Dag 9 naar Madurai - Reisverslag uit Madurai, India van Daphne Habets - WaarBenJij.nu Dag 9 naar Madurai - Reisverslag uit Madurai, India van Daphne Habets - WaarBenJij.nu

Dag 9 naar Madurai

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

03 Januari 2011 | India, Madurai

Een lange dag naar Madurai. Na de kids gedag gezegd te hebben rijden we slechts een half uur later dan gepland weg. Niet wetende dat het een hele lange reis zou worden omdat de auto er al na een uur mee ophoudt.Dat heeft ons langs de kant van de weg 2,5 uur opgehouden -zie als blanke vrouw dan maar eens ongezien een wc bosje te vinden-. Lia en ik zijn nog even bij het plaatselijke tempeltje gaan kijken waar voor ons onbegrijpelijke rituelen plaatsvonden.

A dream coming true
Onze vervangende auto blijkt de geliefde Ambassador te zijn. Na een stoffige reis waarbij je door de vloer van de auto kunt kijken, kwamen we 10,5 uur na vertrek aan in Madurai. Oorspronkelijk zouden we bij de moeder van Antony eten maar het was nu 21.30 en we waren doodmoe dus Antony had al het eten ingepakt om een feestje op onze hotelkamer te houden inclusief kado's. Er kwam weinig fatsoenlijks in- en uit onze monden. 2 Uur later lagen we in bedje want we moesten weer vroeg op.

Maatstaven
Trouwens al je maatstaven over hygiene en properheid moet je hier echt overboord zetten: (we slapen nu in een hotel) bedden met vlekken, geen wc papier, douche nooit schoongemaakt, om over de keukens maar niet te spreken.Als je dat overboord kunt zetten en je rijdt in een echte Ambassador door de stoffige chaos van India met alle kleurige wappende sari's om je heen, dan is India een fantastisch land. Ik ken geen land dat meer anders is dan NL dan dit land!

  • 03 Januari 2011 - 08:57

    Brenda Vial:

    Hoi Daphne,

    Dank voor je schitterende verslagen. Hoewel jouw beschrijvingen India nog verder weg doen lijken dan het eigenlijk al is, lukt het best een beetje mee te leven.

    Ik wens jou en 'al je kinderen' heel veel goeds voor 2011!

    Groeten,
    Brenda

  • 03 Januari 2011 - 09:27

    Marianne:

    Hello daar,

    Ik heb eerst eens alle verhalen gelezen na het oud en nieuw weekend van lekker brak zijn. Als je alles zo leest en de foto´s ziet dan mogen we zeker niet zo zeuren in Nederland, het kan allemaal veel erger. Het is weer een geweldige ervaring die je maar weer in je zak steekt.

    Ben weer benieuwd naar de volgende dagen!!

    gr. Miep

  • 03 Januari 2011 - 09:40

    Marlies:

    Wat een ervaringen! Je zult onze westerse wereld met haar hygiëne direct wel extra waarderen.

    Groetjes,

    Marlies.

  • 03 Januari 2011 - 09:42

    Henriëtte :

    Vanakam/Namaste Daffie!
    Happy new year!!! Wat een prachtige reisverslagen en foto's weer. Je maakt een hoop indrukwekkende dingen mee. Veel succes en plezier nog met je verdere reis!
    Groetjes,
    Harrie

  • 03 Januari 2011 - 13:23

    Wilte:

    Ha Daphne,
    Ook zo nog maar even een happy new year!!! Je stapt in 2011 weer in een cooper waar een bodem inzit...je kan naar je schone wc, je keuken enz...altijd weer moeilijk als je terug gaat/bent.
    Geniet nog van dit alweer laatste weekje.
    Tot zondagmorgen!!
    Groetjes wilte

  • 04 Januari 2011 - 09:08

    Aart:

    Hoi Daphne. Leuk om je weer helemaal te volgen. Ivm de hygiene, ben je niet bang dat je ziek wordt van al die vuiligheid? Of is daar weinig kans op omdat je bent ingeent? Groeten Aart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Madurai

India bezoek weeshuizen Children's Home

Sinds een dik jaar sponsor ik een meisje via www.childrenshome.nl. Het heeft me zo'n 5 jaar gekost om een organisatie te vinden waarbij ik me prettig voelde en waarbij ik ook de gelegenheid heb om het sponsorkindje echt te leren kennen. Mijn doel is om een echte rol van betekenins te spelen in het leven van dit meisje en niet alleen te sponsoren, maar haar ook echt te leren kennen, te stimuleren in wat ze wil doen en haar ook straks als volwassenen te helpen. Verder wil ik er graag achterkomen wat de Stichting precies betekent voor de lokale bevolking en wat hierin de uitdagingen zijn mbt de samenwerking tussen nederland en India.

India
De keuze is op India gevallen omdat ik het land al bereisd had en ongeveer weet hoe het er aan toe gaat. Ik heb het geluk gehad net aan de Tsunami te ontsnappen destijds. In India heb je het kastensysteem: word je in een lage kaste geboren dan zul je altijd een lage sociale status houden. Als vrouw ben je daarnaast ondergeschikt aan de man. . Een goede huisvrouw zijn, kinderen baren en hopen dat je een vriendelijke man trouwt is je hoogste goed. In India kan men redelijk goed Engels dus dat communiceert goed. Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen dat India een enorm groot, arm en qua grote steden, overbevolkt land is.

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2011

Het leven is wat je er van maakt als Nederlander

10 Januari 2011

Laatste dag India en thuiskomst

07 Januari 2011

Dag 15 Chennai-op 1 na laatste dag

04 Januari 2011

Dag 14 Chennai

04 Januari 2011

Dag 13 naar Chennai
Daphne

Beste vriendjes & vriendinnetjes. Welkom op mijn reissite en erg leuk dat je gaat meegenieten van mijn avonturen. Je kunt je linksonderin abonneren op de nieuwsfeed zodat je automatisch bericht krijgt als ik wat nieuws op de site zet. Ik zou het erg leuk vinden als je (tijdens mijn reis) een bericht achterlaat. Groetjes en veel leesplezier! Daphne

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 251096

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 18 Juli 2013

Mongolië Paardrijtrektocht

02 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Verrassend Iran een land waar je geweest moet zijn

22 December 2010 - 09 Januari 2011

India bezoek weeshuizen Children's Home

05 Januari 2010 - 03 April 2010

Nieuw Zeeland 2010

Landen bezocht: