je denkt dat je wat tekort komt bij je baas: Jumiko werkte 7 dagen per week 10-11 uur per dag en ze had een week per jaar vakantie. Ze sliep maar 4 uur en had avondeten om 1.00 's nachts. Nu is ze inbetween jobs. Ze werkt in een beauty-instituut ivm anti-aging. Ik moet haar echt haar geheim gaan ontfutselen,......

• 08 Maart 2010 - 08:43

Wendy:

haha grappig hoe jullie met gebaren elkaar iets duidelijk moeten maken! Ze ziet er inderdaad jong uit, maar zo heeft mijn broer ook een vriendin die meer dan tien jaar ouder is, uit Indonesië, ze is bijna 50, maar dat zie je er ook echt niet aan af hoor! Blijkbaar blijven zij iets langer jong dan wij :-)

Geniet maar van het weer, hier ligt er weer sneeuw! Dit tot tevredenheid van Rinske trouwens, Tieme die baalt er dan weer van haha.
    Gisteren scheen de zon hier ook zo lekker, krijg je een voorjaarsgevoel, maar het ziet er nu weer heel anders uit!

Groetjes,

Wendy

• 08 Maart 2010 - 10:36

Gr. Karin:

Ha Daphne!! Nou weer een tijdje niks van me laten horen maar ik heb je wel gevolgd hoor!!!Er is een hoop gebeurd met je de afgelopen tijd, maar ik denk dat je steeds beter in je vel gaat zitten mn na je behandelingen,homeopathie en kruiden,wij hebben erg goede ervaringen met homeopathie en schildklierproblemen, al heb jij niet alle kenmerken van een hypo- of een hyperthyreoidie, ik schat dat je wordt behandeld voor een hypo, alhoewel met wat jij allemaal doet me een hyper ook niet zou verbazen!Aan mijn kant staat ook even alles op zijn kop, mocht je dat nog niet weten, maar alles op zijn kop gezien ziet het er errrrug leuk uit!!! hihi. Ik ga nog ff lekker genieten van je foto's en verhaaltjes!!! Geniet er nog maar lekker van!!! Dikke kus Karin

• 08 Maart 2010 - 11:34

Henk:

Was je verlost van mij krijg je er een andere snurkerd voor in de plaats.

Daphne, denk je nog aan de gegevens van je vlucht en air miles.

• 08 Maart 2010 - 12:43

Loes:

Leuk zo'n rugby wedstrijd vooral als je bij de aanhangers zit dan is er gelijk sfeer. Was het niet net een kippenhok die bus met japanners en heb je er nog iets van de taal opgestoken. Leuke vrouw ziet er inderdaad erg jong uit. Heb je Paula ook ontmoet of alleen Norma? Het weer is hier nog steeds niet om over naar huis te schrijven, sneeuw dan regen en zo schijnt de zon. Geniet jij nog maar van het mooie weer daar en van je uitstapjes. Liefs Loes.