Dag 8 Relaxdag - Reisverslag uit New Delhi, India van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Dag 8 Relaxdag - Reisverslag uit New Delhi, India van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Dag 8 Relaxdag

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

03 Januari 2011 | India, New Delhi

Hallo Allemaal!!

Ook iedereen in NL gelukkig nieuwjaar!! Hier wordt die tekst continu naar je toegeroepen en overal (winkels, straten) hangen grote spandoeken. Veel mensen tekenen een krijttekening voor de deur voor geluk. Hierin staat vaak ook happy newyear te lezen. Dries wat je schrijft is helemaal waar: als je hier bent zie je echt hoe relatief zaken zijn. Neem nou de planning: geen dag is volgens planning verlopen. Als je hier naar toe komt kun je mensen niet dwingen zich aan jouw planning te houden. Het is zols het is en dat heeft te maken met dharma en karma (zoek maar op!).

Relaxdag
Vanochtend schijnt hier voor het eerst de zon ipv regen. Op deze oudjaarsdag hoeven we niets dus voor de lunch gaan we een stukje wandelen. Al snel hebben we een schare volgelingen aan plaatselijke kids. Deze kinderen zijn duidelijk armer dan de dorpskinderen van gister. We lopen naar hun nederzetting die voornamelijk bestaat uit rieten hutjes. Iedereen krijgt een ballon dus iedereen is blij. Onderweg moeten we wel over een takkenbruggetje maar zelfs ons houdt 'ie.

Oudjaarsavond
Na terugkomst even lekker een dutje gedaan en na de lunch, die weer hetzelfde was en daardoor steeds minder smakelijk wordt, weer verder gedut want we moeten fit zijn voor vanavond: dan is er een alternatieve culturele avond (door mijn reisprogramma naar Chennai kan ik bij de echte culturele avond niet aanwezig zijn). Ik heb van die ballonnen mee waar je hondjes en zwanen ed van kan maken. Dat is nog best lastig dus 's avond laat ik de grote meiden hun best doen. Het blijkt een grote hit te zijn net als de meegenomen vuurwerksterretjes. Na alle dansoptredens waarbij de meiden hun mooiste kleding aanhebben, krijgen ze van Jan en Lia de nieuwjaarsgift: nieuwe jurken die ook allemaal geshowd moeten worden.
Als special treat hebben we een ijsje en een appel: lekker! Voor het naar bed gaan zit ik nog met wat meiden op de grond tussen de motten, mieren, vlooien en ander gespuis (wat voor hen heel normaal is) te kletsen waarbij ze af en toe liefdevol een vlo of ander beestje van me afpulken... Mijn telefoon helpt met wat deuntjes maar ze vinden mij disco-dansen maar gek.

Koolhydraten
Helaas reageer ik niet zo goed op de overkill aan koolhydraten en ben ik eerst aan mijn onderkant zo'n 4 liter gezwollen (vocht) en nu kruipt het naar boven :-(. Behalve cosmetisch heb ik er verder gelukkig geen last van.

  • 03 Januari 2011 - 10:29

    Lydia:

    Hey Defnie,
    Aandachtig lees ik je verhalen. En soms zeer geschokt kijk ik naar je foto's. Wat maakt dat ik als trotse collega en vriendin je volg. Petje af!

    Leuk dat je de verhalen ook leerzaam schrijft, zodat we je niet alleen volgen maar met je mee leren. Errug leuk.

    Lieve groetjes en succes voor de komende dagen.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

India bezoek weeshuizen Children's Home

Sinds een dik jaar sponsor ik een meisje via www.childrenshome.nl. Het heeft me zo'n 5 jaar gekost om een organisatie te vinden waarbij ik me prettig voelde en waarbij ik ook de gelegenheid heb om het sponsorkindje echt te leren kennen. Mijn doel is om een echte rol van betekenins te spelen in het leven van dit meisje en niet alleen te sponsoren, maar haar ook echt te leren kennen, te stimuleren in wat ze wil doen en haar ook straks als volwassenen te helpen. Verder wil ik er graag achterkomen wat de Stichting precies betekent voor de lokale bevolking en wat hierin de uitdagingen zijn mbt de samenwerking tussen nederland en India.

India
De keuze is op India gevallen omdat ik het land al bereisd had en ongeveer weet hoe het er aan toe gaat. Ik heb het geluk gehad net aan de Tsunami te ontsnappen destijds. In India heb je het kastensysteem: word je in een lage kaste geboren dan zul je altijd een lage sociale status houden. Als vrouw ben je daarnaast ondergeschikt aan de man. . Een goede huisvrouw zijn, kinderen baren en hopen dat je een vriendelijke man trouwt is je hoogste goed. In India kan men redelijk goed Engels dus dat communiceert goed. Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen dat India een enorm groot, arm en qua grote steden, overbevolkt land is.

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Het leven is wat je er van maakt als Nederlander

10 Januari 2011

Laatste dag India en thuiskomst

07 Januari 2011

Dag 15 Chennai-op 1 na laatste dag

04 Januari 2011

Dag 14 Chennai

04 Januari 2011

Dag 13 naar Chennai
Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 251140

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: